MG ZS Hybrid+ – narástol do vyššieho segmentu
MG ZS sme poznali ako najmenšieho zástupcu značky do sveta SUV. Predchádzajúca generácia svojimi proporciami konkurovala crossoverom segmentu B. Nová generácia výrazne narástla, nie len rozmermi, ale aj cenou a výkonom. Aká je nová generácia?
Zaradenie
MG ZS Hybrid+ od predchodcu narástol do dĺžky o takmer 11 cm a do šírky o zanedbateľný centimeter. Celkovo však pôsobí oveľa väčším dojmom. Tým pádom sa radí práve do segmentu C, kde je konkurencia oveľa tvrdšia. Medzi hlavných konkurentov rozhodne patrí Duster Hybrid, Qashqai či Corolla Cross.
Dizajn
Porovnávanie dizajnu s predchodcom je bezpredmetné, pretože úplne nový dizajn sa zásadne líši. Vpredu nájdeme šošovkové LED-kové svetlomety (v základe halogény), ktoré sa líniou spájajú skrz celú prednú masku, čím masku opticky rozširujú. Z bočného profilu vynikajú najväčšie 18-palcové disky kolies, ktoré pekne vypĺňajú karosériu. Zadná časť sa mi osobne najviac páči, príjemné tvarovanie dopĺňajú uhladené línie. Čo však rozhodne musím spomenúť je práve metalíza Emerald Green, ktorá vyzerá bravúrne a vyslovene pripomína British racing green farbu, keďže korene MG siahajú do Veľkej Británie.
Interiér
Po usadnutí do interiéru budete mať príjemný pocit. Prečo? Automobilka MG totižto pre každý svoj model kombinuje rozdielne materiály, povrchy, tlačidlá a koncepcie interiérov. Tým pádom máte pocit odlišnosti a ihneď viete, v akom modeli sedíte. Čo musím vyzdvihnúť je dielenské spracovanie interiéru. Materiálovo som bol takisto milo prekvapený, pretože celá palubná doska je zabalená do mäkčeného plastu s imitáciou prešívania kože, stredové časti interiéru zdobí koženka a až spodné panely sú tvorené z tvrdého plastu.
Ako jediný zástupca modelov MG má displej infotainmentu vstavaný do palubnej dosky. Reaguje dostatočne rýchlo a počas testu som nezaznamenal, že by vôbec sekol. Zároveň jeho menu je veľmi jednoduché a ľahko sa v ňom orientuje. Apple Carplay je možné spárovať len prostredníctvom kábla. Hardvérové tlačidlá zastupujú len základné nastavenia klimatizácie či ovládanie audia. Pre pokročilejšie nastavenie klimatizácie, či už zmenu teploty alebo intenzity fúkania, musíte vojsť do menu cez dotykový displej, čo je neintuitívne a zbytočne to odvádza pozornosť vodiča. Priamo pred vodičom sa nachádza digitálny prístrojový panel, ktorý je pekne čitateľný, no konfigurovateľný len minimálne.
Sedadlá sú v našom prípade čalúnené imitáciou kože a sú vyslovene tvrdšie, ako by som si predstavoval. Na druhú stranu majú príjemné tvarovanie, ktoré ich tvrdosť len vyzdvihuje. Priestorovo je interiér dostatočne vzdušný a poskytuje dostatok miesta aj v druhom rade sedadiel. Nárast 11 cm v dĺžke oproti predchodcovi výrazne pomohol hlavne miestu na nohy.
Výbava
Na výber sú 3 druhy výbav – Essential, Emotion a Exclusive. Základná výbava Essential je na dnešnú dobu dostatočne bohatá, veď predsa prvky ako adaptívny, tempomat, parkovacie senzory s kamerou, upozorňovanie mŕtveho uhla či plejáda asistenčných systémov patria skôr medzi príplatkové prvky u konkurencie.
Výbava Emotion pridáva LED-kové svetlomety, bezkľúčové otváranie vozidla, dažďový senzor či strešné nosiče.
Najvyššia výbava Exclusive, ktorú sme mali mimochodom aj my, disponuje 360-stupňovou kamerou s veľmi dobrým grafickým zobrazením, elektrickým sedadlom vodiča, vyhrievanými sedadlami a volantom.
Priplatiť si môžete jedine za metalické lakovanie v 6 farebných kombináciách za 600 eur.
Pohon
Pod kapotou pracuje totožná technika ako v prípade menšieho brata, MG3. Tá sa skladá z 1.5-litrového benzínového štvorvalca o výkone 75 kW (100 koní) a elektromotora s výkonom 100 kW (136 koní). Elektrická energia sa zbiera do 1,83 kWh batérie, čo zabezpečuje väčšiu efektivitu na elektrický pohon, kedy bez problémov prejde 3 kilometre na čisto elektrický pohon. Pre porovnanie Qashqai ukladá energiu do 1,97 kWh batérie a Duster do 1,2 kWh batérie. Celkový výkon sústavy dosahuje úctyhodných 143 kW (197 koní).
