Peugeot 2008 – Inovatívny a hlavne bezpečný
Už v poradí tretí model, ktorý francúzska automobilka uviedla na trh s úplne novými technológiami. Po modelových radách 208 a 508 prichádza aj najmenšie SUV z trojice. Je ňím novučká 2008-čka.
Revolúcia v exteriéri
Čo dodať. Svetlá s LED technológiou privítali už teraz známejší tvar pazúrov, ktoré sa dostali do všetkých druhov výbav. Predná maska sa svojim tvarom na svet doslova usmieva, avšak grill môže byť lakovaný vo farbe karosérie (ak siahnete po elektrickej verzií). Smerom k zadnej časti je karoséria mierne zrezaná. Zatmavený pás s názvom značky spája dvojicu 3-pazúrových zadných svetiel. Celé auto sa nafúklo, veď predsa narástlo oproti predchodcovi. Auto je dlhšie o 141 mm a o 31mm je širšie. Rázvor náprav sa natiahol o 112 mm, čo pocítia hlavne pasažieri druhého radu sedadiel. Svojou dĺžkou a šírkou poráža aj model 308.
Vynovený interiér
Veľký rozruch má na svedomí nový i‑Cockpit 3D. Kompaktný volant, veľká dotyková obrazovka v zornom poli ale aj inovatívny digitálny panel s 3D zobrazením zabezpečujú lepšiu koncentráciu a prehľad vodiča. V závislosti od výbavy môže dotyková obrazovka dosahovať veľkosť uhlopriečky až do 10 palcov. Zmäkčené plasty, koža Nappa ale aj Alcantara zabezpečujú plné pohodlie posádky. Nesmie chýbať ani 3D online navigácia TomTom, zrkadlenie obrazovky telefónu na centrálny displej či MirrorLink, Apple CarPlay a Android Auto. Aj napriek indukčnému nabíjaniu sa tu nachádza až štvorica USB portov. O kvalitný zvuk sa stará audiosústava Focal s 10 reproduktormi.
Variabilita pohonu, ktorá si nájde svojho majiteľa
Peugeot týmto ťahom trafil klinec presne po hlavičke. Na výber bude až trojica pohonov. Čisto elektrický, benzínový ale aj dieselový.
Elektriku zastupuje agregát s výkonom 100 kW / 136 koní a krútiacim momentom 260 Nm v celom spektre otáčok. Batéria s kapacitou 50 kWh dosiahne podľa metodiky merania WLTP dojazd 310 kilometrov, čo nie je vôbec zlé. Batéria je uložená v podlahe vozidla, čo nijak neobmedzuje veľkosť batožinového priestoru – 434 litrov, ktorý narástol voči predchodcovi o 84 litrov. Automobilka garantuje, že po 8 rokoch / 160 000 km si batéria zachová 70% svojej pôvodnej kapacity. Ako je to s nabíjaním? Ak sa bude 2008 nabíjať pomocou zásuvky so štandardným káblom, bude to 16 hodín. Pokiaľ zainvestujete do zásuvky WallBox, tak nabíjanie bude trvať od 5,5 hodiny až do 8 hodín v závislosti od prúdu. Najrýchlejšie nabíjanie zaručuje 100 kW nabíjačka, ktorá na 80% kapacity nabije automobil za 30 minút.
Zástupca benzínovej motorizácie je 3-valcový motor s objemom 1,2 litra v troch výkonových verziách.
PureTech 100 S&S – 100 koní, 6-stupňová manuálna prevodovka
PureTech 130 S&S – 130 koní, 6-stupňový manuál alebo 8-stupňový automat
PureTech 155 S&S – 155 koní, 8-stupňový manuál, verzia GT
Naftové motory zastupuje 4-valcový motor s objemom 1,5 litra v dvoch výkonových naladeniach.
BlueHDi 100 S&S – 100 koní, 6-stupňový manuál
BlueHDi 130 S&S – 130 koní, 8-stupňový automat
Technológie ho posúvajú vpred
Asistenti, ktorí boli používaní aj v predchádzajúcich generáciách dostali modernejšiu techniku.
Drive Assist obsahuje udržiavanie v jazdnom pruhu a adaptívny tempomat, s ktorým dosahujú polo autonómnu jazdu. Park Assist dokáže zaparkovať aj vyparkovať vozidlo aj na veľmi tesných miestach. Najnovší systém núdzového brzdenia, ktorý pracuje až do rýchlosti 140 km/h. Systém výstrahy opustenia jazdného pruhu ale aj asistent únavy vodiča zmenšujú riziko uspatia vodiča za volantom. Automatické prepínanie diaľkových svetiel, asistent pre sledovanie dopravných značiek ale aj snímanie mŕtveho uhla sú dobrými pomocníkmi v každodennom používaní vozidla. Konkrétnejšiu charakteristiku systémov nájdeš TU.
Pár zaujímavostí
Nové SUV PEUGEOT 2008 sa začne predávať na Slovensku na jar 2020. Pre európsky trh sa bude vyrábať v závode v španielskom meste Vigo, pre Čínu v závode v meste Wuhan.
Zdroj: www.peugeot.sk