Najrýchlejšie sériové auto na Nürburgringu!
O ctené víťazstvo na najnáročnejšej trati sveta sa zaslúžil vrcholný a zároveň najsilnejší model z dielne Mercedes-Benz. Reč nie je o ničom inom ako o modeli AMG GT Black Series.
Čo poháňa nekompromisnú beštiu?
Srdcom modelu od AMG je štvorlitrová V8-čka, ktorá produkuje výkon 537 kW / 730 koní a 800 Nm a prenáša sa len na zadnú nápravu. Aj napriek absencií pohonu predných kolies doslova vystrelí z 0 na 100 km/h za 3,2 sekundy, pričom na 200 km/h sa dostane pod 9 sekúnd. Aj keď rovinky nepatria medzi najsilnejšiu stránku modelu, maximálnu rýchlosť dosiahne až 325 km/h.
Plne nastaviteľná
Automobilový pretekár zo série GT3 Maro Engel si širokú škálu nastavení vozidla prispôsobil svojim preferenciám. Napríklad predný splitter vyrobený z uhlíkových vlákien bol nastavený do polohy „Race“, zatiaľ čo zadný spojler dosahoval stredné nastavenie. Nastaviteľné odpruženie podvozku AMG s adaptívnym tlmením bolo znížené o 5 mm vpredu a 3 mm vzadu. Týmto krokom pretekár dosiahol urýchlený prietok vzduchu pod autom, ktorý zvyšuje aerodynamický prítlak. Odklon kolies nastavil do maximálnych hodnôt, teda -3,8 stupňa na prednej náprave a -3 stupne na zadnej náprave. Nastavenie stabilizátorov závodný profesionál zvolil pre najtvrdšie z troch možných nastavení a upravil trakčnú kontrolu medzi stupňami 6 a 7 v závislosti od úseku trate.
Black Series obúva mäkkú zmes pneumatík Michelin Pilot Sport Cup 2 R MO. O bezpečnosť sa starali vysokovýkonné keramické brzdy či balík Track Package a štvorbodové bezpečnostné pásy, ktoré Mercedes ponúka od základnej výbavy pre daný model.
Aký čas teda dosiahol?
Nordschleife sa delí na 2 verzie trate. Prvá dosahuje dĺžku celého okruhu, teda 20,832 km a druhá sa ráta bez rovinky v sektore T13 (severná slučka). Trať dlhú 20,6 km, teda bez rovinky v sektore T13 Mercedes zvládol časom 6:43,616, čo znamená prekonanie rekordu o 1,3 sekundy, ktorú držal model Lamborghini Aventador SVJ. Kompletný okruh mu trval 6:48,047. Netreba zabudnúť, že ide o sériový model, ktorý schová do vrecka nejeden pretekársky špeciál.
Aké mal Maro Engel pocity?
V pasáži Kesselchen dosiahol rýchlosť 270 km/h a na dlhej rovinke Döttinger Höhe prekonal hranicu 300 km/h, čo je viac ako v aute GT3. Tvrdí, že Black Series ponúka veľké možnosti nastavenia, vďaka ktorým si ho detailne mohol prispôsobiť. Avšak ani trať nebola dokonalá, pretože vonkajší vzduch dosahoval len 7 stupňov a trať 10 stupňov. Miestami sa na trati objavila vlhkosť, takže priľnavosť pneumatík nebola na maximálnej možnej úrovni.
Zdroj: www.media.daimler.com