TEST: Kia XCeed 1.6 T-GDI – najkrajší z tria modelov Ceed?
Po modeloch Ceed a ProCeed prišiel na trh aj tretí variant, ktorý je veľmi atraktívny. Vyznačuje sa vyššou svetlou výškou s elegantne skosenou zadnou časťou. So svojimi silnými stránkami nám rovno ukázal aj svoje slabiny.
Vytŕča z radu
To, ako vyzerá Kia XCeed doslova ľuďom otáča hlavy. Nádherné črty sa prepájajú s ladnými krivkami. Predná časť je laickým okom nerozoznateľná od rodiny Ceed. Avšak z profilu a v zadnej časti sú vidno rozdiely. Samozrejmosťou je vyššia svetlá výška a diametrálne odlišná zadná časť. Tá navnadzuje pocity karosérie Coupé vďaka plynulo zrezanej zadnej časti.
Náš konkrétny model obsahoval plne LED-kové svetlomety vpredu aj vzadu. Svojou svietivosťou v tme ma nijako neohúrili, pretože som od nich očakával viac a z hľadiska konkurencie mierne zaostávali. Avšak v dennom režime svietenia vyzerali krásne. Elegantný dizajn dopĺňali dvojfarebné 18-palcové disky kolies v spojení s farbou Orange Fusion.
Prekvapivý interiér
Prvé dotyky mi vyrazili dych. Kia použila kožené materiály s precíznym prešívaním a mäkčené plasty. Ako to už od kórejskej značky poznáme, nesmeli chýbať ani kovové doplnky s čiernym lesklým obkladom. Tie opäť nesklamali, keďže slnečný lúč sa vďaka nim odrážal priamo do očí. Sedadlá boli potiahnuté kožou s funkciou ventilovania, čo som v teplých letných dňoch ocenil. Nemali nijako výrazné bočné vedenie, no na dlhé trasy boli ako stvorené. V zadnej časti bolo dostatok miesta pre dospelých pasažierov aj napriek zvažujúcej sa streche.
Systém imfotainmentu s uhlopriečkou 10,25 palca mal veľmi peknú grafiku a obsahoval Apple CarPlay a Android Auto, vďaka ktorým nám umožnil zrkadlenie telefónu. Pred vodičom sa nachádzal 12,3-palcový digitálny prístrojový panel, ktorý mal rovnakú funkčnosť, ako digitálne budíky. Ten bol obsiahnutý v Tech balíku spolu s DAB a JBL audiosústavou. V mojom prípade by som ho oželel a ušetril 1390 eur, pretože nebol konfigurovateľný.
Veľké plus
Pod kapotu sa nám dostal najsilnejší benzínový motor. Hovorím o štvorvalci o objeme 1,6 litra, ktorý disponuje výkonom 150 kW / 204 koní a 265 Nm. Spriahnutý je so 7-stupňovou automatickou prevodovkou DTC a zohrávali dokonalú dvojicu. Prevodovka krásne využívala maximálny krútiaci moment a zbytočne motor nevytáčala. Po prudšom pridaní boli reakcie prevodovky okamžité a ihneď využívala maximálny výkon. Nadštandardne som bol spokojný s jazdnými vlastnosťami, pretože tuhosť karosérie bola úžasná a na 18-palcových diskoch kolies Kia držala v zákrute.
Druhá strana mince
To, ako ma tešilo jazdiť s 1,6-tkou sa prejavilo na spotrebe. Počas nášho celého testu sa spotreba ustálila na hodnote 9,6 litra / 100 km. Ak obľubujete svižnejšiu jazdu, rátajte s hodnotou okolo 10 l / 100 km. Pri bežnom tempe dokážete jazdiť za 8 – 8,5 l / 100 km a pri ľahučkej nohe na dlhých a prehľadných cestách sa len tak tak dostanete pod hranicu 7 l / 100 km. Výrobca udáva kombinovanú spotrebu 6,8 – 7 l / 100 km. Ďalším mínusom je zvýšený aerodynamický hluk pri diaľničných rýchlostiach, ktorý sa valí od kolies a od zrkadiel. Pri tak tuhom a vyladenom aute mi to prekážalo.
Asistenčné systémy
Príplatkový Safety balík ma najviac prekvapil asistentom LFA. Ide o udržiavanie v jazdných pruhoch a jazdy v dopravnej zápche. Tak, ako jemne dokáže pracovať po jeho aktivácií ma doslova zaskočilo. Krásne sa auto držalo v strede jazdných pruhov a ani pri ráznejšom dotyku s volantom nereagoval hystericky, ale v kľude skorigoval smer. Avšak pri nedržaní volantu a po viacerých upozorneniach sa systém vypne a nechá vás bezhlavo pokračovať v jazde. Pri takejto cenovej kategórií som čakal, že po neuposlúchnutí varovania vyhodí výstražné smerovky a zastaví tak, ako to robí konkurencia. So systémom sledovania mŕtveho uhla a s adaptívnym tempomatom som bol v celku spokojný, pretože pracovali štandardne.
Záver
Hľadáte štýlové auto, s ktorým sa dokážete dostať do ľahšieho terénu a popri tom odvezie celú rodinu? Odpoveď je Kia XCeed. Pri vašom výbere by som zvolil určite naftový motor spriahnutý so 7-stpňovou automatickou a z doplnkovej výbavy by som vynechal Tech balík, ktorý obsahuje už spomínaný digitálny prístrojový panel.
Technická špecifikácia
Motor/palivo | 1.6 T-GDI/benzín |
---|---|
Zdvihový objem (m3)/počet valcov | 1591/4 |
Výkon motora (kW/k) | 150/204 |
Max. krútiaci moment (Nm) | 265 |
Prevodovka | 7-stuňová DCT |
Spotreba výrobca/test (WLTP) | 7,0/9,6 |
Prevádzková hmotnosť (kg) | 1452 |
Objem batožinového priestoru (L) | 426 |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 220 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) | 7,5 |
Cena verzie od/testovaného modelu (€) | 17 490/31 110 |
Foto: Samuel Zaťko