Premiéra Hyundai IONIQ 6 N
Hyundai Motor Company dnes na legendárnom podujatí Goodwood Festival of Speed vo Veľkej Británii predstavil nový model Hyundai IONIQ 6 N. Táto svetová premiéra je ďalším dôležitým míľnikom na ceste elektrifikácie divízie Hyundai N. Od počiatkov v automobilových pretekoch elektrických automobilov na okruhoch Pure ETCR cez vyvinutie prvého elektrického automobilu spôsobilého na jazdu na pretekovom okruhu až po aktuálny debut modelu IONIQ 6 N divízia Hyundai N opätovne nanovo posúvala hranice vysoko výkonného elektrického pohonu.
Ideovým základom modelu Hyundai IONIQ 6 N je ambícia značky Hyundai vyrábať vysoko výkonné elektrické vozidlá, ktoré prinášajú vzrušujúci zážitok z jazdy. Táto vízia je zakotvená vo filozofii troch pilierov výkonu N: byť plne pripravený na plnohodnotnú jazdu na pretekárskej dráhe, ponúknuť bezprostrednú zábavu z jazdy v zákrutách a zároveň disponovať charakterom športového auta na každý deň (Corner Rascal, Racetrack Capability a Everyday Sports Car). Hyundai IONIQ 6 N je preto skonštruovaný tak, aby vzrušoval na okruhu a zároveň si zachoval komfort a kultivovanosť, ktoré sa očakávajú pri každodennej jazde – čím dosiahol harmonickú rovnováhu medzi výkonom a funkčnosťou.
Hlavné modifikácie oproti východiskovému modelu IONIQ 6 zahŕňajú kompletne prepracovanú geometriu závesov kolies, zdokonalenú funkciu N e-Shift (virtuálne radenie), prevzatú z modelu IONIQ 5 N, a lepšiu akustickú kvalitu vďaka modifikovanému hardvéru a extenzívnemu odhlučneniu. Vďaka týmto modifikáciám je IONIQ 6 N nielen príkladom snahy divízie Hyundai N o dosiahnutie špičkových výkonov, ale aj signálom svetlej budúcnosti v segmente vysoko výkonných elektrických vozidiel.
Špičková konštrukcia v spojení s elektrifikovanou výkonnosťou
Hyundai IONIQ 6 N dosahuje pôsobivý maximálny systémový výkon 478 kW (650 k) a systémový maximálny krútiaci moment 770 Nm. Tento výkonový potenciál mu udeľuje fascinujúce zrýchlenie z 0 na 100 km/h za iba 3,2 sekundy (pri použití funkcie N Launch Control) a maximálnu rýchlosť 257 km/h.
Aby spĺňal moderné nároky na vysokú výkonnosť elektrického vozidla, má IONIQ 6 N modifikovaný systém manažmentu batérie, označovaný ako N Battery. Systém, navrhnutý pre optimálny teplotný manažment, sa prispôsobuje rozličným scenárom jazdy na pretekárskom okruhu – či už ide o preteky v zrýchlení (drag racing), šprint alebo vytrvalostné preteky. Integrácia funkcií temperovania batérie zabezpečuje vyšší a dlhotrvajúci výkon, pričom optimalizovaný tepelný manažment výrazne skracuje čas tepelnej prípravy batérie. Vďaka tomu je IONIQ 6 N vždy pripravený podať vysoký výkon.
Pri návrhu dizajnu modelu IONIQ 6 N hrala kľúčovú rolu aerodynamika, kde musel byť pre optimálnu výkonnosť starostlivo zladený aerodynamický prítlak s nízkym aerodynamickým odporom. Prvky inšpirované automobilovým športom, ako zhora uchytené zadné prítlačné krídlo alebo rozšírené blatníky, ponúkajú nielen agresívny vzhľad, signalizujúci pripravenosť na pretekový okruh, ale prispievajú aj k zvýšeniu stability pri rýchlom prejazde zákrut. Vďaka použitým aerodynamickým prvkom je IONIQ 6 N nielen vizuálne pôsobivý, ale aj súčasne vysoko efektívny v bežnej premávke.
