Elektromobily potrebujú nový systém brzdenia. Práve s takýmto tvrdením prišla spoločnosť Continental. Musíme jej dať za pravdu – s príchodom nových technológií pohonu sa bez zmeny nezaobídu viaceré komponenty karosérie vozidiel. Nový „New Wheel Concept“, by mal byť ideálnym riešením pre elektromobily.
Continental New Wheel Concept
Celý disk pozostáva z dvoch nekorodujúcich hliníkových častí. Vnútorná, tzv. nosná hviezda s brzdovým kotúčom a vonkajšia časť, ktorá je spojená s pneumatikou. Brzdenie prebieha vnútri kolesa, čo zväčšuje brzdiaci povrch a zefektívňuje tak brzdenie. Vďaka použitiu ľahkého hliníku saznížila hmotnosť kolies a celkového brzdného systému, čo prispieva k ľahkej konštrukcii elektromobilov.
Vzhľadom na to, že elektromobily brzdia často motorom, aby dokázalirekuperovať elektrickú energiu a zvýšiť tak svoj dojazd, brzdy na kolesách sú používané menej často, než pri autách s bežným spaľovacím motorom. To umožňuje vznik korózie, ktorá ovplyvňuje účinnosť bŕzd. Počas rekuperácie brzdí elektromobil motorom a brzdy sú neaktívne. Ak však vodič potrebuje brzdiť rázne, očakáva od vozidla plynulý prechod brzdného účinku na kolesá a práve tu môže hrdza spôsobiť veľké problémy. Toto už však nehrozí práve vďaka použitému nehrdzavejúcemu hliníku.
Po prvých testoch Continental tvrdí, že samotný disk sa neopotrebuváva, čiže výmena brzdových kotúčov by sa mohla stať minulosťou. K opotrebeniu dochádza len na brzdových platničkách, ktorých výmena je vďaka tomuto konceptu veľmi jednoduchá. Rovnako jednoduchá je aj prípadná výmena kolesa. Hliník je navyše veľmi dobrý vodič tepla, takže teplo, ktoré vzniká trením na disku, sa veľmi rýchlo stratí.
Ako tento koncept funguje sa detailne dozvieme už počas tohtoautosalónu vo Frankfurte alebo si ho môžeš pozrieť vo videu vyššie. Myšlienka a nápad znejú veľmi dobre, je otázne, nakoľko sa ho podarí pretaviť do skutočnej prevádzky a napríklad ako bude riešený dizajn kolies, ktorý je veľmi kľúčovým doplnkom ku celkovému vzhľadu automobilu.
By: Dávid Žuffa
Zdroj: Continental