TEST: Audi Q3 Sportback S line 45 TFSI Quattro – štýlovka s nádychom športovosti
Keď sa nám na test do rúk dostala nová Q3 Sportback, potešil som sa, pretože povedzme si otvorene, svojim dizajnom je to taká baby Q8. Čo ma však potešilo rovnako ako dizajn je agregát, ktorý skrývala predná kapota. Poďme si Q-trojku teda rozmeniť na drobné.
Dizajn
Ako som spomínal v úvode, Q3 v karosárskom variante Sportback svojou siluetou pripomína svoju väčšiu sestru Audi Q8, čo je vidieť na klesajúcej línii strechy. Pri pohľade zboku taktiež hneď padnú do oka 19- palcové disky Rotor.
Prednej časti dominuje obrovská maska chladiča, ktorá v podstate vyplňuje celú prednú časť auta. Po jej bokoch nájdeme nasávacie otvory. Plnia však len estetickú funkciu, keďže sú nepriechodné. Ďalej tu nájdeme príplatkové Audi Matrix LED svetlomety, ktoré majú funkciu vyrezávania.
Vzadu taktiež nájdeme LED techniku svetiel doplnenú o dynamické smerovky. Čo ma pri Sportbacku potešilo, že v zadnom nárazníku napriek absencii reálnych koncoviek výfuku nenájdeme ani falošné, zaslepené koncovky výfuku, takže dizajnérom nič nebránilo v tom aplikovať difúzor po celej šírke auta.
Pohon
Ako som spomínal v úvode. To, čo skrývala predná kapota ma vcelku potešilo, pretože nami testovanú verziu 45 TFSI poháňal turbom dopovaný 2-litrový štvorvalec, ktorého výkon dosahoval 230 konských síl. Ak nepočítame verziu RS tak hovoríme o najvýkonnejšom motore, ktorý si môžte do Q3 Sportback nakonfigurovať.
Jazda
Aká je jazda s baby Q-osmičkou? Zhrnul by som to takto. Keď potrebujete odniesť deti do škôlky, v režime Comfort alebo Efficiency bude jazda tichá, a vďaka adaptívnemu podvozku vcelku komfortná. Prevodovka bude udržovať motor v najnižších možných otáčkach v záujme čo najlepšej spotreby (8,5 litra v kombinovanej prevádzke).
Ak však po vyložení detí v škole zvolíte režim Dynamic, vtedy sa začne zábava. Prevodovka sa prepne do režimu S, aby v tomto prípade držala motor v čo najefektívnejšom spektre otáčok, podvozok mierne stuhne, no zmena nie je až taká razantná, že by celé auto stvrdlo a skákalo na nerovnostiach. Je skôr príjemne tuhé ako tvrdé a v zatáčkach sa nakláňa minimálne. Krútiaci moment 350 Nm zabezpečí akceleráciu z 0-100 km/h za 6,5 sekundy a ručička tachometra sa zastaví na hodnote 233 km/h.
Interiér
Vďaka balíku S line nájdeme v interiéri športové sedačky čalúnené kombináciou kože a alcantary s výraznejším bočným vedením, ktoré vás podrží v zatáčke. Pred vodičom nájdeme športový, multifunkčný kožený volant s možnosťou manuálneho radenia páčkami pod volantom.
Všetky potrebné informácie o jazde sa vodič dozvie vďaka 12,3-palcovému virtual cockpitu. Ten ponúka množstvo možností zobrazení. Čo by som určite vypichol je možnosť zobraziť navigáciu cez celý displej, čo môže byť nápomocné hlavne v meste, ktoré nepoznáte.
Celkovo v interiéri nájdeme dva displeje. Tým druhým je displej infotainmentu na stredovej konzole s prehľadným systémom, ktorý taktiež umožňuje spojenie smartfónu pomocou Apple CarPlay či Android Auto.
Záver
Ak chcete vytŕčať z davu a z času na čas si užiť športovejšiu jazdu tak Q3 Sportback vo farbe Turbo Blue môže byť tým správnym adeptom. Je tu však jedno ale. A je ním cenovka 71 337 €, ktorú však musí posúdiť každý sám, pretože za sumu okolo 75 tisíc € máte na výber napríklad BMW X4 M40i alebo Mercedes-AMG GLC 43 4Matic.
Foto: Samuel Zaťko