Inšpirované slávnymi víťazstvami na Monte Carlo Rally presne pred 50 rokmi, MINI predstavilo svetu svoju modernú závodnú pýchu. Štúdia priáša vysokú dynamiku a veľké potešenie zo šoférovania na okruhu či na bežných cestách.
MINI John Cooper Works GP Concept
Tento koncept preberá štafetu po MINI John Cooper Works GP z roku 2012 a MINI Cooper S s John Cooper Works GP kitom, pričom oba modely boli vyrobené v limitovaných edíciách po 2 000 kusov. Oproti klasickému MINI je koncept širší s výraznými prednými či zadnými nárazníkmi, bočnými prahmi a veľkým zadným spojlerom. Všetky tieto doplnky vyzdvihujú dynamické vlastnosti modelu. Koncovky výfuku v strednej časti sú typickou DNA John Cooper Works.
Na výrobu boli použité ľahké materiály ako napríklad karbón, čím sa znížila hmotnosť vozidla a zlepšila sa jeho dynamika. Prednej časti dominujú veľké nasávacie otvory a typické okrúhle svetlomety. Auto stojí na veľmi ľahkých 19″ lúčových diskoch s oranžovo-čiernym kontrastom a logom GP. Číslo 0059 na prednom blatníku odkazuje na rok 1959, kedy bola značka MINI založená.
Pomyselné ‚ramená‘ karosérie boli rozšírené a bočné okná sú o niečokolmejšie, čo dodáva autu sebavedomejší, svalnatejší a športovejší postoj. Na zlepšenie aerodynamiky sú použité úzke futuristické spätné zrkadlá.
Interiér bol ‚ohlodaný‘ až na kosť, čo znamená, že základom je závodná klietka, pod ktorou sa nenachádza žiadne čalúnené obloženie strechy či dverí, ale plech. Sedadlá sú škrupinové s 5-bodovými bezpečnostnými pásmi, pričom miesto je tu len pre vodiča a spolujzadca. Prístrojová doska je usporiadaním a dizajnom známa aj z ostatných MINI. V stredovom kruhu sa nachádza veľký displej, pomocou ktorého môžete ovládať väčšinu nastavení vozidla. Pod ním sa nachádzajú typické tlačidlá a štart/stop tlačidlo, ktoré je podľa slov značky mostom medzi digitálnym a analógovým svetom.
Aby sa mohol vodič čo najlepšie sústrediť na cestu pred sebou, digitálne budíky a head-up displej mu prehľadne zobrazujú všetky najdôležitejšie informácie v jednej línii. Niektoré funkcie je možné ovládať aj na multifunkčnom volante a radenie je obsluhované páčkami pod volantom.
Technické informácie o motore či jeho výkone zatiaľ známe nie sú, no táto štúdia má motor s výkonom cez 230 koní.
Vzhľadom na prepracovanosť konceptu je veľmi pravdepodobné, že táto štúdia je už blízko sériovej výroby a podľa nás vyzerá fantasticky.
By Dávid Žuffa
Zdroj: BMW Group