Pre IONIQ 6 N je k dispozícii nová farba karosérie Performance Blue Pearl, ktorá dodáva perleťový lesk charakteristickému farebnému odtieňu Performance Blue, doteraz používanému na modeloch Hyundai N. Táto nová farba prináša sofistikovanejší vizuálny výraz so zvýšenou hĺbkou, ktorý umocňuje identitu modelu IONIQ 6 N.
Pod karosériou modelu Hyundai IONIQ 6 N sa skrýva kompletne prepracovaný podvozok s novou geometriou, zabezpečujúci presnejšiu ovládateľnosť a lepšie jazdné vlastnosti v oblasti vysokých rýchlostí. Znížená svetlá výška prispela k ďalšiemu zlepšeniu stability pri vysokej rýchlosti a priľnavosti v zákrutách. Vyladenie podvozka umožňuje suverénnu jazdu na pretekárskom okruhu a pritom zachováva potrebný komfort pre bežné každodenné jazdenie.
K zlepšeniu jazdnej dynamiky prispievajú aj nové adaptívne tlmiče pruženia ECS (Electronically Controlled Suspension). Vďaka integrácii senzorov zdvihu umožňujú širokú škálu nastavení tlmiacej sily, aby vyhovovali rozličným jazdným podmienkam – od každodenného dochádzania do práce až po dynamickú jazdu na okruhu. Výsledkom je lepšia kvalita jazdy a predvídateľnejšie jazdné vlastnosti.
Nová úroveň interakcie: pokročilé systémy modelu Hyundai IONIQ 6 N
Hyundai IONIQ 6 N nanovo definuje zážitok z jazdy s elektrickým automobilom svojimi pokročilými systémami vozidla a softvérom vyvinutým značkou Hyundai, ktoré optimalizujú a umocňujú každý aspekt interakcie vodiča s vozidlom.
Ústredným prvkom interakcie je systém N Active Sound+, ktorý dotvára zážitok z jazdy dynamickým zvukom. Špeciálny zvukový procesor ADP (Acoustic Design Processor) generuje zvuk, ktorý sa reprodukuje prostredníctvom ozvučovacieho systému vozidla. Tento zvuk, modulovaný podľa výkonu motora a rýchlosti jazdy, poskytuje vodičovi spätnú väzbu pri dynamickej jazde a akusticky obohacuje zážitok zo športovej jazdy.
Vodič si môže nastaviť štyri špecifické zvukové kulisy pre rozličné jazdné scenáre – od „Ignition“ inšpirovanej automobilovým športom cez elektrický zvuk „Evolution“, až po futuristické sci-fi tóny „Lightspeed“.
Subjektívne vnímanie pocitu výkonnosti umocňuje inovatívna funkcia N e-Shift. Simuláciou radenia s tesným sprevodovaním, inšpirovaným automobilovým športom, zvýrazňuje agilitu vozidla a posilňuje väzbu medzi vodičom a automobilom. Teraz je N e-Shift plne kompatibilný s kľúčovými funkciami zvyšujúcimi výkonnosť elektrického automobilu ako N Launch Control, N Drift Optimizer, N Grin Boost a N Torque Distribution.
Zmyslový zážitok z jazdy podporuje aj funkcia N Ambient Shift Light – jedinečné osvetlenie interiéru, ktoré pri jazde so systémom N e-Shift upozorňuje vodiča na optimálne preradenie, rovnako ako indikátor radenia vo vysoko výkonných a pretekárskych automobiloch so spaľovacím motorom. Takto synchronizované ambientné osvetlenie kokpitu vizualizuje simulované radenie, čím ďalej umocňuje zážitok vodiča.
Funkcia N Track Manager motivuje vodiča pri jazde na pretekárskom okruhu detailne analyzovať svoju výkonnosť. Táto inteligentná funkcia umožňuje vytvoriť si individuálnu trasu, monitorovať rýchlostné parametre a vyhodnocovať dáta prostredníctvom vizualizácií ghost car v reálnom čase a podrobných analýz časov na kolo. N Track Manager umožňuje pokročilú správu jazdných dát a podporuje IONIQ 6 N ako elektrické vozidlo schopné jazdy na pretekovom okruhu, ktoré spĺňa širokú škálu výkonnostných požiadaviek.
