Luxusný off road – Mercedes-Benz prichádza s novou generáciou GLS
Nemecká automobilka Mercedes-Benz predstavila novú generáciu svojho najluxusnejšieho SUV. Model GLS je terénne S-ko.
Keď v roku 2006 Mercedes prišiel na trh s obrovským SUV, nazval ho GL. V tom čase prakticky na starom kontinente nemal tento „medveď“ konkurenciu. V globalizácii názvov automobilka tento model premenovala na GLS. Písmenko „S“ tak značí, že k jednej z najluxusnejších limuzín na svete, Mercedesu-Benz Triedy S má najbližšie práve toto SUV.
Na autosalóne v New Yorku sa svetu ukázala v poradí už tretia generácia GLS-ka. Jeho dizajn sa nesie v duchu iných modelov štuttgartskej automobilky. Dalo by sa povedať, že po stránke dizajnu ide o zväčšenú verziu menšieho modelu GLE. Tomu zodpovedajú aj rozmery. Novinka je dlhá 5 207 milimetrov, čo je o 77 milimetrov viac ako mala predchádzajúca generácia. Narástol aj samotný rázvor, vďaka čomu sa zväčšil už tak majestátny interiér.
Technologický vrchol
Už ako zvyčajne, Mercedes opäť dokázal, že po stránke techniky hľadá konkurenciu len ťažko. Inak tomu nie je ani v tomto prípade. Podobne ako všetky nové modely značky s trojcípou hviezdou na kapote, aj GLS disponuje revolučným infotainmentom MBUX. Ten zahŕňa aj určitý stupeň umelej inteligencie a svoje auto tak môžete ovládať aj výlučne hlasovými povelmi. Tento systém dokonca dokáže rozpoznať zvyky svojho majiteľa a dokáže sa učiť.
Podobným vozidlám sa darí hlavne na americkom trhu. O to viac je pozoruhodné, že tento model si už viac než desaťročie môžu zaobstarať aj európski zákazníci. Ponuka motorov je teda viac americká ako európska. Pod kapotu sa dostanú výhradne výkonné šesťvalce a osemvalce. Jednotky so štyrmi valcami sa našťastie ani nedočkáme. Zatiaľ najvýkonnejšia verzia GLS 580 4MATIC má výkon 360 kW (489 koní) s tým, že funkcia EQ Boost dokáže krátkodobo poskytnúť ďalších 16 kW (22 koní).
V prípade záujmu bude na výber aj slabší, šesťvalcový, benzínový motor či dvojica dieselových jednotiek. Všetky verzie sa dodávajú výhradne s deväťstupňovou automatickou prevodovkou a pohonom všetkých štyroch kolies.
Zdroj: media.daimler.com