Aké výsledky predajov dosiahlo Mitsubishi v Európe?
Mitsubishi zverejnilo v najnovšej tlačovej správe výsledky svojich predajov v Európe za rok 2019. Aby to bolo zaujímavejšie, poskytli nám hneď 2 čísla, ktoré vychádzajú z rôznych meraní.
ACEA a MME
1. zdroj je samotné Mitsubishi Motors Europe, ktoré spočítalo svoje predaje v 33 krajinách. V kalendárnom roku 2019 odovzdali zákazníkom 171 906 vozidiel vrátane pickupu L200. O 4 % viac než rok predtým. To je dôležité pretože ACEA („European Automobile Manufacturers Association“) s pickupmi nerátala. a vyšiel jej nárast iba o 3,4% so 138 003 predanými kusmi v EU + EFTA (Európske združenie voľného obchodu)
ACEA totiž narátala medziročný nárast predajov všetkých áut v Európe len o 1,2%. Čo ma dostáva k pointe: Mitsubishi sa v na starom kontinente darí!
V grafe je prehľad predaných kusov áut v roku 2019 na 10 najdôležitejších trhoch EU ešte vrátane Británie. Za každou krajinou je percentuálny medziročný rozdiel v predaji.
Predaje jednotlivých modelov v 33 Európskych krajinách podľa MME. Space Star a Outlander PHEV spoočne predstavujú 43% celkových predajov.
Čo ďalej?
Eric Wepierre, prezident a generálny riaditeľ MME má pre značku jasnú víziu do budúcna. Podľa jeho vyjadrení sa dá usúdiť, že technológie okolo PHEV budú naďalej vyvíjať a používať aj v nových modeloch. Len do toho! Podľa aktuálnych konceptov a vízií Mitsubishi sa máme na čo tešiť.
„Na európskom trhu, ktorý sa mení v dôsledku nových technológií, nových očakávaní aj prístupu zákazníkov či nového regulačného prostredia, sa Mitsubishi Motors nachádza v situácii, keď môže ťažiť zo svojej pozície lídra v oblasti elektrifikácie vozidiel, starostlivo budovanej od roku 2013 prostredníctvom modelu Outlander PHEV. „
Zároveň sa pán Wepierre vyjadril, že značka nemá v úmysle pretekať sa na trhu s „mainstreemom“. Chce si raziť vlastnú cestu, budovaním image značky podporujúcej udržateľný rast na báze nielen elektromobility, ale aj praktického využívania energie v domácnosti.
„Z elektromobility sa postupne stáva už štandardná záležitosť, a tak v priebehu kalendárneho roka 2020 opäť vystúpime z mainstreamu a odštartujeme ďalšiu fázu našej stratégie „SUV + EV“, a to na produktovej úrovni ako aj na úrovni ekosystému prostredníctvom uvádzania nášho pokrokového konceptu Dendo Drive House.“
Nech už je budúcnsť troch diamantov akákoľvek, určite značke želáme, aby sa jej darilo raziť si na trhu vlastnú cestu.
Zdroj: media.mitsubishi-motors.sk