Facelift Hyundai i30 N – predpovede sa naplnili!
Od roku 2017 je tu auto ktorého sa predalo cez 25 000 kusov a narobilo riadny rozruch v segmente ostrých hatckbackov. S predstavením faceliftu modelu i30 prichádza na rad i omladenie ostrej verzie N a N Performance.
Zmenená tvár
Exteriér faceliftovaného N-ka je charakterizovaný slovami výkon, emócie a status. V prednej časti sa zmenila grafika predných LED svetlometov na tvar „V“. Väčšia je taktiež predná maska s charakteristickým predným lízatkom a prieduchmi predného nárazníka. Z profilu nás ohúri nový dizajn 19-palcových kovaných diskov, ktoré odľahčili N-ko o 14,4 kilogramu.
Aj facelift sa bude ponúkať vo verzii hatchback a fastback. Zatiaľ čo zadná časť karosérie fastback ostáva nezmenená, hatchback dostáva LED svetlomety, ľahko pozmenený zadný difúzor a ešte väčšie koncovky výfukového systému. Kto vie, aký bude zvuk N-ka s OPF filtrom.
Ostrý interiér
Interiér sa nesie v nádychu základnej verzie, až na jednu drobnosť. Celý je zabalený v materiáli alcantara a zameraný na prepojenie vodiča s vozidlom každým kúskom tela. Úplne nové sú o 2,2 kilogramu ľahšie škrupinové sedadlá s integrovanou opierkou hlavy a modrým prešívaním naprieč celou kabínou.
Starý dobrý motor
Časť na ktorú sme čakali najviac! Srdcom tejto mašinérie ostáva 2-litrový benzínový štvorvalec s výkonom 183 kW teda 250 konských síl 353 Nm v základnom variante a až 205 kW čiže 280 konských síl 392 Nm vo verzii Performance. V reči čísel sa jedná o nárast 5 konských síl a 39 Nm vo verzii Performance. Čas z 0 na 100 km/h je 5,9 sekundy, čo je o 0,2 sekundy lepší čas než u predchodcu.
Automat!
A teraz to príde! Nové N-ko bude k dispozícií s 6-stupňovým manuálom a 8-stupňovým automatom N DCT. Tá dokáže pracovať v troch režimoch – Grin Shift (maximum výkonu na 20 sekúnd), Power Shift (preradenie bez straty krútiaceho momentu) a Track Sense Shift (radenie prispôsobené aktuálnym podmienkam na vozovke).
N-ko si stále zachová charakteristiky predchodcu ako Launch Control, Rev Matching, zadnú rozperu v batožinovom priestore či elektronicky ovládaný samosvorný diferenciál eLSD vo verzii Performance. Cena faceliftu doposiaľ nie je známa.
Zdroj: hyundai.news.com