Audi RS Q3 Sportback- Prišlo Audi s baby Urusom?
Po Audi Rs 6 a Rs 7 prichádza na scénu i vynovená verzia modelu RS Q3. Vo vzduchu však visí otázka, či sa bude opakovať sklamanie z implementácie naftových agregátov do modelov S7 a S6. Viacerí z vás však určite postrehli, že 2,5-litrový 5-valec od automobilky Audi naďalej dýcha a žije. Poďme sa spoločne pozrieť na model RS Q3 Sportback.
Silueta veľmi podobná tej v Lamborghini Urus
V prednej časti sexy sportbacku dominuje lesklá čierna maska s 3D štruktúrou včelieho plástu. Je posadená hlboko do športového nárazníku s výraznými výduchmi pre lepšie chladenie bŕzd. Nárazník obsahuje špecifický dizajnový prvok pre Audi RS Q3, lamely v tvare bumerangu po stranách. Bočné vedenie línií je klasicky vedené v duchu karosérií coupé, zároveň je veľmi podobné staršiemu bratovi Lamborghini Urus, čo nie je vôbec zlá vlastnosť, práve naopak.
Pri pohľade zozadu vám zrak upúta novinka v modelovej rade RS Q3. Sú ňou dve lesklé, oválne koncovky výfukového systému osadené po stranách športového difúzora. Audi vôbec po prvý raz ponúka zákazníkom až 21-palcové hliníkové disky. Za ne automobilka osadila 350 mm vŕtané kotúče pre čo najefektívnejšie spomalenie vozidla.
Benzínový 2,5-litrový 5-valec nadaľej žije
Ako mnohí z vás vedia Audi RS Q3 je osadé 5-valcovým benzínovým agregátom s objemom 2,5 litra. Základný výkon sa pohybuje na úrovni 294 kW čo je v prepočte asi 400 konských síl. Krútiaci moment, ktorý vyvinie tento geniálny motor sa zastavil na hodnote 480 Nm. Zaujímavosťou, o ktorej ste možno nevedeli, je nižšia hmotnosť o 26 kilogramov oproti predošlej verzii tohto TFSI motora.
Quattro + S-tronic = Kopa zábavy
Audi má jeden z najpremakanejších pohonov všetkých štyroch kolies, ak nie najlepší. Model RS Q3 má samozrejme náhon na všetky štyri kolesá a samozrejmosťou je taktiež perfektná 7-stupňová, automatická prevodovka S-tronic, zabezpečujúca čo najlepší prenos výkonu motora na obe nápravy vozidla.
Šofér je vždy na prvom mieste!
Audi prinieslo do RS Q3 interiér sto percentne orientovaný na šoféra. V praxi to znamená naklonenie centrálneho displeja, ovládacich prvkov a výduchov klimatizácie o rovných 10 stupňov smerom k vodičovi, pre lepší dosah a ovládateľnosť.
Interiér vysokej kvality je samozrejmosťou
Virtual cockpit priamo pred vodičom je už štandard a inak tomu nieje ani v tomto modele. Sedadlá so štruktúrou včelích plástov môžu byť vo vyhotovení z prémiovej kože či materiálu nazývanom Alcantara. Prešitie v celom interiéri ponúka dve alternatívy, červené alebo modré.
Čo viac dodať?
Som rád, že Audi osadilo RS Q3 benzínovým a nie naftovým motorom. Zároveň sa mi nesmierne páči verzia Sportback, keby si mám vybrať, určite idem práve do tohto variantu. Cena sa pohybuje na 65 000 € za verziu Sportback, čo je približne o 5 000 € menej ako BMW X4 M40i a o 9 000€ menej než Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC Coupé. Obaja konkurenti pritom ponúkajú menej výkonu za viac peňazí. (BMW X4 M40i 360 ps, Mercedes-AMG GLC 43 Coupé 390 ps).
Zdroj: media.audi.com