Ako funguje jedinečná technológia EQ Boost?
Máme rok 2019, globálny trh a to nie len v automotive sfére sa snaží byť čo najekologickejší a čo najpriateľskejší k životnému prostrediu. Automobilky vytvárajú najrôznejšie hybridné systémy, ich modelov sa dotýka downsizing a všemožnými spôsobmi sa snažia pripraviť na prísne normy, ktoré prídu do platnosti v roku 2020.
Iní, ako vždy
Inak na tom nie je ani Mercedes-Benz, no ako všetci vieme, táto automobilka patrí medzi špičku v priemysle. Aj preto ich spôsob plnenia emisných noriem je iný, ako u ostatných výrobcov. Táto technológia sa nazýva EQ Boost.
Ako funguje?
Základ tejto technológie tvorí integrovaný generátor (ISG) so 48-voltovou architektúrou, uložený medzi motorom a prevodovkou. ISG má schopnosť regenerovať kinetickú energiu, podobne, ako to robí systém v hybridoch od Porsche. Prínosom tejto technológie je nárast krútiaceho momentu, nižšia spotreba a nižšie náklady na výrobu oproti klasickému systému Plug-in hybrid.
Takmer okamžitý výkon
V reálnej situácii sa to odzrkadlí najmä pri rýchlej akcelerácii. Turbo diera je oveľa menšia a krútiaci moment s výkonom sú takmer okamžite k dispozícii. Zaujímavosťou je, že tento malý ISG generátor dokáže napájať vodnú pumpu a klimatizáciu, čím sa výrazne zníži spotreba paliva. Poďme si teda naliať čistého vína a vytiahnuť fakty. Porovnáme si modely CLS 63 AMG a CLS 53 AMG.
CLS 63 AMG
Mercedes CLS 63 AMG je poháňaný 5,5-litrovou V8-ičkou. Tento agregát vyprodukuje 550 konských síl a krútiaci moment 720 Nm. Spolu so 7-stupňovou prevodovkou a pohonom 4Matic vystrelí na stovku za 3,7 sekundy. Spotreba pri normálnej jazde je približne 10l/100 km.
CLS 53 AMG
Nové CLS 53 AMG je ochudobnené o dva valce. Osadené je radovým 6-valcom o objeme 3 litre. Výkon je 430 konských síl s krútiacim momentom 520 Nm. 53-ke pridá EQ Boost 250 Nm a tým sa dostane na hodnotu okolo 770 Nm. S 9-stupňovou prevodovkou a pohonom 4Matic zajazdí 0 na 100 za 4,5 sekundy. Čas z 0 na 100 km/h je dlhší no spotreba je výrazne nižšia a to 8,9l/100 km.
Ekologické AMG
Nové CLS 53 AMG je možno pomalšie na šprinte, no vďaka EQ Boostu bude na štarte určite rýchlejšie, nakoľko má výkon motora takmer okamžite k dispozícii. Mercedesu sa podarilo hybridným systémom splniť prísne emisné normy a zároveň zachovať športového ducha AMG.
Zdroj: daimler.com