TEST: BMW radu 5 xDrive Touring
Priestranné hightech kombi pre manažérov s rodinou? Ako sa popasoval 2,0 l dieslový motor s hmotnosťou 1,8 tony?
Na dovolenku, ale aj do divadla
BMW M3 je snom mnohých petrolheadov. Je tuhé, pod kapotou má 6-valec a je pretáčavé. S príchodom rodiny sa ale priority môžu postupne meniť. Dávame na ňu viac pozor, nepotrebujeme extrémne zrýchlenia, požadujeme viac odkladacieho priestoru a vďaka nízkej spotrebe ušetríme.
Radosť z jazdy?
Nikto nemôže očakávať, že 520d xDrive Touring bude „krájať“ zákruty ako M3. Nová 5-ka je vyladená na komfort a bezpečnosť. Pri športovej jazde treba rátať s nedotáčavosťou. Motor s výkonom 140 kW (190 koní) a 400 Nm je určený skôr na pohodlnú jazdu ako na športovú. Nová generácia je oproti predchodcovi o 100 kg ľahšia čo zlepšuje jazdné vlastnosti, ako aj spotrebu.
2,0 l štvorvalec je spriahnutý so šikovnou 8-stupňovou automatickou prevodovkou vďaka ktorej zrýchli z 0 na 100 km/h za 7,6 sekundy. BMW rady 5 Touring dosahuje maximálnu rýchlosť 222 km/h. Človek, ktorý si nezakladá na vysokom výkone motora dosiahne na oplátku veľmi dobrú spotrebu 6 l na 100 km a pri športovej jazde 8 l na 100 km. BMW 520d xDrive Touring získalo v roku 2018 najvyššie ocenenie ako najlepšie vozidlo pre prívesy.
Zaujímavosťou sú zadné vzduchové tlmiče (súčasť základnej výbavy), ktoré sa podľa hmotnosti batožiny prispôsobujú a udržiavajú optimálnu svetlú výšku. Batožinu vložíte aj cez samostatne otvárateľné okno na veku batožinového priestoru.
Hightech kombi uľahčuje život
Na začiatok musím pochváliť asistent riadenia a udržiavania jazdného pruhu, ktorý fungoval aj na našich nedokonalých cestách. Pri niektorých značkách to ešte ani v roku 2021 nie je samozrejmosťou a je potrebná korekcia volantom, lebo sa príliš drží stredovej alebo krajnej čiary.
Obrazovka Control displej je ovládaná nielen iDrive ale aj pomocou dotyku. Apple CarPlay funguje bezdrôtovo a svoj iPhone si môžete medzičasom indukčne nabíjať v stredovom paneli. Infotainment je ovládaný gestami čo je celkom „frajerina“.
Parkovacie kamery vedia vytvoriť náhľad vozidla, ktorý možno ľubovoľne otáčať gestami z rôznych strán a zlepšujú orientáciu v úzkych miestach na parkovisku. Je to pekná funkcia, ktorou ohúrite posádku. Reálne som však túto funkciu nevyužil.
BMW kľúč s displejom vyzerá bez pochýb úžasne, avšak využiť ho môžete iba na nastavenie nezávislého kúrenia. Daň za tento veľký kľúč je starosť dohliadať na dostatočné dobitie baterky v kľúči. Zmysel dostane naozaj až pri funkcii diaľkového parkovania.
7-čkový interiér?
Športové sedadlá, strop v tmavej farbe Anthracite, športový kožený volant M a ambientné svietenie dodávajú vozidlu pocit prémiovej a luxusnej triedy na aké sme zvyknutí v „prezidentských“ limuzínach.
Je to vec vkusu, no vo vozidle za 76.000 eur by som už očakával prístrojovú dosku z kože alebo vizuálne krajšie prevedenie prístrojovej dosky.
Virtual kokpit disponuje 3 možnosťami nastavenia; Comfort, Sport a Eco režim.
Záver
Ak hľadáte auto s veľkým kufrom, ale zároveň musí spĺňať reprezentatívnu funkciu tak práve sa pozeráte na vhodného kandidáta. Motor prekvapil s veľmi nízkou spotrebou a v interiéri máte pocit, že sedíte v luxusnej limuzíne.
Foto: Samuel Zaťko