Športovo ladená verzia faceliftovaného Mercedesu triedy C.
Mercedes-AMG C43
Pohon zabezpečuje dvakrát preplňovaný motor V6 s objemom 3 litre, ktorý produkuje 287 kW (390 koní) pri 6100 otáčkach za minútu. Krútiaci moment 520 Nm je dostupný v rozsahu 2500-5000 otáčok za minútu. Sila motoru sa prenáša na všetky štyri kolesá prostredníctvom 9-stupňovej prevodovky SPEEDSHIFT TCT 9G. V porovnaní s predchodcom produkuje motor o 17 kW (23 koní) viac.
Akcelerácia z 0-100 km/h zaberie v prípade sedanu 4.7 sekundyrespektíve 4.8 sekundy v prípade verzie kombi. Maximálna rýchlosť je v oboch prípadoch obmedzená na 250 km/h.
Verziu AMG identifikujete z predu podľa dvojitého AMG radiator grilu lakovaného v matnej iridium silver farbe. Zadnej časti dominujú štyri koncovky výfukového systému zasadené do difúzoru podporujúceho prúdenie vzduchu. Zadnú kapotu zdobí malý spojler lakovaný vo farbe karosérie.
Nové AMG disky boli vyvíjané vo veternom tuneli. Zlepšilo sa takprúdenie vzduchu okolo kolies čo má za následok aj lepšie chladenie bŕzd a nižšiu spotrebu paliva.
V interiéry nájdeme množstvo kože, hliníku a mikrovlákna Dinamica. Príplatkové AMG Performance sedadlá ponúkajú oproti klasickým sedadlám lepšiu bočnú oporu a obsahujúintegrovanú opierku hlavy. Novinkou je aj možnosť objednať si obklad interiéru z dreva s otvorenými pórmi. Ak však nie ste fanúšikom dreveného obkladu tak karbónový dekor bude tou správnou voľbou. Po vzore nových a faceliftovaných modelov dostal model C43 taktiež nový AMG volant obsahujúci dotykové plochy na ovládanie digitálneho prístrojového panelu, ktorý má v tomto prípade veľkosť 12.3 palcu. Na výber je z troch grafických zobrazení budíkov (Classic, Sport a Supersport).
Cez špeciálne AMG menu si vie vodič nastaviť zobrazenie rôznych informácií o vozidle. Napríklad teplotu motoru, teplotu oleja v prevodovke, plniaci tlak turbodúchadiel, hodnotu preťaženia,meranie času kola na okruhu a aktuálne využitie krútiaceho momentu. Ďalej sa dá cez toto menu nastaviť hlučnosť výfukového systému, odpruženie, režim prevodovky abenevolentnosť systému ESP.
Ovládačom AMG Dynamic Select si vodič môže zvoliť jeden z piatich jazdných režimov (Comfort, Sport, Sport+ a individual).Novinkou je piaty režim Slippery, ktorý je vhodný ak je vozovka mokrá alebo zasnežená. Tento režim upraví aj prerozdelenie krútiaceho momentu pretože pohon všetkých štyroch kolies4Matic inak preferuje pohon zadnej nápravy no čistú zadokolku ako v prípade E63 S 4Matic+ nieje možné zvoliť. Tvrdosť odpruženia je možné nastaviť v troch úrovniach (Comfort, Sporta Sport+).
Článok o ,,obyčajnej“ verzii faceliftovanej triedy C nájdeš ak klikneš sem.
By Samuel Zaťko
Zdroj: Daimler