Všetci adepti zároveň ponúkajú odlišne typy prevodoviek. Toyota má jednoduchú CVT prevodovku, Dacia špecifickú multimódovú prevodovku a MG “len“ 3-stupňovú automatickú prevodovku.
Elektromotor zabezpečuje pohon hnacej nápravy, zatiaľ čo spaľovací motor slúži predovšetkým na generovanie elektrickej energie a zapája sa priamo do pohonu kolies iba pri vyššej záťaži. Pri rýchlostiach približne 90 km/h sa spaľovací motor pripája k hnacej náprave a pracuje s trojstupňovou automatickou prevodovkou, ktorá zodpovedá 4., 5. a 6. stupňu pri tradičných prevodovkách. Výsledkom je pozoruhodný výkon takmer 200 koní, ktorý je nesmierne svižný a lineárny najmä v nižších rýchlostiach.
Očakával som, že oproti menšej MG3 bude pohon lenivejší, no vôbec tomu nie je tak. Akcelerácia pri tempách do 100 km/h je ako pri elektromobiloch – okamžitá a plynulá. Pri rýchlostiach nad 100 km/h, kedy sa zapája aj 3-stupňová prevodovka je zrýchľovanie menej plynulé, pretože jednotlivé preradenia trvajú viac než sekundu, kedy pocítite výrazný pokles výkonu. Akonáhle však prevodovka preradí, opäť vás zatlačí do sedadla.
Jazda
Podvozok MG ZS Hybrid+ je naladený tuhšie, ako ostatné vozidlá značky. Najväčší problém mu robia priečne nerovnosti najmä v nízkych rýchlostných tempách, kedy prenáša do kabíny jednotlivé nerovnosti. S rastúcou rýchlosťou výrazne lepšie filtruje nerovnosti. V zákrute sa karoséria mierne nakloní, no ZS-ko je čitateľné a predvídateľné, keďže plynulo a rozvážne podrží stopu.
Pohon je veľmi príjemným spoločníkom. Najviac sa mi páči, že pri mestskej prevádzke pôsobí reakciami na plyn ako elektromobil a rozhodne zahanbí konkurenciu svojim výkonovým nadštandardom. Taktiež striedanie spaľovacieho motora a elektrického režimu si pocitovo ani nevšimnete. Všimnete si to len v prípade hlučnosti, kedy sa spaľovací motor správa, ako keby mal CVT prevodovku.
➡️ NEPREHLIADNITE: Videotest – Audi Q8 e-tron Dakar
Spotreba
Keďže nás počas testu sprevádzali mínusové teploty, spaľovací motor je vždy zapnutý na to, aby vykuroval kabínu, keďže zabezpečuje tepelný komfort. Od toho sa odvíja aj spotreba, pretože pri ranných krátkych trasách si odpije z nádrže 8 l/100 km. Vyslovene až po cca 15 km trasy sa motor vypol a tak systém vedel využiť svoj potenciál hybridnej efektivity. Vtedy spotreby dosiahli úplný opak. V meste 4,5 l/100 km, na okreskách 5,1 l/100 km a na diaľnici necelých 8 litrov.
Záver a cena
MG ZS Hybrid+ je na tom takmer rovnako, ako jeho menší súrodenec, MG3. Ponúka prémiovú výbavu, nízke prevádzkové náklady, no hlavne výborný pomer výkonu a výbavy za danú cenu v porovnaní s hybridmi, nie v segmente B ale v segmente C. Nuž, aká je tá cena? Základná výbava Essential začína na 23 990 eur, výbava Emotion na 26 390 eur a nami testovací kúsok vo výbave Exclusive 28 790 eur.
Technická špecifikácia
MG ZS Hybrid+ | Toyota Corolla Cross 1.8 Hybrid | Dacia Duster Hybrid | |
Motor/palivo | 1.5 benzín + elektro | 1.8 benzín + elektro | 1.6 benzín + elektro |
---|---|---|---|
Zdvihový objem (m3)/počet valcov | 1 498 / 4 | 1 798 / 4 | 1 598 / 4 |
Výkon motora (kW/k) | 143 / 197 | 103 / 140 | 105 / 143 |
Max. krútiaci moment (Nm) | 128 (ICE) + 250 (EV) | 142 (ICE) + 185 (EV) | 144 (ICE) + 205 (EV) |
Prevodovka | 3-stupňová automatická | CVT | automatická multimódová |
Spotreba výrobca/test (WLTP) | 5,1 / 5,8 | 4,9 – 5,3 | 5,0 / 5,8 |
Prevádzková hmotnosť (kg) | 1 380 | 1480 | 1 455 |
Objem batožinového priestoru (L) | 443 | 473 | 430 |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 168 | 170 | 160 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) | 8,7 | 10,0 | 10,1 |
Cena verzie od (€) | 23 990 | 31 290 | 24 500 |
Foto: Ivan Rovňák