Do radu modelov „i“ pribudol ďalší člen. Dvojmiestny Roadster i8. Spolu s modelom Coupe prichádzajú so zlepšeným dojazdom a so všetkým čo sa od značky BMW očakáva.
2018 BMW i8 Coupe & Roadster
Oba modely teda prichádzajú s elektrickým výkonom vyšším o 9 kW, čo znamená, že výsledná hodnota predstavuje 105 kW (143 koní). Pohon je založený na lítium-iónovej batérii umiestnenej v podlahe vozidla. Jej kapacita sa pohybuje v rozmedzí 7,1 – 11,6 kWh. Elektrický motor tak má k dispozícii omnoho viac energie.
Za normálnej prevádzky je možné jazdiť s modelmi i8 na čisto elektrický pohon až do rýchlosti 105 km/h. Spaľovací motor (trojvalec, 1.5-litra, 170 kW/231 koní) je aktivovaný len v prípade prudkej akcelerácie alebo pri prekročení spomínanej rýchlosti. V móde eDrive je možné túto rýchlosť zvýšiť na 120 km/h. Zrýchlenie na 100 km/h zvládne Coupe za 4,4 sekundya Roadster za 4,6 sekundy. Maximálna rýchlosť je limitovaná na 250 km/h. Motor sa automaticky vypne v prípade, keď opäť zaznamená plynulý štýl jazdy. Dojazd na batérie je 55 kilometrov pre Coupe a 53 kilometrovpre Roadster.
Novinka, i8 Roadster je oproti Coupe ťažšia len o 60 kg, čo je úctyhodná hodnota. Strecha je plátená a dodáva pasažierom pocit vzdušnosti a ľahkosti. Dokáže sa elektronicky zložiť za 15 sekúnd a do rýchlosti 50 km/h. Uloží sa do kompaktnej formy do zadnej časti vozidla.
Základná výbava je skutočne štedrá, hodná značky BMW. Každý model tak už v základe dostane kožené poťahyvo farbe Ivory White (Coupe) alebo Ivory White/Black (Roadster), športový volant s multifunkčnými tlačidlami a páčkami ovládania, elektrické a vyhrievané sedadlá, multifunkčný prístrojový displej, asistenčný systém pre vodiča vrátane priestorového kamerového systému Surround View, kľúča BMW Display Key a navigačného systému Professional.
Úspešný model i8 pokračuje ďalej po boku s novinkou Roadster.Futuristický dizajn bol ponechaný, technológie vylepšené a oba modely sú naplno pripravné pokračovať ako najpredávanejšie „i“ modely.
By Dávid Žuffa
Zdroj: BMW