Porsche Macan Turbo – viac nehľadajte
Porsche, ako automobilka je známa svojimi športovými modelmi, v minulosti, ale skočila do vôd modelov SUV, čo sa jej poriadne osvedčilo. Po modeli Cayenne, ktorý spolu s Audi Q7 a Volkswagenom Touareg kraľujú v tomto segmente Porsche využilo dobré meno, ktoré si so sebou nesie Cayenne a prišlo s modelom Macan, ktorý je jeho menšou verziou. Jeho druha generácia bola predstavená v Číne a postupné sa odhalil aj model s označením S a teraz prichádza na rad jeho najvyššia verzia Turbo.
Malý, ale silný!
Označenie Turbo so sebou prináša poriadnu porciu výkonu. Macan poháňa 6-valcový bitrubo agregát, ktorého objem je 2,9 litra. Ten produkuje výkon 324 kW (440 k) a jeho točivý moment sa zastavil na hodnote 550 Nm. Prenos tejto obrovskej sily zabezpečuje 7-stupňová dvojspojková prevodovka pod označením PDK a tiež Porsche Traction Management, čo je označenie pre pohon všetkých štyroch kolies. Porsche vylepšilo aj odvod spalín. Výfukové potrubie bolo integrované do hlavy valcov, čo skrátilo dráhu medzi výfukovým potrubím a turbodúchadlom, čo zvyšuje jeho odozvu.
Nové a ešte lepšie brzdy
Macan využíva tzv. Torque Vectoring, ktorý je príplatkovou záležitosťou. Využíva tiež služby vzduchového podvozku a nových bŕzd. Porsche ich nazýva Porsche Surface Coated Brake. To znamená, že brzdy sú vďaka povlaku z karbid volfrámu menej náchylné na opotrebovanie a produkujú až o 90% menej brzdného prachu. Tieto výnimočné brzdy sú skryté pod 20 – palcovými diskami, ktoré Macan Turbo dostáva v základe.
Okrem silnej pohonnej jednotky a skvelého podvozku spolu s brzdami sa nedá Macan zahanbiť ani v interiéri. V ňom vás ako prvé upúta 10,9 – palcový dotykový displej infotainmentu. Ten spolupracuje s reproduktormi BOSE. Posadiť sa môžete do adaptívnych sedačiek z hladkej kože. V interiéri je tiež použitá Alcantara. Športový dojem navodzuje aj volant, ktorý pochádza z modelu 911.
Ak sa vám páčia malé SUV a hľadáte aj kúsok zábavy tak je Macan Turbo jasná voľba. Spája v sebe športovosť s eleganciou a priestrannosťou.
Zdroj: newsroom.porsche.com