TEST: Husqvarna SVARTPILEN 701 – dobrodruh v sexy šate
SVARTPILEN 701 zaujme sexy dizajnom, ľahkou konštrukciou a dynamickými jazdnými vlastnosťami. Prinášame ti postrehy z nášho týždňového testu.
Jedinečný a mestský dizajn
SVARTPILEN 701 len tak ľahko neprehliadnete. Vašu pozornosť si okamžite získa svojím progresívnym dizajnom. Tmavé farby v kombinácii s bronzovým matným lakom dodávajú SVARTPILENu elegantný, mestský šmrnc a častokrát som z nej nevedel spustiť oči. Okrem toho sa dizajnéri inšpirovali flat track scénou, čo zbadáte na zväčšenej prednej maske FULL LED svetlometu alebo plastom tiahnucim sa z podsedlovky.
Jednoduchý a robustný dizajn dopĺňajú kvalitne spracované komponenty. Vyzdvihol by som vypletané kolesá, netradičný dizajn nádrže (12 l) a príplatkový výfuk Akrapovič. Potenciál na zlepšenie vidím práve v tachometri. Ukazovatele síce sú dobre viditeľné, ale nevzbudzovali podľa môjho názoru prémiovú triedu ako zvyšok komponentov. Pri vypínaní trakčnej kontroly na displeji sa celý tachometer nepekne ohýba. Aj ukazovateľ otáčok bol menej prehľadný.
Oproti VITPILENu má SVARTPILEN o číslo väčšie predné koleso (18 palcov vpredu a 17 palcov vzadu), mierne zvýšene zdvihy pruženia 150 mm vpredu aj vzadu (VITPILEN 135 mm vpredu aj vzadu) a zvýšené sú aj riadidlá. Motor a rám ostáva identický.
Generátor zábavy
Ľahká 158,5 kg (hmotnosť s náplňami) konštrukcia a 75 koňový jednovalec s obsahom 692,7 cc sa postarajú o poriadnu zábavu. Motor je živý, avšak potrebuje správne otáčky aby sa nedusil. Každé zaradenie quickshifterom čaruje úsmev na tvári. Oceňujem vzpriamený posed, čo umožňuje ľahkú manévrovateľnosť a cez mestskú džunglu sa prederiete s potešením.
Chcete si oddýchnuť od mesta a vyšantiť sa na prašných cestách? Žiaden problém. SVARTPILEN je veľmi obratný k čomu dopomáha nastaviteľný WP podvozok ako aj nízka váha konštrukcie. Stačí vypnúť trakčnú kontrolu a zábava môže začať. SVARTPILEN mal obuté on/offroadové pneumatiky Pirelli MT 60 RS čiže sa s ním môžte vyblázniť v ľahkom teréne.
Okrem toho obľubuje wheelie ako si môžte všimnúť na fotkách. O brzdenie sa stará jeden radiálne uložený monoblok Brembo s kotúčom o veľkosti 320 mm. K brzdnému účinku nemáme jedinú výhradu, avšak SVARTPILEN by si zaslúžil režim SUPERMOTO, pri ktorom sa vypne ABS na zadnom kolese.
Pre koho je SVARTPILEN určený?
SVARTPILEN je určený pre jazdcov, ktorí obľubujú čistú a nefalšovanú radosť z jazdy. Prepracovaný 1-valec hľadá konkurenciu len ťažko a je známy svojou dynamikou. Na SVARTPILENe sa sedí pohodlnejšie ako na VITPILENe, kde musí byť jazdec viac predklonený. Tým pádom z neho robí ideálneho kandidáta na univerzálnu motorku, s ktorou budete dokonca radi dochádzať aj do práce. Po dizajnovej stránke je zaujímavo riešené zadné sedlo spolujazdca. Na prvý pohľad vyzerá ako tvrdý plast avšak jedná sa skutočne o sedlo, ktorému prinaliehajú stupačky.
Zhrnutie
Ak si potrpíte na štýl a hľadáte motorku do mesta a okolité poľné cesty tak SVARTPILEN 701 je ideálna voľba. So SVARTPILENom si užijete kopec zábavy a taktiež ho môžte využívať ako „daily“. Aktuálna akciová cena je na úrovni 8 228 eur čo už je celkom zaujímavá cena ak zohľadníme prémiový charakter motocykla.