MINI John Cooper Works GP – dokonalá motokára?
Začiatkom roka nám MINI prezradilo, že chystá špecialitu v podobe modelu John Cooper Works GP. V júni, počas 24 hodinovky na Nürburgringu ho už testovalo a akciu využilo ako šikovné promo, pri ktorom odhalili celé auto s veľmi peknou kamuflážou. (To bol ten, s tými červenými okruhmi). No a teraz, keď už sa rok pomaly, ale isto chýli ku koncu, vyrukovala automobilka s finálnym „releasom“ najrýchlejšieho MINI, ktoré môže brázdiť cesty.
Čísielká
Keď už som spomenul rýchlosť, tak dávam do hry prvé číslo: 265 km/h bez obmedzovača. To je veľmi slušné, ale MINI je viac ako na diaľnicu pripravené na kľukaté cesty. Tak, a keď som pri zákrutách, môžem plynule premostiť k mechanickému samosvoru, ktorý “Miňasa” ťahá z tých zákrut za pomoci 8-stupňového športového automatu Steptronic. Práve som si zasnene predstavil, aké by to asi bolo rezať s týmto nástrojom Pezinskú Babu. A to som ešte nespomenul 450 Nm a 306 koní, čo je o 75 k viac ako JCW bez GP. Motor má na svedomí rovnaký 2-litrový 4-valec BMW ako je aj v M135i.
Nie na slovenské cesty
Presnosť riadenia ide ruka v ruke s pevnosťou karosérie a naladením podvozka. Preto sú zadné sedadlá nahradené priečnou vzperou, nápravy dostali silnejšie pomocné rámy a tuhšie uložený motor eliminuje stratu energie. Celý podvozok sedí na zemi o 10 mm nižšie oproti MINI JCW bez GP. Vzhľadom k tomu, aký tuhý je štandardný JCW, do GP by sa na Slovenské cesty hodil aj chránič na zuby 🙂 Tlmiče a stabilizátory sú totiž tiež nastavené ešte tuhšie.
Veľa výrazných detailov, ale nie príliš
Exteriér GP nemáš šancu pomýliť si s ničím iným. Ak by náhodou trčalo predkom spoza rohu, že by si nevidel charakteristické krídlo, spoznáš ho podľa agresívneho nárazníka a karbónových blatníkov. Veľmi sa mi páči riešenie najmä tých predných, ktoré majú pekný tvar a sú počmárané jemne viditeľným nápisom „2020“. No a ešte sa musím vrátiť k tomu krídlu. Je horizontálne rozdelené na 2 časti, kontrastne nalakované a má odkazovať na historické prepojenie značky so svetom F1. Ešte vizuálne odzadu chcem vypichnúť už známu grafiku svetlometov a matné leštené koncovky výfukov s priemerom 90 mm.
Zvnútra je to klasika
Interiér MINI je presne taký ako by sa dalo očakávať. Na 2020 sa patrí digitálny displej, ktorý už aj tu dal „pápá“ analógovým ručičkám a to isté sa týka aj info systému. Najviac dominantný prvok je veľká priečna vzpera za prednými sedadlami. Inak pri jazde ti aj tak bude jedno ako interiér vyzerá, akurát oceníš alcantarové sedačky a hliníkové pádla pod volantom.
MINI JCW GP bolo prvýkrát naživo predstavené na autosalóne v LA, kde si ho môžeš objednať. Teda ak ešte nebude vypredaný, lebo vyrobených bude iba 3000 kusov. Len tak pre info, posledné GP-čkové MINI vyšlo 2013 a vtedy ich vypustili len 2000. (btw, majú podobné, ak nie rovnaké kolesá)
Tok slov na záver
Toto mi príde ako auto podľa môjho gusta. Je pekné, páči sa mi ako celok, ale nepáčia sa mi detaily, ktoré mu chcem prepáčiť. A potom je tu jazda, ktorú si predstavujem ako neuveriteľne presnú, svižnú a zábavnú vďaka tuhosti. Jednoducho krásne, vo svojej podstate.
Zdroj: press.bmwgroup.com