Mercedes-AMG GT Coupé – krajšia a praktickejšia 911-ka?
Druhá generácia Mercedes-AMG GT Coupé prináša nový sexy dizajn a hlavne je oveľa praktickejšia ako predošlá generácia. Prečítajte si najzaujímavejšie zmeny nového GT Coupé a porovnanie s Porsche 911 Turbo.
Bicykel do kufra
GT Coupé narástlo do dĺžky a vďaka tomu pribudla druhá rada sedadiel, ktorá je sklápateľná. Takže máte možnosť odviesť vaše deti alebo dospelých na kratšie trasy (do 150 cm). Je to vynikajúca výhoda, ktorá doteraz chýbala. Ak sedačky nepotrebujete, tak ich jednoducho sklopíte a vznikne veľký batožinový priestor (675 litrov) do ktorého zmestíte nielen golfové bagy, ale aj zložený bicykel.
Interiér je prebratý z SL63 s rozmernou obrazovkou v strede. Zvonka ma zaujal dizajn zadných svetiel a predná maska vozidla mi pripomína najostrejší Black Series.
➡️ TEST: BMW M8 Competition Cabrio – vrchol luxusu a výkonu
Plnotučný 8-valec je balzam na dušu
Pod kapotou sa ukrýva 4.0 litrové biturbo V8 s pohonom všetkých kolies. Výsledkom je zrýchlenie 3,2 sekundy z 0 na 100 km/h (SL63 zrýchli za 3,6 sekundy) a maximálka je obmedzená na 315 km/h. Úchvatné zrýchlenie, ktoré je možné vďaka AMG Speedshift MCT 9G automatu a vypínateľnému pohonu všetkých kolies 4MATIC+. To znamená, že viete odpojiť prednú nápravu a naplno si užiť drift režim. Agilnej športovej jazde dopomáha natáčanie zadnej nápravy.
Výkon 430 kW/585 k a 800 Nm môžeme priamo porovnať s Porsche 911 Turbo, ktoré má 427 kW/580 k a 750 Nm. Aj keď má 911-ka síce máličko menší výkon aj tak je výrazne rýchlejšia – 2,8 sekundy 0-100 km/h a maximálka na úrovni 320 km/h. Prečo? V prvom rade AMG GT Coupé je väčšie a ťažšie.
Dĺžka/výška/šírka Mercedes-AMG GT Coupé: 4,7/1,3/1,9 a 2 tony
Dĺžka/výška/šírka Porsche 911 Turbo: 4,5/1,3/1,9 a 1,7 tony
Daň za veľký 8-valcový motor je oproti 6-valcovému Porsche 911 Turbo až o 2 litre vyššie kombinovaná spotreba. AMG 14,1 litrov a Turbo 12 litrov.
Aerodynamika a lift funkcia
Mercedes-AMG GT Coupé popracovalo na aerodynamike a očividne sa inšpirovala od svojho stuttgarstkého suseda. Okrem variabilného zadného spojlera pribudol v prednej časti pod vozidlom vysúvateľný spojler, ktorý GT Coupé doslova pricucne k ceste.
Naopak funkcia lift zdvihne prednú časť vozidla až o 3 cm a zabezpečuje bezpečný prejazd po spomalovačoch. GT Coupé si zapamätá na základe vašej polohy, kde väčšinou využívate funkciu lift a automaticky sa začne zdvíhať.
Páči sa mi rivalita v Stuttgarte a snaha Mercedesu vytvoriť priameho konkurenta benchmarku Porsche 911. Aj keď na papiery sa môžu zdať tieto dva modely veľmi podobné, Porsche bolo vždy viac zamerané na športovejšiu jazdu, precíznosť a prepojenie vodiča s autom. Naopak Mercedes ohuruje výkonným 8-valcom, komfortom a praktickosťou. O to viac som zvedavý na jazdu v novej generácii GT Coupé.
Zdroj: Mercedes Media