Mercedes-AMG GLE 63 S Coupé – výkonná štýlovka
V Affalterbachu sa dejú veci. Na trh sa dostáva najväčší coupé model z dielne AMG, ktorý dostal poriadnu dávku výkonu.
Je krajší ako klasické GLE?
Dobre známa predná časť s veľmi agresívnym pohľadom ostáva prebratá z modelu GLE. V nej vyniká hlavne mriežka predného chladiča s lešteným chrómom, ktorá autu dodáva majestátnosť. Multibeam LED predné svetlomety s dvojitým LED-kovým pásom sú krásne zapracované do predného nárazníka. Bočná silueta je azda pýchou coupé modelu. Priamo zvažujúca strecha nadväzuje na dizajn zadnej časti. Tú dopĺňa nový tvar zadných LED svetiel s modernou grafikou. Štvorica výfukov zvýrazňuje typický zvuk AMG divízie. Základný model stojí na 21-palcových diskoch kolies s nápisom “AMG”, zatiaľ čo verzia S stojí na 22-palcových diskoch kolies. K dispozícii sú ďalšie typy diskov kolies od 21 do 22 palcov.
Vnútri ostáva klasikou
Množstvo kvalitných materiálov robia Mercedes Mercedesom. Nesmie chýbať koža Nappa, hliníkové prvky či prvotriedne spracovanie. Športové pedále, prahy dverí a rohože s nápisom “AMG” doslova navnadzujú športovú atmosféru s dávkou luxusu. Plne elektrické sedadlá disponujú bočnou oporou, aby aj športová jazda nezhoršovala pohodlie posádky. Samozrejmosťou je dvojica displejov systému MBUX, ktoré ostávajú bezkonkurenčné.
Inteligentný motor
Dobre známy 4-litrový agregát V8, ktorý pri verzií 63 dodáva výkon 420 kW / 571 konských síl. Pri silnejšej verzií S dodáva až 450 kW / 612 koní. Oba typy dopuje funkcia EQ Boost, ktorá kombinuje štartér a alternátor do jedného elektromotora. Uložený je medzi motorom a prevodovkou. Dodáva spaľovaciemu motoru 16 kW / 22 konských síl a 250 Nm krútiaceho momentu. Spaľovací motor je obohatený o funkciu vypínania valcov v prípade, ak vodič “netlačí na pílu.” Výsledkom je znižovanie spotreby.
Čo mi pomôže pri rýchlej jazde?
V prvom rade je to prevodovka. Poznáme ju pod názvom AMG SPEEDSHIFT TCT 9G, ktorá dostala novší hardvér a softvér, aby požadovala maximálnu presnosť a rýchlosť radenia. Výkon sa na cestu prenáša cez prepracovaný pohon 4Matic+ s variabilným rozdelením krútiaceho momentu. Pohon neustále monitoruje povrch vozovky a štýl jazdy. Podľa toho vie prispôsobiť prenos krútiaceho momentu na jednotlivé koleso. Štandardom je aj elektronický diferenciál na zadnej náprave. V prípade šmyku je výkon prerozdelený na vnútorné koleso, aby zaručil maximálnu bezpečnosť a veľkú priľnavosť k vozovke.
Brzdy tvoria základ bezpečnosti. Preto Mercedes použil to najlepšie, čo sa len dalo. Vysokovýkonný brzdový systém so 6-piestikovými brzdovými strmeňmi a kotúčmi 400 mm vpredu a 370 mm vzadu. Verzia 63 má strmene v sivej farbe, no vo verzií S odrie do očí červená farba. Systém AMG ACTIVE RIDE CONTROL postavený na 48 V základe dopomáha karosérií menšiemu náklonu v zákrutách, aby boli prejazdy čo najrýchlejšie a najbezpečnejšie.
Zdroj: www.media.daimler.com