Peugeot 208 GT 1.2 Hybrid – zábavná mestská štýlovka
Malý mestský Peugeot 208 sa dočkal faceliftu, ktorý ho dotiahol takmer k dokonalosti. Zachoval si skvelé jazdné vlastnosti, zlepšilo sa spracovanie interiéru, ktoré už aj tak bolo na dobrej úrovni a hybridný pohon pridal štipku dynamiky navyše. Výsledkom je štýlové mestské auto, ktoré vás však do istej miery dokáže zabaviť aj na kľukatej okreske.
Dizajn
Pár mesiacov späť som testoval facelift Peugeotu 2008, po vzore ktorého bola modernizovaná aj 208-ička. Taktiež tu nájdeme nové svetlomety s novou grafikou, pripomínajúcou ,,drápy” lega zasadené do nárazníku s mierne pozmenenými tvarmi. Pekným detailom sú lakované segmenty vo farbe karosérie zakomponované do masky chladiča.
Pohľad z profilu odhalí úplne nové 17–palcové disky kolies, ktoré hrajú na takú futuristickejšiu notu, no do dizajnu 208-ičky obzvlášť vo výraznom zelenom lakovaní dokonale zapadajú. Páči sa mi taktiež aj zachovanie čierneho lemovania blatníkov kolies typické pre výbavu GT.
Zadná časť taktiež prešla miernym update-om, ktorý zahŕňa koncové svetlomety s trojitou grafikou a nové je taktiež aj označenie značky, ktoré prichádza s novým fontom. Pochváliť musím najmä zachovanie reálnej dvojice koncoviek výfuku, čo je v dnešnej dobe už relatívne zriedkavé.
Značka pri 208-ičke vsadila na výraznejšie farby, čo najmä pri voliteľnej výbave GT obsahujúcej množstvo kontrastných čiernych doplnkov podčiarkuje moderný a dynamický vzhľad.
➡️NEPREHLIADNITE: Test Cupra Leon 1.5 eTSI
Pohon
Testovaný Peugeot 208 síce má v názve hybrid, no nedajte sa oklamať. Nejde v tomto prípade o hybrid, ako sme zvyknutý napríklad pri Toyote. V tomto prípade značka použila len mild–hybridnú technológiu dopomáhajúcu pohonu napríklad pri rozbehoch. Pod prednou kapotou nájdeme 1.2 litrový trojvalec s maximálnym výkonom 136 konských síl a 230 Nm krútiaceho momentu. Z pokoja na 100 km/h takto vybavená 208-ička akceleruje za 8,1 sekundy a dosiahne maximálku na úrovni 204 km/h.
V tomto prípade je použitá 6-stupňová automatická prevodovka a nie 8-stupňová, ako v nehybridnom predchodcovi. Je to z dôvodu, že elektromotor je zabudovaný priamo do prevodovky. Jeho výkon je 21 kW a funguje na princípe 48V siete. Batéria má teda v tomto prípade kapacitu len 900 Wh, čo vystačuje akurát na spomínanú pomoc pri rozbehoch.
Jazda
Po stránke jazdných vlastností sa faceliftovaná 208 výrazne nezmenila. Podvozok je stále naladený tuhšie, no vďaka vyššiemu profilu pneumatík, je komfort plne akceptovateľný aj na našich cestách. Do interiéru sú síce pri väčších nerovnostiach decentne prenášané rázy, no pri týchto rozmeroch auta je to štandardom aj pri konkurencii. Prácu hybridného systému cítiť primárne pri rozbehoch, kedy je auto pocitovo svižnejšie a elektrickú pomoc cítiť aj pri preraďovaní smerom nahor.
Páči sa mi strmšie a tuhšie riadenie, ktoré pri svižnejšej jazde naozaj poteší. Vďaka malým rozmerom a relatívne nízkej hmotnosti sa teda dokážete zabaviť na okreskách aj s výkonom 136 koní. Osobne ma prekvapilo s akou chuťou dokáže 208-ička akcelerovať aj pri vyšších rýchlostiach.
➡️NEPREHLIADNITE: BMW M135 xDrive – vymetač okresiek
Na čo si však určite treba zvyknúť a pred kúpou určite vyskúšať je posed za volantom. Ten je tak špecifický, ako v žiadnom inom aute. Ak si nastavíte sedadlo bežne, ako v iných autách tak neuvidíte na prístrojový panel cez veniec volantu. Musíte teda robiť kompromisy a hľadať posed, ktorý vám bude vyhovovať. Osobne som si sedadlo a volant poupravoval takmer každý deň, aby som našiel ideálnu pozíciu za volantom.
Interiér
V kabíne sa toho na prvý pohľad príliš nezmenilo, no spracovanie a použité materiály sú na vyššej úrovni. Pochváliť musím športovo ladené sedadlá, ktoré sú súčasťou výbavy GT a páči sa mi aj volant, ktorý je tak akurát hrubý a zachováva si fyzické tlačidlá. Pozitívnou zmenou je aj prehľadnejší prístrojový panel s refreshnutou grafikou. Musím však spomenúť aj dva mínusy.
Prvým je ovládanie tempomatu pod volantom samostatnou páčkou. Tohto riešenia by sa značka už mohla zbaviť a presunúť ovládanie na volant. Bolo by to za mňa určite prehľadnejšie a pohodlnejšie riešenie. Druhým negatívom je nestabilné bezdrôtové pripojenie Apple CarPlay, ktoré buď sekalo, stále sa odpájalo, alebo sa nespojilo vôbec. Táto chyba ale mohla byť spôsobená softvérom konkrétneho auta a nemusí sa vzťahovať na každú 208-ičku.
Záver
Peugeot 208 je štýlovým mestským spoločníkom, ktorý sa však nezľakne ani dlhších ciest po diaľnici. Je relatívne komfortný a priestranný, takže bez väčších kompromisov dokáže pohodlne prepraviť štyroch dospelých ľudí. Podobných malých mestských áut začína byť na trhu pomerne málo a Peugeot 208 je z môjho pohľadu favoritom.
Technické údaje Peugeot 208 GT a konkurencia
Toyota Yaris 130 k Premiere Edition | Renault Clio techno E-tech | Peugeot 208 GT 1.2 Hybrid | |
Motor/palivo | hybrid/benzín | hybrid / benzín | 1.2/ benzín MHEV |
Zdvihový objem (m3)/počet valcov | 1 490/3 | 1598 / 4 | 1199 / 3 |
Systémový výkon motora (kW/k) | 96 / 130 | 105 / 143 | 100/ 136 |
Max. krútiaci moment (Nm) | 185 | 360 | 230 |
Prevodovka | Bezstupňová automatická e-CVT | Automatická multimódová | Automatická 6-st. |
Spotreba výrobca/test (WLTP) | 4,3 / 5,0 | 4,3 / 5,5 | 4,6 / 7.1 |
Prevádzková hmotnosť (kg) | 1 225 | 1 313 | 1 334 |
Objem batožinového priestoru (L) | 286 | 299 | 352 |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 175 | 180 | 204 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) | 9,2 | 9,3 | 8.1 |
Cena verzie od/testovaného modelu od(€) | 24 490 |
23 100
|
24 590 / 26 190 |
➡️NEPREHLIADNITE: Videotest CLA 35