Audi A3 Sedan – v poradí 2. generácia
Štýlovka z Ingolstadtu, ktorá sa chce radiť do vyššieho segmentu prichádza v druhej generácií. Zmenila sa oproti A3 Sportback alebo je to len natiahnutá A3-ka?
Tvarovo azda rovnaká
Takto to presne vyzerá, ak spojíte elegantný a športový vzhľad. Dominantou je predná maska, ktorej dominujú LED svetlomety s Matrix technológiou a úžasnou grafikou. Zadná časť sa chce podobať A4-ke z vyššieho segmentu, no stále sú naoko odlišné. Avšak oproti predchodcovi narástla o 4 cm v dĺžke, v šírke o 2 cm a vo výške len o jediný centimeter. Rázvor náprav ostal identický s predchodcom, aj batožinový priestor sa hodnotou 425 litrov nezmenil.
Interiér zameraný na vodiča
Už na prvý pohľad je vidieť, že Audi patrí medzi prémiovú značku. Nasvedčujú tomu aj použité materiály, kvalitné vyhotovenie či množstvo technológií. Centrálny dotykový panel s uhlopriečkou 10,1 palca rozoznáva rukou písané písmená a poskytuje akustickú spätnú väzbu tak, ako je u Audi zvykom. Obohatený je o funkciu Car-to-X, teda komunikáciu medzi vozidlami, ktoré zdieľajú informácie o obmedzeniach či prípadnom nebezpečenstve na ceste. Priamo pred vodičom je zabudovaný 10,25-palcový digitálny prístrojový panel, za príplatok vie Audi naservírovať až 12,3-palcový Audi virtual cockpit s množstvom zobrazení či head-up displej.
Volič automatickej prevodovky a celý stredový tunel nasvedčujú spojitosť s modelmi Volkswagen Golf či Škoda Octavia, keďže ide o jeden koncern. Obrovským plus pre novú A3-ku je, že panel klimatizácie sa dá ovládať tlačidlami. Totižto množstvo automobilov preferuje ovládanie klimatizácie pomocou infotainmentu, aby nenarušili dizajn prístrojovej dosky.
Paleta motorov
Ihneď po nástupe do predaja Audi dostane dvojicu motorov. Ide o benzínovú a dieslovú voľbu. Benzín zastupuje 1,5-litrový štvorvalec s označením 35 TFSI a výkonom 110 kW / 150 konských síl a 250 Nm krútiaceho momentu. Spriahnutý bude buď so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou S-tronic alebo 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Diesel zastupuje 2-litrový 4-valec, ktorý poznáme pod označením 35 TDI. Výkon je totožný s benzínovým agregátom, avšak krútiaci moment sa zvýšil na 360 Nm. Štandardne bude spárovaný so 7-stupňovou automatickou prevodovkou. Obe motorizácie ponúkajú pohon len prednej nápravy. Použitá je taktiež 48 V mild-hybridná technika, ktorá dopuje motor 50 Nm krútiaceho momentu a taktiež dokáže rekuperovať, čo má za následok výrazný pokles spotreby.
Cenovka
Verzia 35 TFSI so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou štartuje na cenovke 29 800 eur. Čoskoro do ponuky pribudnú aj základné pohonné jednotky, ktoré počiatočnú cenovku znížia na 27 700 eur.
Zdroj: www.audi-mediacenter.com