Nová trieda GLB – dá sa spojiť SUV a kompaktné vozidlo?
Aké typy vozidiel sú momentálne najpopulárnejšie? Štatistiky Mercedes-Benz ukazujú, že jeden z troch predaných Mercedesov je SUV. Jeden zo štyroch predaných Mercedesov je kompaktné vozidlo. Prečo nespojiť tieto dva typy vozidiel a vytvoriť tak automobil s veľkým potenciálom?
V čom si drží prvenstvo?
Presne túto otázku si položili v automobilke Mercedes-Benz a vytvorili triedu GLB. Modelový rad GLB sa radí medzi kompaktné SUV, v ktorom si v rámci automobilky drží jedno prvenstvo. Ako prvé kompaktné SUV zo Stuttgartu ponúkne zákazníkom tretí rad sedadiel a tak bude môcť odviesť až sedem pasažierov.
Prvky špecifické pre GLB
Dizajnérsky si v sebe GLB ako správne SUV zachováva offroadové gény. Predná maska je masívna a robustná. Dotvára tak dojem nadradenosti ale i bezpečia. Ako to je u SUV od Mercedes-Benz zvykom a trendom pozdĺž masky vedú dve mohutné, strieborné lišty, uprostred ktorých je hviezda Mercedes-Benz. Úplne nové sú predné MULTIBEAM svetlomety, ktoré majú špecifickú grafiku určenú len pre triedu GLB.
Podoba so staršími bratmi
Z profilu pripomína GLB staršieho brata GLS, no oproti nemu je oveľa kratší a nižší. V reálnom porovnaní má nová trieda GLB o niečo dlhší rázvor náprav než trieda B. V zadnej časti pripomína tvarovo triedu GLE, s ktorou má podobné napríklad také koncovky výfukov. Čo však nie je podobné sú zadné LED svetlomety, ktoré majú tak ako aj predné svetlá špecifický tvar a grafiku určenú len pre danú triedu.
Motory a čísla
Nová trieda GLB ponúkne zákazníkom až päť agregátov, z čoho sú dva benzínové a dva naftové.
Benzínové motory:
GLB 200 -> objem 1,33 litra s výkonom 120 kW (160 koní) a krútiacim momentom 250 Nm, max. rýchlosť 207 km/h
GLB 250 4MATIC -> objem 2,0 litra s výkonom 165 kW (224 koní) a krútiacim momentom 350 Nm, max. rýchlosť 236 km/h
Naftové motory:
GLB 200d -> objem 2.0 litra s výkonom 110 kW (150 koní) a krútiacim momentom 320 Nm, max. rýchlosť 204 km/h
GLB 200d 4MATIC -> objem 2.0 litra s výkonom 110 kW (150 koní) a krútiacim momentom 320 Nm, max. rýchlosť 201 km/h
GLB 220d 4MATIC -> objem 2.0 litra s výkonom 140 kW (190 koní) a krútiacim momentom 400 Nm, max. rýchlosť 207 km/h
Inteligentná štvorkolka 4MATIC
Trieda GLB je vybavená veľmi vyspelým a stálym pohonom všetkých 4 kolies 4MATIC. Dokáže pracovať v troch režimoch rozloženia výkonu a krútiaceho momentu. V režime ECO/COMFORT rozkladá výkon v pomere 80:20 v prospech prednej nápravy. SPORT je dynamickejší a preto dostáva zadná náprava o 10 % viac výkonu ako v predošlých režimoch, rozloženie je v pomere 70:30. Pre najlepší výkon v teréne ponúka režim OFFROAD rozloženie výkonu v pomere 50:50.
Interiér nového GLB
V interiéri novej triedy GLB netreba hľadať závratné odlišnosti voči ostatným triedam automobilky. Zaujímavosťou však je, že prístrojová doska GLB je z jednej časti, vyrobená ako celok. Pred vodiča je osadená dvojica kvalitných displejov. Ozdobné prvky palubnej dosky, ale i dverí sú z červeno-hnedého dreva. Spolu s masívnymi, hnedými sedadlami zachovávajú nádych terénneho vozidla i v interiéri.
Pre koho je GLB určené?
Trieda GLB ponúka to najlepšie z dvoch najobľúbenejších segmentov. Cena takejto super kombinácie doposiaľ nie je známa, no možno predpokladať cenovku na úrovni triedy GLC. Výroba bude prebiehať v Mexiku a cieľovým trhom pre triedu GLB sa stáva Čína.
Zdroj: media.daimler.com