Sloník z podsvetia – nový motor Hellephant 426
Väčšina z nás si vo svojom aute želá vždy vyšší výkon. Chuť po silnom motore a vysokom výkone je v krvi každého automobilového nadšenca. Mnohé autá sa preto upravujú na vyšší výkon. Dodge ale prišiel s nevídanou koncepciou. Treba uznať, že tento ťah je naozaj kľúčový v automobilovom priemysle. Americké automobilka Dodge sa totiž rozhodla, že bude predávať samotný motor a konečný zákazník sa rozhodne do čoho ho vloží.
Parametre
Hellephant nie je maličké stvorenie, ale veľký a mohutný skvost. Jeho základ pochádza z celohliníkového bloku HEMI, ktorého vývrt je zvýšený o 4,125 palca (10,4 cm). Tento motor, ktorého názov sa odvoláva na neslávne známy motor 426 HEMI produkuje 1000 konských síl a 950 Nm. Preto je jeho prezývka Slon (Elephant). Takýto výkon je proste aj na dnešnú dobu veľká dávka.
Predstavenie vo veľkom štýle
Je obvyklou praxou, že automobilky predstavujú svoje nové pohonné jednotky tak, že sú postavené na stojane a sú v podstate „nahé“. Dodge, ale zvolil inú stratégiu. Motor implantovali do „posvätného auta“. Tým autom nie je nič iné, ako Dodge Charger z roku 1968.
Takýmto krokom si automobilka chce uctiť 50. výročie vzniku tohto velikána medzi „Muscle cars“. Auto predstavili na autosalóne SEMA v Las Vegas. Táto retro šelma má aj pár zmien, ktoré ju od tej pôvodnej dosť odlišujú. Celý podvozok je upravený aby vydržal tlak, ktorý naňho bude vyvíjať nový motor. Predné kolesá sú dokonca posunuté dopredu, aby sa zmenšil previs auta. Prevodovka, ktorá sa stará o prenos výkonu na asfalt je zapožičaná z modelu Challenger SRT Hellcat. Je 6-stupňová a ak čakáte dokonalý automat mýlite sa, je manuálna. O brzdenie tisícky koní sa pritom starajú 6-piestové brzdy Brembo.
Krásne prvky
Auto je krásne rozšírené a to kvôli kolesám, na ktorých je obuté. Ich veľkosť je 21 x 11 vpredu a 21 x 12 vzadu. Pekná nádielka to treba uznať!
Na kapote sa nachádza nasávač vzduchu, ktorý je tiež použitý z novšieho modelu a to konkrétne z Challenger Demon. V 60. rokoch prišlo toto auto s veľkou novinkou, boli to skryté svetlá, ktoré sa nachádzali za maskou. Aj tu je použitý tento pekný retro prvok, akurát, že za maskou sa nachádzajú nové moderné svetla z Hellcat-u.
Niekoľkokrát som už písal o tom, že nostalgické kúsky svetovej automobilovej histórie dostavajú šancu na nový moderný život. Či už to bola Lancia Delta alebo Jaguar E-Type Zero, ani jedno nebolo extrémne ako toto. Treba ale uznať fakt, že vytvoriť 1000-koňový motor a začať ho predávať širokej verejnosti je skvelý počin.
Zdroj: media.fcanorthamerica.com, topgear.com