TEST: AMG EQE 43 4MATIC – plnohodnotné AMG?
Plneelektrické AMG EQE 43 AMG ponúka bezpochýb najvyšší luxus a komfort, keďže ide o zmenšeninu vlajkovej lode EQS. V teste sme preverili ako zvláda športovú jazdu a ako sa vie vysporiadať s vyše 2,5 tonovou hmotnosťou.
AMG dizajn
Prednú časť zdobí efektný Panamerica gril a tmavý podklad predných svetlometov, ktorý pridáva na športovom výzore. Night paket zahŕňa viacero čiernych doplnkov ako bočné prahy, spodnú časť predného ako aj zadného nárazníku a nechýba ani strecha v čiernom vyhotovení. Dvojfarebné 21-palcové disky s červenými brzdovými strmeňmi a obručou kombinujú eleganciu so športovosťou a na nerovnostiach sú dostatočne komfortné. V zadnej časti je umiestnená AMG špecifická odtrhová hrana a difúzor. Vysuvateľné kľučky sú podsvietené, znižujú aerodynamický šum a odpor a chválim elegantné bezramové dvere.
Interiér ohúri novými technológiami a spracovaním
EQE má špičkový interiér. Tvorí ho príplatkový hyperscreen s tromi displejmi, ktorý je prebratý z vlajkovej lode EQS a výnimočný športový volant s dvomi efektnými ovládačmi. Vďaka nim si vozidlo viete nastaviť poďľa vašich predstáv bez toho, aby ste púštali ruky z volantu. Palubovka a dverové obklady sú potiahnuté hnedo-bronzovým materiálom, ktorý pripomína brúsenú kožu a pôsobí exkluzívne. Po zotmení vznikne vo vozidle nezameniteľná atmosféra vďaka ohurujúcemu ambientnému osvetleniu, ktoré sa tiahne až do bokov športových sedačiek.
AMG EQE 43 má generáror zvuku, ktorý počuť v športovom režime nielen v kabíne, ale aj pre okoloidúcich v exteriéri. Mimoriadne zaujímavá zvuková kulisa nastane pri aktivácii Launch control. Ako zneje? Vypočujte si na našom instagrame. Veľmi pohodlné a ergonomické predné sedadlá majú dobré bočné vedenie a podržia vaše telo v zákrutách. Opierky hlavy sú nastaviteľné, hoci dizajnovo pôsobia jednoliato a to nesmierne cením. Niektorí výrobcovia ponúkajú taktiež jednoliate sedadlá s integrovanou opierkou, no nedajú sa, žiaľ, polohovať. Príplatkové Burmester audio hralo čisto aj na najvyššej hlasitosti a jednoznačne si za neho treba priplatiť.
AMG EQE 43 – luxusná limuzína s AMG výkonom
Dva elektromotory s výkonom 476 koní a 858 Nm poháňajú obidve nápravy. Funkcia Launch control sa okrem zvukovej kulisy snaží vzbudiť emócie a pred štartom začne celým vozidlom vibrovať pripomínajúc štartovanie rakety. AMG EQE 43 vás vystrelí z pokoja na 100 km/h za 4,2 sekundy a maximálna rýchlosť je limitovaná na 210 km/h. Výhodou elektromotora je okamžite dostupný krútiaci moment, ktorý vás poriadne zatlačí do sedadiel. Reálny dojazd je na úrovni 350 km a podporuje 170 kilowattové nabíjanie.
2,5 tony a zákruty?
AMG EQE 43 má rado pretáčavosť a dovolí vám ísť bokom, čo mi robilo veľkú radosť. Riadenie zadnej nápravy je dodávané sériovo a zlepšuje obratnosť. Najväčším nepriateľom športových vozidiel je však vysoká hmotnosť, ktorá sa v prípade tohto modelu vyšplhala až na 2,5 tony, ktorú cítiť hlavne pri brzdení a v zákrutách. V Handling režime, čo je v podstate ESC Sport, si najlepšie užijete športovú jazdu. Elektronika v tomto režime dokáže vyžmýkať z AMG EQE 43 aj nemožné a užívate si jazdu v čistej stope s miernym preklzom. Ak ESC úplne vypnete, musíte byť veľmi zdatný vodič. Keď vám 2,5 tony začne ísť bokom, máte čo robiť, aby ste správne odhadli dĺžku šmyku.
Podvozkovo je AMG EQE 43 vyladené na komfort a aj to najšportovejšie naladenie je podľa môjho názoru stále komfortné. Tým chcem povedať, že AMG EQE 43 je skôr športová limuzína, ako športové náradie. Pri veľmi športovej jazde mi chýbal výraznejší kontakt medzi vozovkou a volantom. Bolo ťažké vyčítať, čo sa práve s vozidlom deje, pretože podvozok všetky nerovnosti a nedokonalosti zhltol.
Záver
Aj napriek vysokej hmotnosti AMG EQE 43 výborne akceleruje, dokáže ísť bokom a ponúka dávku AMG zábavy. V režime Handling si užijete športový prejazd zákrutami, podvozok úžasne filtruje nerovnosti a z interiéru vyžaruje prvotriedny luxus.
Technická špecifikácia
AMG EQE 43 | Tesla Model S | BMW i4 M50 | |
Motor/využiteľná batéria (kWh) | elektro/90,6 | elektro/100 | elektro/80,7 |
Nabíjanie 0-80 % (min) | 32 | 30 | 30 |
Max. prijatelný výkon nabíjania (kW) | 170 | 250 | 210 |
Dojazd výrobca/test | 462 /350 | 634/ | 510/400 |
Výkon motora (kW/k) | 350/476 | /670 | 400/544 |
Max. krútiaci moment (Nm) | 858 | – | 795 |
Spotreba výrobca/test (WLTP) | 22,5/ 28 | – | 19-24/27 |
Prevádzková hmotnosť (kg) | 2520 | 2069 | 2211 |
Objem batožinového priestoru (L) | 430 | 793 | 543 |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 210 | 250 | 225 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) | 4,2 | 3,2 | 3,9 |
Cena verzie od/testovaného modelu (€) | 91 635/139 356 | 101 900 | 69 900 |