Prednedávnom sme tu mali test novej Hondy CR-Vs motorom 1,5 VTEC Turbo s pohonom prednej nápravy a manuálnou prevodovkou. Po niečo vyše mesiaci sa k nám dostala aj verzia s pohonom všetkých štyroch kolies a automatickou CVT prevodovkou. Hondu som preto vzal opäť na ďaleký východ, aby som preveril jej schopnosti v každej oblasti. Keďže auto sme si v minulom článku rozobrali viac detailnejšie, nebudem sa venovať dôkladne technickej stránke, ale upriamim pozornosť na objektívny pohľad nového užívateľa Hondy.
Bez dieselu
Začnem hneď z ostra od pohonnej jednotky. Motor 1,5 VTEC, ktorý je dopovaný turbom má na voľnobehu krásny a kultivovaný prejav. Ak by ste nesledovali otáčkomer tak by ste ani necítili, že je auto naštartované. Jeho prejav sa však zmení pri akcelerácií, čo ma na svedomí automatická prevodovka pod označením CVT. Tá môže ovplyvniť výšku spotreby. Keďže prevodovka necháva auto pri akcelerácií vo vysokých otáčkach, úmerne rýchlosti rastie aj spotreba. Zatiaľ, čo spotreba dvojkolky v meste bola 8,3 litra, štvorkolka si zobrala o viac ako liter paliva naviac a konečná spotreba bola 9,5 litra. Diaľničné tempo zvládla dvojkolka pri stabilnej jazde na tempomat so spotrebou 7,7 litra, štvorkolka neklesla pod hodnotu 9,0 litrov. Tu vidím jeden z dôvodov prečo by sa v ponuke tohto modelu mal podľa mňa nachádzať aj dieselový agregát.
Ďalším dôvodom je sila benzínovej „jednapäťky“. Zatiaľ, čo Honde, ktorá mala poháňanú iba prednú nápravu a motor bol spojený s manuálnou prevodovkou, výkon 173 koní viac menej postačoval, pri tejto verzií som pociťoval nedostatok výkonu. S automatickou prevodovkou pritom stúpa výkon na 193 koní. Opäť spomeniem, že veľkú rolu tu zohrala CVT prevodovka, ktorá najme pri jazde do kopcov akoby nevedela, čo robiť. Jeden prevodový stupeň sa jej zdal vysoký, druhý zasa nízky. A takto to pokračovalo až, kým sme sa neprehupli cez horizont. Toto sú dva dôvody prečo by som osobne prijal v ponuke aj diesel. Honda, však tvrdí, že tento problém má vyriešiť Honda CR-V Hybrid. Sme na nový Hybrid zvedaví, či dokáže nahradiť vlastnosti naftového agregátu.
Všade dostatok pohodlia
Musím, ale uznať, že normálna jazda v novej Honde CR-V je veľmi pohodlná. Veľké kožené sedadlá poskytujú dostatočné pohodlie. Cesta z Bratislavy až na kraj východného Slovenska bola vďaka ním a naozaj dokonale odladenému podvozku bezstarostná. Podvozok fungoval ako mal. Pekne filtroval nerovnosti a snažil sa auto udržať v stabilnej pozícií. Menšie problémy mu robili priečne nerovnosti kedy auto trošku viac poskočilo a nárazy bolo počuť aj vo vnútri inak veľmi dobre odhlučneného interiéru.
O pohodu pri jazde v meste, ale aj na diaľnici sa postará adaptívny tempomat. Pekne reaguje na vozidlá pred ním. Trošku mi vadilo jeho prudké brzdenie pri detekcií vozidla, nepríjemné to bolo hlavne na diaľnici. V meste, ale tempomat fungoval veľmi pekne auto samé zastavilo, a ak ste pri státi neprekonali hranicu troch sekúnd, tak sa aj samo rozbehlo. Ak ste stáli dlhšie, ako tri sekundy jemným pridaním plynu sa auto opäť rozbehlo a pokračovalo v jazde.
Pohodlie pri jazde ešte umocňoval navigačný systém od firmy Garmin. Auto sa nikde nestrácalo, malo stále aktuálne mapy a dostatočne skoro upozorňovalo vodiča pred zjazdom či odbočkou, ktorú mal použiť. Priestor na zlepšenie vidíme pri infotainmente. Ten je podľa mňa trochu neprehľadný, a ak v ňom chcete nastaviť niečo počas jazdy, chce to riadnu dávku odvahy. Poteším používateľov Apple CarPlay. Tento systém spolupracoval veľmi dobre, no horšie na tom bolo Android Auto, ktoré bolo stále zasekané a ťažko sa sním pracovalo.
Honda sa snažila uľahčiť aj nastupovanie do zadnej časti vozidla. Zadné dvere sa dajú otvoriť skoro až do pravého uhla, čo uľahčuje nastupovanie. V zadnej časti je veľkorysý priestor na nohy a hlavu. Tak isto obrovský priestor ponúka kufor, ktorého objem je 561 litrov, čo je slušná hodnota, no stále stráca na svojho priameho konkurenta Škodu Kodiaq ešte 159 litrov.
Nami testovaná Honda CR-V bola vo výbave EXECUTIVE, ktorej hodnota je niečo okolo 35 000 EUR. Napíšte nám, ako sa vám nová Honda páči. Môj názor znie, že ak si chcete kúpiť takéto auto tak určite v tejto výbave, ktorá vám spríjemní čas strávený v tomto aute, ale spredokolkou, ktorá Vám ušetrí nejaké to euro na tankovaní.