Na rovinke si to rozdali najrýchlejšie autá strednej triedy
V Carwow porovnali trojicu nemeckých áut s motormi V8, ktoré sú principiálne rovnaké, no zároveň úplne rozdielne. Najväčšiu úlohu bude hrať objem motora, pohon, výkon alebo hmotnosť? Poďte sa s nami presvedčiť!
Najťažší a zároveň jediný kombík
Do pretekov o prvenstvo z nemeckého tria sa zapojilo azda najrodinnejšie auto zo súťažiacich. Hovorím o Audi RS 4, ktorú poháňa 4,2-litrový osemvalec s výkonom 450 koní a 430 Nm krútiaceho momentu. Jedinečný je tým, že ho poháňajú obe nápravy, tým pádom by som si naň ho stavil ako na víťaza. Avšak s hmotnosťou 1795 kg bude mať pohonné ústrojenstvo čo robiť, aby taký mastodont rozpohybovalo.
Plnotučný driftér
Jednoznačné pomenovanie pre auto, ktoré objem nikdy nenahradí. Pod kapotou modelu Mercedes-Benz C 63 AMG pracuje osemvalec s objemom 6,2 litra, ktorého výkon sa zastavil na úrovni 460 koní a 600 Nm krútiaceho momentu. Všetku silu presúva na zadnú nápravu, čo z neho robí jednoznačne najzábavnejšie auto z trojice, aj keď 1700 kg hmotnosti nie je málo.
Najľahší športovec
Z nemeckého tria nám chýba už len značka BMW, ktorá do duelu nasadila pochopiteľne jediného konkurenta, a to model M3. Najmenší 4-litrový motor V8 produkuje 420 koní a rovných 400 Nm krútiaceho momentu. Taktiež ide o zadokolku ako v prípade Mercedesu, až na jedinú zmenu. Hmotnosťou 1605 kg by M3-ka mohla zamiešať karty.
Kto sa stal nemeckým kráľom strednej triedy a čo všetko ovplyvnilo závod?
Zdroj: www.youtube.com