Stále neporazený – Mercedes-AMG ONE
Hypercar s technológiou Formuly 1 – Mercedes-AMG ONE prekonalo svoj vlastný rekord v sériových vozidlách o viac ako päť sekúnd. AMG ONE je prvým cestným vozidlom, ktoré dokázalo prekonať magickú hranicu 6:30 minúty.
V októbri 2022 sa stalo najrýchlejším sériovým vozidlom na Nürburgringu Nordschleife – iným slovom „green hell“ a odvtedy je bezkonkurenčným. Jeho jediným súperom je samotný model ONE.
➡️ NEPREHLIADNITE: Mercedes-AMG ONE je číslom 1 na Nürburgring-Nordschleife
Veľvyslanec značky Mercedes‑AMG a jazdec pretekov DTM Maro Engel teraz opäť výrazne zlepšil ním stanovený čas na kolo: s oficiálne nameraným časom 6:29,090 minúty na trase dlhej 20,832 km.
TOP 3 NAJRÝCHLEJŠIE VOZIDLÁ NA NÜRBURGRINGU
- Mercedes AMG ONE | 6:29.090 min. | 20,832 km
- Porsche GT2 RS MR 991.2 | 6:43.300 min. | 20,832 km
- Mercedes AMG GT Black Series | 6:48.047 min. | 20,832 km
Mercedes‑AMG ONE je teda jediným sériovo vyrábaným hypervozidlom s hybridným pohonom, ktoré sa doteraz postavilo na najnáročnejšiu pretekársku trať na svete a a stále je neporazené v triede superšportov.
➡️ NEPREHLIADNITE: Jazda v zelenom pekle – Nürburgring Nordschleife
Maro Engel, veľvyslanec značky Mercedes‑AMG: „Pred dvoma rokmi neboli ideálne podmienky, niektoré úseky trasy boli ešte trochu mokré. Vedeli sme, že možno dokážeme ešte viac, a to sme aj chceli predviesť. Teraz nadišiel čas, aby sme mohli demonštrovať maximálny potenciál vozidla AMG ONE. Veľká vďaka celému tímu z Affalterbachu za dôveru, ktorú do mňa vložili. Bolo pre mňa veľkým potešením a cťou, že som mohol zajazdiť toto rekordné kolo s týmto jedinečným automobilom.“
Najrýchlejšie sériové vozidlo so schválením na cestnú premávku
Hypervozidlo Mercedes‑AMG po prvý raz na svete prináša technológiu hybridného pohonu Formuly 1™ z pretekárskej trate na cestu. Hybridného pohonu E PERFORMANCE poskytuje s jedným spaľovacím motorom a štyrmi elektromotormi celkový výkon 782 kW (1 063 k). Ďalšie technológie motoristického športu siahajú od monokoku z uhlíkových vlákien a karosérie z uhlíkových vlákien cez nosnú jednotku motora a prevodovky a aktívnu aerodynamiku až po podvozok s tlačnými vzperami.
Zdroj: Mercedes-Benz Media