Hyundai Tucson – revolúcia v dizajne
Novinka z dielne Hyundai je veľkým prekvapením. Či už ide o nový dizajnový jazyk, prepracovaný interiér alebo nový pohon, stále je Tucson plnohodnotné SUV. Avšak dokáže si svojim dizajnom získať viac kupcov?
Odlišný od konkurencie
Dôkazom toho, že Tucson si ide svojou vlastnou cestou je dizajn. Ten bol vytvorený digitálnou technológiou, čoho dôkazom sú ostré línie s tvarmi, ktoré pôsobia neopozerane a veľmi futuristicky. Výraznou črtou je predná maska, ktorá v sebe ukrýva hladko zapracované LED svetlomety. Ak si detailnejšie prezriete bočnú časť, uvidíte, že sa celá karoséria nesie vo výrazných líniach, ktoré Tucsonu dodávajú nezameniteľný charakter. Zadnú časť dopĺňajú prísno tvarované svetlá, ktoré sú spojené skrz celú šírku. Ide o prvý model značky Hyundai, ktorý používa zadný stierač nenápadne skrytý pod strešným spojlerom. Ak chcete vedieť highlighty od predchodcu, kliknite TU.
Čistý interiér
Veľkou zmenou je aj interiér, keďže oproti predchodcovi obsahuje nespočetné množstvo lesklých plôch, na ktorých bude vidieť každá nečistota. Avšak ak sa pozrieme na tvary a spracovanie, tak vidíme, aký dokáže byť Hyundai precízny. Zo stredovej časti sa vytratili fyzické ovládače, ktoré nahradila 10,25-palcová obrazovka infotainmentu. V celom interiéri sa nachádzajú mäkčené plasty, ktoré zabezpečia pocit nadradenosti. Cez palubnú dosku sa nesie dvojitá chrómová línia, v ktorej sú ukryté výduch klimatizácie. Vysoký stredový tunel obsahujúci tlačidlový volič automatickej prevodovky dostal hliníkové doplnky. Samozrejmosťou je ambientné osvetlenie so 64 farbami a 10 stupňami jasu.
Novinkou je systém Bluelink, ktorý dokáže online plánovať trasu, lokalizovať vozidlo, na diaľku ho odomknúť alebo zamknúť a skontrolovať jeho stav. V nových vozidlách 21. storočia nesmie chýbať Apple CarPlay či Android Auto, no v tomto prípade bezdrôtovo.
Aké asistenčné systémy Tucson ponúka?
- Autonómne núdzové brzdenie (FCA s ochranou pred vozidlami, cyklistami a chodcami) [NOVINKA: Odbočovanie do križovatky]
- Výstraha na odídenie vozidla vpredu (LVDA)
- Asistenčný systém jazdy na diaľnici (HDA)
- Inteligentný adaptívny tempomat (NSCC-C) [využíva navigačné dáta]
- Inteligentný asistent povolenej rýchlosti (ISLA)
- Systém monitorovania mŕtveho uhla (BCW)
- Aktívne monitorovanie mŕtveho uhla (BCA)
- Výstraha pri bezpečnom opustení vozidla (SEW)
- Asistent parkovania na diaľku (RSPA) [iba pre HEV/PHEV]
- Monitorovanie okolia vozidla (SVM)
- Snímanie mŕtveho uhla (BVM)
- Upozornenie na prítomnosť cestujúcich na zadných sedadlách (ROA)
- Automatické udržanie vozidla v jazdnom pruhu so sledovaním vozidla pred sebou (LFA)
- Automatické udržanie vozidla v jazdnom pruhu (LKA)
- Sledovanie únavy vodiča (DAW)
- Výstraha na vozidlá približujúce sa v priečnom smere pri cúvaní (RCCW)
- Asistent na upozornenie na vozidlá približujúce sa v priečnom smere pri cúvaní (RCCA)
- Asistent diaľkových svetiel (HBA)
Elektrifikácií sa nevyhne
Tucson ponúka tri elektrifikované pohonné jednotky a dva spaľovacie motory so štyrmi možnosťami prevodoviek. Čiže naftovú 48 V mild hybridnú verziu, hybridnú a plug-in hybridnú verziu. Hybridy pozostávajú s 1,6-litrového benzínového štvorvalca a z elektromotora s výkonom 44,2 kW / 60 koní a s 1,49 kWh batériou. Spojený je so 6-stupňovou automatickou prevodovkou a je dostupný buď s pohonom prednej nápravy alebo oboch náprav. Dosahuje výkon 170 kW / 230 koní a tým pádom sa radí ako najsilnejší pohon v ponuke modelu Tucson.
Mild hybridné motorizácie obsahujú benzínovú 1,6-tku s výkonom buď 110 kW / 150 koní alebo s výkonom 132 kW / 180 koní. Samozrejme ponuku dopĺňa aj naftový motor o objeme 1,6 litra a dosahuje výkon 100 kW / 136 koní. Samozrejme na výber je buď 6-stupňový manuál alebo 7-stupňový automat kombinovaný s pohon predných alebo všetkých štyroch kolies.
Bez 48 V mild hybridnej techniky je na výber 1,6-litrový benzínový motor T-GDI s výkonom 110 kW / 150 koní alebo naftová 1,6-tka s výkonom 85 kW / 115 koní. Oba motory sú spriahnuté so 6-stupňovým manuálom a pohonom prednej nápravy alebo oboch náprav.
Inteligentná manuálna prevodovka
Nesie označenie iMT a pracuje čisto elektronicky. Po spustení plynového pedála rozpojí motor od prevodovky, aby vozidlo dokázalo využívať plachtenie a tak znižovalo spotrebu. Motor sa automaticky zobudí ak vodič stlačí plynový pedál, pričom využije energiu z mild hybridného štarter-generátora.
Prvé kúsky nového modelu Tucson sa objavia koncom roka 2020.
Zdroj: www.media.hyundai.sk