Regulačné systémy maximalizujúce výkonnosť modelu Hyundai IONIQ 6 N dopĺňa N Drift Optimizer, zabezpečujúci bezkonkurenčnú kontrolu charakteristík vozidla pri driftovaní. Umožňuje individuálne nastavenie parametrov pre iniciáciu driftu (pretáčavého šmyku), uhla natočenia vozidla a prešmykovania kolies, vďaka čomu si vodič môže presne vyladiť jazdné vlastnosti v súlade so svojou zručnosťou a štýlom jazdy.
Súčasne s premiérou modelu Hyundai IONIQ 6 N výrobca predstavil aj kolekciu špecifického športového príslušenstva N Performance parts. Tieto komponenty, nadväzujúce na skúsenosti divízie Hyundai N nadobudnuté v automobilovom športe, umožňujú zákazníkom individualizovať si ich vozidlo a ďalej zvyšovať jeho výkonnosť pre jazdu v bežnej premávke alebo na pretekovom okruhu.
Technické údaje | Hyundai IONIQ 6 N | |
Výkon elektromotora | Predný | 166 kW (226 k) |
Zadný | 282 kW (383 k) | |
Celkový | 448 kW (609 k) | |
Výkon v režime boost* | 478 kW (650 k)
Predný: 175 kW (238 k) / Zadný: 303 kW (412 k) |
|
Vysokonapäťová batéria | Kapacita | 84,0 kWh |
Doba nabíjania | Pri výkone 350 kW (DC), 10 – 80 % za cca 18 minút
(za optimálnych podmienok) |
|
Rozmery | Dĺžka | 4 935 mm |
Šírka | 1 940 mm | |
Výška | 1 495 mm | |
Rázvor | 2 965 mm | |
Pneumatiky | 275/35R20
* Pirelli P-Zero 5 so značením HN, exkluzívne vyvinuté pre IONIQ 6 N |
|
Brzdy | Vpredu / Vzadu | Kotúčové 400 mm, štvorpiestové / kotúčové 360 mm, jednopiestové |
Rekuperačné brzdenie | Do 0,6 G (0,35 G počas aktivácie ABS) | |
Koeficient aerodynamického odporu | 0,27 | |
Zrýchlenie 0 – 100 km/h | 3,2 sekundy (s N Launch Control) | |
Maximálna rýchlosť | 257 km/h | |
Dojazd | Bude zverejnený pri uvedení na trh | |
Farby karosérie | Performance Blue Pearl, Abyss Black Pearl, Serenity White Pearl, Nocturne Gray Metallic, Nocturne Gray Matte, Gravity Gold Matte | |
Farby interiéru | Čierna s akcentmi Performance Blue | |
Prvky pre vysokú výkonnosť |
N Launch Control | – Automaticky moduluje krútiaci moment elektromotorov pre dosiahnutie maximálnej trakcie a bleskového štartu z miesta. |
N e-Shift | – Simuluje manuálne radenie vozidiel so spaľovacím motorom pre jedinečný zážitok z jazdy | |
N Active Sound+
|
– Umelým zvukom poskytuje vodičovi lepšiu akustickú spätnú väzbu pri dynamickej jazde | |
N Grin Boost | – Maximalizuje zrýchlenie po dobu 10 sekúnd
– Krátkodobé zvýšenie výkonu motorov pre predbiehanie |
|
N Battery | – Zabezpečuje optimálnu tepelnú prípravu batérie pre daný účel (Drag/Sprint/Endurance)
– Rýchlejšia tepelná príprava batérie s optimalizovaným tepelným manažmentom a zväčšeným objemom ohrievača chladiacej kvapaliny batérie |
|
N Drift Optimizer | – Individuálna regulácia driftovania
– Iniciácia (RTO) / Uhol (ESC) / Prešmykovanie kolies (TCS) |
|
N Torque Distribution | – Umožňuje plne variabilné rozdeľovanie krútiaceho momentu na nápravy, ktoré sa dá nastaviť v 11 stupňoch | |
N Pedal | – Umožňuje agilnú jazdu v zákrutách s 3 nastaviteľnými úrovňami pre rýchlejšie zatáčanie | |
N Brake Regen. | – Maximálne spomalenie 0,6 G pri rekuperačnom brzdení pre zvýšenie odolnosti bŕzd voči namáhaniu s rekuperačným brzdením 0,35 G pri použití ABS | |
TPMS Custom Mode | – Umožňuje vodičovi nastaviť želaný tlak pneumatík |
Sledujte recenziu IONIQ 5 N: