KGM Rexton – vynovená vlajková loď z Kórey
KGM Rexton je najväčšie a najluxusnejšie SUV juhokórejskej značky KGM, ktorá nedávno prešla decentnou modernizáciou aj zmenou mena. Ako si novinka poradila v našom redakčnom teste a aké vylepšenia prináša v modelovom roku 2025?
Už to nie je Ssangyong ale KGM
Dôvod, prečo sa SsangYong už nevolá SsangYong, ale KGM, súvisí so zmenou vlastníka a rebrandingom firmy. V roku 2022 juhokórejskú automobilku SsangYong Motor prevzala veľká kórejská priemyselná skupina KG Group (presne KG Group Management). Po akvizícii sa rozhodli SsangYong úplne rebrandovať, aby začali s novou identitou. KGM znamená KG Mobility, pričom „Mobility“ odkazuje na širšie zameranie spoločnosti (nielen tradičné autá, ale aj nové technológie mobility ako elektromobily a pokročilé služby).
Elegantný exteriér – veľké SUV
Ako sa na luxusné a robustné SUV patrí, KGM Rexton zaujme výraznou chrómovou prednou maskou a efektnými FULL LED svetlometmi s integrovaným LED denným svietením. Na ceste si rýchlo vybuduje rešpekt, najmä u vodičov, ktorí ho zazrú vo svojom spätnom zrkadle. Kombinácia čiernej metalízy a chrómovaných doplnkov vytvára dynamický vzhľad, ktorý osloví široké spektrum zákazníkov. Svalnaté proporcie ešte viac zvýrazňujú ostré dizajnové línie a hrany na predných aj zadných blatníkoch, doplnené o mohutné 20-palcové disky kolies. Pri pohľade zboku upúta aj výrazne zdvihnutý podvozok so svetlou výškou 224 mm, ktorý umožňuje bezproblémovú jazdu aj v náročnejšom teréne.
➡️NEPREHLIADNITE: SsangYong Torres EVX – oplatí sa elektrika viac ako spaľovák?
Luxusný interiér
Interiér KGM Rexton pôsobí už na prvý pohľad hodnotne. Béžový interiér v kombinácii s tmavohnedou prístrojovou doskou s krížovým prešívaním vytvára elegantný a luxusný dojem. Rovnaký štandard kvality si drží aj stredový tunel vrátane nového voliča prevodovky a pohonu, ktorý spracovaním a materiálmi pripomína vozidlá vyššej triedy. Atmosféru na palube príjemne dopĺňa decentné ambientné osvetlenie. Komfortné vyhrievané a ventilované sedadlá sa starajú o pohodlie v každom ročnom období. Vzadu navyše nechýbajú polohovateľné operadlá, pričom sedadlá možno v prípade potreby aj sklopiť pre maximalizáciu batožinového priestoru.
Pred vodičom sa nachádza plne digitálny prístrojový panel s prehľadnou grafikou a novinkou je nový stredový displej infotainmentu. Kamerový systém s 360- stupňovým uhlom a 3D zobrazovaním je nesmiernym pomocníkom či už v teréne alebo pri parkovaní. Po stránke konektivity ponúka Rexton Apple CarPlay, avšak dostupný je iba prostredníctvom kábla. Audiosystém hral obstojne. Aj napriek dnešnej plne digitálnej doby si KGM Rexton ponechal ovládanie hardvérovými ovládačmi, či už panel klimatizácie alebo samostatné ovládanie pohonného ústrojenstva.
V druhom rade je miesta na sedenie pre dvoch dospelých ľudí dostatok, dokonca za príplatok je možnosť dopriať si ďalšie dve sedadlá v treťom rade sedadiel. Ten bude však na úkor batožinového priestoru. Jedným z hlavných benefitov Rextonu je extrémne veľký batožinový priestor, ktorý objemom prekonáva aj takého konkurenta, akým je Škoda Kodiaq. V 5-miestnej verzii dosahuje 1051 litrov. Pekným detailom sú aj svetlené prahové lišty z nerezovej ocele.
Úsporný naftový motor
Pod kapotou sa ukrýva 2,2-litrový naftový štvorvalec s výkonom 149 kW (202 koní) a krútiacim momentom 441 Nm. Štandardne poháňa zadnú nápravu (2WD) prostredníctvom 8-stupňovej automatickej prevodovky, ktorá radí plynulo a bez zaváhania. Na želanie je možné pripojiť aj prednú nápravu (4WD High) alebo aktivovať redukciu prevodových pomerov (4WD Low) so znásobením krútiaceho momentu. Vozidlo je vybavené aj automatickou uzávierkou zadného diferenciálu, ktorá výrazne zlepšuje trakciu v náročných podmienkach, ako sú blato, sneh či štrk, a prispieva k lepšej priechodnosti v teréne a vyššej schopnosti ťahať prívesy. Počas testovacieho týždňa sa priemerná spotreba ustálila na hodnotách mierne nad 9 litrov na 100 kilometrov.
Terénne vozidlo?
KGM Rexton je postavený na rámovej konštrukcii, ktorá zaručuje vynikajúcu pevnosť a v off-roadových podmienkach sa cíti ako doma. Počas jazdy v meste, na relatívne nerovných cestách, má podvozok tendenciu sa pohupovať. Aj keď väčšinu nerovností dokáže absorbovať, je menej komfortný ako niektoré konkurenčné SUV napr. Škoda Kodiaq alebo Kia Sorento. Podvozok pôsobí skôr robustne než pohodlne, čo mi pripomenulo jazdu v legendárnom offroade Mercedes-Benz G, ktorý sme nedávno testovali v top verzii G63, a ktorý je tiež postavený na rámovej konštrukcii.
Karoséria Rextonu bola projektovaná tak, aby bola mimoriadne tuhá a robustná. Viac ako 81,7% konštrukcie auta je vyrobená z ocele s vysokou pevnosťou v ťahu. Táto mimoriadne trvanlivá zliatina posilňuje predné, zadné a bočné časti, a tak vozidlo disponuje mimoriadnou torznou tuhosťou. Zosilnená konštrukcia tým pádom poskytuje cestujúcim dokonalú bezpečnosť a Rexton potiahne až 3,5 t príves.
➡️NEPREHLIADNITE: Videorecenzia AMG G63 – aké novinky prináša facelift?
Vysoký posed je veľmi príjemný a pocit bezpečnosti je výrazne vyšší než u iných SUV, podobne ako v prípade Mercedesu G. Pozitívne ma prekvapili veľmi dobre dávkovateľné brzdy s vynikajúcim citom, ako aj dobré odhlučnenie kabíny aj pri diaľničných rýchlostiach. Pokiaľ ide o výkon motora, je úplne dostatočný a vozidlo pôsobí svižným dojmom.
Záver a cena KGM Rexton
KGM Rexton je na našich cestách skutočným unikátom. Rámová konštrukcia, ktorú používa len niekoľko áut, mu poskytuje vynikajúcu pevnosť a robustnosť, pričom komfort jazdy zostáva na dobrej úrovni. Interiér s peknými detailmi vás jednoznačne očarí. Naftový motor v kombinácii s automatickou prevodovkou mu dokonale sedí a ponúka aj spomínaný low range s automatickou uzávierkou zadného diferenciálu. Dovolím si tvrdiť, že je bezkonkurenčný, najmä keď vezmeme do úvahy, že cena tohto priestranného auta začína na 35 990 eur.
Ssangyong Rexton | Škoda Kodiaq | Kia Sorento | |
Pohon/palivo | 4×4 / diesel | 4×4 / nafta | 4×4 / nafta |
Zdvihový objem (m3)/počet valcov | 2157/4 | 1968/4 | 2151/4 |
Výkon motora (kW/k) | 148/202 | 142/193 | 142/193 |
Max. krútiaci moment (Nm) | 441 | 400 | 440 |
Prevodovka | Aut. 8-st. | Aut. 7-st. | Aut. 8-st. |
Spotreba výrobca/test (WLTP) | 8,2/9 | 6,0-6,6/ | 6,6/ |
Prevádzková hmotnosť (kg) | 2145 | 1792-1964 | 1812-1966 |
Objem batožinového priestoru (L) | 1051-1977 | 910-2105 | 902-2085 |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 184 | 220 | 201 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) | 10,7 | 7,8 | 9,7 |
Cena verzie od/testovaného modelu (€) | 35 990 / 48 690 | 43 210/ | 53 290 |