TEST: Jaguar E-Pace – Sexy mestské SUV pre dámu!?
Do redakcie sa nám na víkend dostalo najmenšie SUV z modelového portfólia britskej automobilky Jaguar, E-Pace. Ako obstálo toto sexy mestské SUV v našom teste? Na túto otázku a mnoho ďalších otázok si zodpovieme v nasledujúcich riadkoch. Testované vozidlo je z aktuálnej ponuky JP AUTO NITRA
Exteriér
E-pace pôsobí navonok veľmi dynamicky a agilne. V prednej časti na vás pózuje agresívna čierna maska chladiča, po krajoch ktorej sa nachádzajú príplatkové Full LED Matrixové svetlomety s dynamickými smerovkami a výbornou svietivosťou za zníženej viditeľnosti. Elegantný profil a kupé líniu dopĺňajú 20-palcové disky kolies.
V zadnej časti Jaguar E-Pace odhaľuje svoj charakteristický zadok, ktorý zdedil po svojom staršom bratovi F-Pace. Zadný difúzor pôsobí športovo aj vďaka dvom reálnym koncovkám výfuku s jemne športovým zvukom. Dojem moderného SUV dotvárajú i LED svetlomety v zadnej časti
Motorizácia
Nami testované vozidlo s označením P200 je poháňané benzínovým, 2-litrovým agregátom so štyrmi valcami, ktorého výsledný výkon dosahuje hodnotu 147 kW, čo predstavuje 200 konských síl. Krútiaci moment 320 Nm je prenášaný na obe nápravy cez 8-stupňovú automatickú prevodovku.
Jaguar E-Pace okrem pohonu AWD disponuje aj nezávislým zavesením kolies a viacprvkovou zadnou nápravou. Aj vďaka týmto technológiám sa E-Pace vyznačuje skvelým balancom medzi športovou agilitou a komfortom na dlhých cestách.
Interiér
Samotný výrobca tvrdí, že kokpit je orientovaný najmä na vodiča. Toto tvrdenie dokazuje vizuálne oddelenie vodiča od spolujazdca stredovým tunelom a madlom pre spolujazdca. Ovládacie prvky sú skutočne po ruke šoféra, tak aby sa sústredil iba na premávku pred sebou.
Testovaný E-Pace mal koženné, vyhrievané a pamäťové sedadlá, ktoré boli síce komfortné, ale na môj vkus mali slabšie bočné vedenie. „Jagoša“ sme dostali s príplatkovým, koženým R volantom s pádlami. Ten bol vskutku úžasný! Za ním má E-Pace osadený digitálny kokpit, ktorý je konfigurovateľný, ale žiaľ nie na takej úrovni, ako u nemeckej konkurencii.
Stredový tunel vypĺňa displej infotainmentu a ovládače klimatizácie. Jaguar E-Pace sa pýši veľkými odkladacími priestormi vo dverách a pod lakťovou opierkou. V interiéri vozidla je dostatok priestoru pre 4 dospelé osoby s batožinou na víkendový výlet.
Jazdné vlastnosti
Tu som mal osobne zmiešané pocity. Radoval som sa zo športového prejavu motora a citeľného výkonu 200 koní, no celkový dojem mi pokazila jemne oneskorená prevodovka a to najmä v manuálnom režime radenia.
Vo vozidle nemožno popierať komfort pre každodenné používanie, no pre ešte komfortnejší zážitok by som zvolil 19-palcové kolesá. Nádherné 20-tky bolo na našich rozbitých cestách cítiť. Treba však pochváliť skvelú manévrovateľnosť v meste a prácu pohonu AWD, ktorý si na klzkých povrchoch dopomáha zadkom a to máme my petrolheadi radi!
Cena a odporúčanie
Cena verzie P200 s výbavovým stupňom S začína na hranici 45 477 eur. Verzia, ktorú sme testovali mala cenovku 60 827 eur. Pre porovnanie Nový Range Rover Evoque s rovnakou motorizáciou a výbavou začína na hodnote 49 752 eur, čo činí rozdiel niečo cez 4000 eur. Oplatí sa teda investovať do Jaguar E-Pace?
Nami testované vozidlo získate teraz v JP AUTO NITRA za skvelú cenu 48 053 eur.
Technická špecifikácia
Motor/palivo | 2.0 P200/benzín |
---|---|
Zdvihový objem (m3)/počet valcov | 1997/4 |
Výkon motora (kW/k) | 147/200 |
Max. krútiaci moment (Nm) | 320 |
Prevodovka | Automatická 8 st. |
Spotreba výrobca/test (WLTP) | 10,1/13,2 |
Prevádzková hmotnosť (kg) | 1832 |
Objem batožinového priestoru (L) | 577 |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 216 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) | 8,2 |
Cena verzie od/testovaného modelu (€) | 45 477 / 60 827 |
Foto: Matúš Toráč