Nový Mercedes-Benz CLE kupé nahradí dva modely a ponúkne 6-valec
Mercedes-Benz prináša nový samostatný konštrukčný rad, čím pokračuje vo svojej dlhej tradícii vysnívaných športovo-elegantných vozidiel. Nové CLE kupé využíva koncepčné a technické inovácie Triedy C a Triedy E.
Uvádzanie modelu CLE kupé na európsky trh sa začína v novembri 2023. V budúcom roku bude nasledovať model CLE kabriolet pre vyznavačov jazdenia s otvorenou strechou.
➡️ NEPREHLIADNITE: Mercedes-AMG GT Coupé – krajšia a praktickejšia 911-ka?
Atletický dizajn
Dlhý rázvor, ďaleko vpredu umiestnený a výrazne sklonený A-stĺpik, k tomu krátky predný a o niečo dlhší zadný previs karosérie, ako aj výrazne tvarované ramená a veľké kolesá – tieto športovo-elegantné proporcie mali vždy zvláštne čaro a sú neoddeliteľne spojené so značkou Mercedes-Benz. Nová CLE kupé ich spája s modernou rečou tvarov od značky Mercedes-Benz.
Progresívne dopredu sklonená predná časť („žraločí nos“) s hlboko vtiahnutou kapotou motora, ploché svetlomety s LED so svojráznym dizajnom a novonavrhnutá trojrozmerná maska chladiča sa postarajú o atletický a zároveň veľmi elegantný prejav. Výrazne tvarované charakteristické prelisy na dlhej kapote odkazujú na výkonné motory vybavené až šiestimi valcami.
Pri pohľade zboku výrazná línia vytvára štruktúru mohutného objemu. Táto charakteristická línia sa tiahne od svetlometu po vonkajšie zrkadlo a od zadného svietidla po kľučku dverí. Svalnatá zadná časť vozidla je formovaná splývavými plochami a plynulými prechodmi. Dvojdielne zadné svietidlá s LED sa vyznačujú vnútorným dizajnom s trojrozmerným stvárnením.
Veľa miesta
Nové dvojdverové vozidlo s dĺžkou 4 850 milimetrov, šírkou 1 860 milimetrov a výškou 1 428 milimetrov je najväčším kupé v segmente strednej triedy. Priestorová koncepcia modelu CLE kupé, pri ktorej treba spomenúť najmä predĺženie rázvoru o 25 milimetrov, ponúka výrazne viac miesta ako kupé Triedy C. Najmä cestujúci vzadu majú k dispozícii o 10 milimetrov väčší priestor na hlavu, o 19 milimetrov väčší priestor na plecia a lakte a o 72 milimetrov väčší priestor na kolená. Batožinový priestor sa zväčšil o 60 litrov a bez problémov pojme tri golfové vaky.
Športový luxus
V interiéri upútajú pozornosť voľne stojaci 12,3-palcový plne digitálny združený displej, 11,9-palcový centrálny displej orientovaný smerom k vodičovi s užívateľsky vhodnou orientáciou na výšku a aktívne náladové osvetlenie so 64 farbami. Na želanie môže pokračovať od stredovej konzoly až pod krajné ventilačné dýzy. Na dverách sa jeden svetelný pás tiahne pozdĺž obrysov lakťovej opierky a línie boku až do oblasti zadných sedadiel.
Ďalším výrazným prvkom výbavy sú predné sedadlá s integrálnym športovým dizajnom, ktoré boli vyvinuté exkluzívne pre model CLE. V kombinácii s voliteľne dodávaným 3D obklopujúcim ozvučovacím systémom Burmester sa v nich nachádzajú po dva reproduktory vo výške opierok hlavy. Tieto reproduktory v bezprostrednej blízkosti uší sa pri využití technológií Dolby Atmos a Spatial Audio postarajú o veľmi individuálny a pohlcujúci hudobný zážitok.
Špecifická funkcia EASY-ENTRY
Prvýkrát vo vozidle Mercedes-Benz sa predné sedadlá neodisťujú pomocou páky, ale pomocou ušľachtilo pôsobiaceho pútka z kože napa. Nachádza sa na hornom okraji operadla a je komfortne dosiahnuteľné. Model CLE kupé preberá množstvo digitálnych inovácií z novej Triedy E. S novou architektúrou elektroniky a treťou generáciou infotainmentu MBUX je najinteligentnejším kupé s trojcípou hviezdou. Ponúka mimoriadne interaktívnu zábavu s aplikáciami od poskytovateľov z tretích strán a novú úroveň individuálneho prispôsobenia s automatizovanými komfortnými funkciami (rutinami).
Športovo-komfortný pôžitok z jazdy
Podvozok je sériovo znížený o 15 milimetrov. O mimoriadne agilné a súčasne aj komfortné potešenie z jazdy sa postará na želanie dodávaný systém DYNAMICKÉ OVLÁDANIE POHYBU KAROSÉRIE s kontinuálne nastaviteľným tlmením na prednej aj na zadnej náprave v kombinácii s riadením zadnej nápravy; obidve funkcie sú súčasťou technického balíka. Uhol natočenia kolies predstavuje maximálne 2,5 stupňa. Priemer otáčania sa vďaka tomu zmenší o 50 centimetrov. CLE kupé s pohonom zadných kolies tak má napriek väčším rozmerom vozidla menší priemer otáčania ako kupé Triedy C (10,7 namiesto 11,2 metra).
Ponuka modelov v čase uvedenia na európsky trh
Všetky motory majú pomocný hybridný pohon s integrovaným štartovacím generátorom a 48-voltovým elektrickým systémom. Na výber sú štvorvalcové agregáty a najvýkonnejším hnacím agregátom je 3,0-litrový benzínový radový šesťvalcový motor (Mercedes-Benz CLE 450 4MATIC.
CLE 220 d | CLE 200 | CLE 200 4MATIC | CLE 300 4MATIC | CLE 450 4MATIC | ||
Zdvihový objem | cm3 | 1 993 | 1 999 | 1 999 | 1 999 | 2 999 |
Menovitý výkon | kW/k | 145/197 | 150/204 | 150/204 | 190/258 | 280/381 |
pri | ot./min | 3 600 – 3 600 | 5 800 – 5 800 | 6 100 – 6 100 | 5 800 – 5 800 | 5 800 – 6 100 |
Príd. výkon s funkciou zvýšenia výkonu | kW/k | 17/23 | 17/23 | 17/23 | 17/23 | 17/23 |
Menovitý krútiaci moment | Nm | 440 | 320 | 320 | 400 | 500 |
pri | ot./min | 1 800 – 2 800 | 1 600 – 4 000 | 2 000 – 4 000 | 2 000 – 3 200 | 1 800 – 5 000 |
Príd. krútiaci moment, zvýšenie výkonu | Nm | 200 | 200 | 200 | 200 | 200 |
Kombinovaná spotreba paliva (WLTP) | l/100 km | 5,2 – 4,7 | 7,1 – 6,4 | 7,5 – 6,7 | 7,6 – 7,0 | 8,6 – 7,8 |
Kombinované emisie CO2 (WLTP) | g/km | 137 – 123 | 162 – 145 | 171 – 153 | 173 – 159 | 196 – 176 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h | s | 7,5 | 7,4 | 7,5 | 6,2 | 4,4 |
Maximálna rýchlosť | km/h | 238 | 240 | 236 | 250 | 250 |
Zdroj: Mercedes Media