Novej Cupre Ateca už nič netreba
Po viac ako 10 000 predaných kusoch Atecy s medeným logom v minulom roku prichádza SUV s novinkami. Vzhľadom k tomu, že už od začiatku išlo o vizuálne veľmi podarený kúsok, nebolo potrebné aby sa na aute menilo čokoľvek zásadné…
Trošku rýchlejšia.
Motor zostáva rovnaký 2-litrový TSI a zostáva aj 300-koňové stádo. Čo sa zmenilo je zrýchlenie. Z 0 na 100km/h je nová Cupra Ateca rýchlejšia o 0,5 s a šprint na 100 zvláda za 4,9 s. Pomáha tomu vynovený systém pohonu kolies 4Drive a adaptívny podvozok. Inžinieri taktiež posunuli obmedzovač z 245 na 247 km/h.
Trošku krajšia
Zvonka sa bude dať nová Cupra Ateca spoznať podľa prepracovanejšej prednej masky. Tá teraz vďaka diagonálnym líniám pôsobí viac agilne. Zostáva aj podarený „honeycomb“ gril pripomínajúci včelie plásty. Zboku aj zozadu je facelift len ťažko rozpoznateľný od predchodcu.
Trošku zaujímavejšia
Vo vnútri zostáva auto koncernovo jednotné. Čo si v Cupre mohli dovoliť vylepšiť je volant. Ten má po novom dve veľké tlačidlá. Jedno je na štartovanie, to druhé s logom Cupra slúži na prepínanie medzi štyrmi režimami jazdy. Centrálny dotykový display má po novom až 9,2 palca.
Záver
Cupra Ateca sa dizajnovo podarila hneď od začiatku a výborný motor za výzorom rozhodne nezaostáva. Toto auto je ako perfektná fotografia. Už jej nič netreba. Akurát keď sa miestami upraví kontrast a zvýraznia farby dodá to ten správny feeling.