RIVIAN R1T – zameraný na dobrodružstvo
Minule som písal o tom, ako sa v dohľadnej dobe predstaví elektrický GMC Hummer pick-up. A nie je náhoda, že nasledujúci článok bude opäť elektrický pick-up. Vyzerá to totiž tak že ešte v roku 2020 začnú pribúdať rôzne zaujímavé modely a Rivian R1T je jeden z nich.
V podstate sa jedná o priameho konkurenta Tesly Cybertruck. Tiež je prezentovaný v striebornej farbe, tiež má predné aj zadné svetlá súvisle spojené po celej šírke, tiež šprintuje z 0 na 100 km/h za 3 a niečo sekundy. Rozdiel je v tom, že Rivian je oblý a nemá ani ambície byť obrnený. Tiež má o jeden elektromotor viac ako Tesla.
Podobne ako Tesla bude ponúkať 3 výkonnostné verzie – 105/135/180 kWh a sľubuje dojazd cez 400 míľ, čo je 644 km. To by podľa Google Maps malo s odretými ušami stačiť na cestu do Varšavy.
A čo ešte?
Rivian má vymakané šasi. Auto je vymyslené tak, že všetko čo sa dá je uložené v podvozku. Sú tam 4 elektromotory, za každým kolesom jeden s výkonom 200 koní. Nezávislé vzduchové pruženie s hydraulickým systémom proti náklonom, udržuje podvozok 20 až 35 cm nad zemou. V podvozku sú uložené aj všetky baérie s inteligentným systémom managementu a termálne systémy ktoré to istia. Všetky tieto hračky v podvozku sľubujú, že Rivian by mal mať fajn jazdné vlastnosti, aj keď je to veľký SUT (Sport Utility Truck).
Má kuchyňu
Hlavy z Rivianu si očividne uvedomujú, že len „železo“ auto nepredá a preto mu starostlivo budujú image už úplne od začiatku. R1T má byť určený najmä klientom, ktorý majú radi prírodu, objavovanie a dobrodružstvo. Auto má dolu za kabínou jeden veľmi prakticky riešený odkladací priestor, ktorý sa vraj dá využiť aj pre výsuvnú, poľnú kuchyňu. To chcem!
Ďalšie vychytávky
Okrem kuchyne web hovorí o tom, že auto by malo byť schopné vyhľadať a naplánovať trasy mimo značených ciest a máp, tak aby pomohlo objavovať nové miesta. Neviem, či a ako to bude fungovať, ale nápad je to výborný.
A keď už si s Rivianom v prírode, bola by škoda premeškať dychberúce výhľady. Preto je v aute možnosť autonómneho riadenia level 3. V praxi to znamená, že šofér nemusí držať volant ani dávať pozor na cestu.
Vtipná „fičúrka“ je, že veľké predné svetlo signalizuje stav batérií počas nabíjania. Za pozornosť stoja aj vertikálne „Stadium“ svetlá ktoré budú užitočné najmä v teréne, prípadne na plašenie srniek.
Záver
Rivian mi príde ako dobré dvojča Cybertrucku. Má podobné črty, technológie aj cenu (70 000 $), ale pôsobí menej agresívne. Ak by som si mal vybrať medzi tými dvoma, mám problém, pretože sa mi páčia oba. No Rivian má kuchyňu 🙂
Zdroj: rivian.com