TEST: Porsche 911 S Cabriolet (992)
911-ka je jeden z vrcholov automobilového priemyslu a počas roadtripu po Nemecku sme sa zastavili v Stuttgarte aby sme otestovali a mohli vám zdielať naše dojmy z novej generácie Porsche 911 vo verzii S Cabriolet. Aké najväčšie zmeny charakterizujú novú 992 a je vhodné ju využívať ako „daily“?
Nestarnúci dizajn
Spredu si už na prvý pohľad všimnete o 4 cm rozšírenú prednú nápravu čo pridáva na športovom vzhľade vozidla. Okrem toho je rozšírená aj zadná náprava o takmer 4 cm a to aj napriek tomu, že sa nejedná o model 4S.
V zadnej časti vozidla dominuje LED svetelný pás z jedného kusu, bez predelenia a taktiež vyklápací spojler.
Ďaľším zaujímavým elementom je tretie brzdové svetlo, ktoré je elegantne zakomponované v chladiacej mriežke.
Sklápacia soft top strecha je skonštruovaná tak, aby sa zachovala nezameniteľná silueta bočnej krivky tzv. flyline. Zadná časť vozidla je trochu vyvýšená v porovnaní s Coupé a to práve kvôli mechanizmu otváracej strechy. To trochu znižuje viditeľnosť pri pohľade vzad. Našťastie je park asistent vrátane kamery dodávaný už v sériovej výbave.
Interiér je plný moderných technológii a cením si, že si ponechal tradičný analógový otáčkomer. Pod infotaimentom sa nachádza pätica tlačidiel pre jednoduchší a priamy prístup.
Nový volič prevodovky sa medzigeneračne podstatne zmenšil, čo je podľa mňa dobrý krok, pretože zbytočne v interiéri nezavadzá. Manuálne radenie je po novom možné už len prostredníctvom pádiel pod volantom. Ak niekomu chýba páka môže si objednať verziu s manuálnou prevodovkou.
Použité materiály a detailné spracovanie celkového interiéru doviedlo Porsche do dokonalosti. Peknou vychýtavkou bola aj automatická protiveterná clona, ktorá sa prostredníctvom tlačidla vysunie nad zadnými sedadlami.
Vylepšené jazdné vlastnosti
Veľkou zmenou prešla predná náprava. Tá je o 4 cm rozšírená a vďaka tomu je prejazd zákrutami ešte stabilnejší ako doteraz. Riadenie je presné a cítiť odozvu čo sa práve deje s vozidlom. Zatáča rázne, ale nie je zbytočne nervózne. Druhou zaujímavou novinkou je nová funkcia tzv. Wet mode (mokrý režim), ktorý na základe zvuku detekuje vodu na ceste a dokáže prispôsobiť správanie systémov nepriaznivým podmienkam, čím dodáva vodičovi väčšiu istotu na šmykľavom povrchu.
S-ko poháňa 2 krát preplňovaný, 6-valcový boxer motor s výkonom 450 koní točí, do 7500 otáčok a má o 30 koní viac v porovnaní s predchadzajúcim modelom. Jeho konštrukcia je skonštruovaná tak aby mala ťažisko čo najnižšie. 0-100 km/h dokáže akcelerovať iba za 3,9 s (výbava bez Sport Chrono) a maximálnu rýchlosť dosahuje 306 km/h. Už viacerí majitelia potvrdili, že maximálnu rýchlosť dosahujú až cez 320 km/h.
Okrem vysokého výkonu, ktorý sa už pri Porsche očakáva, ma zaujala PDK prevodovka, ktorá radila neuveriteľne rýchlo. Okrem športovej jazdy, ponúka 911ka v režime Normal dostatočný komfort na to aby ju majiteľ mohol využívať ako daily. Dopomáha k tomu aj adaptívny podvozok a testovaný model taktiež obsahoval funkciu natáčania zadných kolies, ktorá zlepšuje handling a vozidlo zatáča viac priamejšie ako doteraz.
Vďaka prísnym emisným limitom bolo Porsche donútené vybaviť motor filtrom pevných častíc. Následkom čoho sa všeobecne zhoršuje zvukový prejav. Nami testovaný model mal príplatkový výfukový systém a v športovom režime znel aj napriek tomu celkom slušne.
Záver
Ak hľadáte športové vozidlo s geniálnymi jazdnými vlastnostami, ktoré je zároveň luxusné a chcete ho využívať každý deň tak ste ho práve našli. Verzia Cabrio má však jednu výhodu a zároveň nevýhodu. Zvuk motora a výfukov môžte s otvorenou strechou počúvať bez toho aby ste dávali dole okno a užívať si slnečné lúče. Ale zase za verziu Cabrio si priplatíte približne 14 000 eur oproti verzii Coupé.
Technická špecifikácia.
Motor/palivo | Boxer biturbo/benzín |
---|---|
Zdvihový objem (m3)/počet valcov | 2,981/6 |
Výkon motora (kW/k) | 337/450 |
Max. krútiaci moment (Nm) | 530 |
Prevodovka | 8 st. automatická |
Spotreba výrobca (WLTP) | 9,8 |
Prevádzková hmotnosť (kg) | 1585 |
Objem batožinového priestoru (L) | 132 a 163 za prednými sedadlami |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 306 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) | 3,9 |
Cena verzie od/testovaného modelu (€) | 132 671/150 000 |
Foto: Samuel Zaťko