TEST: Hyundai i10 1.2i STYLE – 4 valce na tak malé auto?
Najmenšie auto z portfólia automobilov značky Hyundai sme poriadne otestovali. Pod kapotou je prekvapivo štvorvalec a miesta vnútri má až až. Oplatí sa investovať do tak malého auta?
Agresívny alebo milý vzhľad?
Ak sa pozriem na i10-tku zboku, vyzerá veľmi roztomilo a to vďaka jeho úsporným rozmerom. Ak však upriamim pohľad len na prednú časť, zistím, že obsahuje veľmi ostré a prísne línie. Na svedomí to majú aj okrúhle LED svetlomety denného svietenia vstavané do natiahnutej mriežky chladiča so šesťuholníkovými detailmi. Zadná časť pôsobí okukane a nepovedal by som, že oblieka automobil z roku 2020. Naša verzia obsahovala dvojité lakovanie karosérie, teda bledo modrý lak kombinovaný s čiernou strechou spolu so 16-palcovými diskami kolies. Vyzerá to veľmi pekne, avšak modrá farba je lákadlo na znečistenie.
Interiér je sám sebou
Interiér pôsobí stále živo, pretože kombinuje čiernu farbu s bielou. Všade sa nachádzajú tvrdé plasty, no vizuálne spracovanie bolo na vysokej úrovni. Výduchy klimatizácie ma potešili, pretože je to akýsi „Mercedes“ style. Krásne čitateľné analógové ukazovatele v strede s palubným počítačom sú už klasikou u značky Hyundai. Displej infotainmentu s 8 palcami vyzeral zastaralo, a to vďaka palubnému systému a grafickému spracovaniu cúvacej kamery. Ak sme však pripojili Apple Car Play, displej výrazne ožil a ukázal svoju plnú grafickú silu, ku ktorej som nemal žiadne výhrady. Volant mal príjemné hrubý veniec a bola radosť s ním manipulovať.
V tejto cenovej kategórií som absolútne nečakal indukčné nabíjanie, vyhrievanie sedadiel ako aj volantu, cúvaciu kameru alebo bezkľúčový prístup. Za toto má Hyundai obrovské plus a dúfam, že sa to ukáže na číslach z predajov. Oči mi žasli pri pohľade na priestor na zadných sedadlách. Na danú kategóriu mi to vyrazilo dych, pretože s prehľadom mohli vzadu sedieť dvaja dospelí. Batožinový priestor je skôr robený na malé nákupy, čoho dôkazom je hlbšia, no stále malá jamka.
Štvorvalec v dobe oturbených motorov?
Ďalším prekvapením bol motor. Očakával som 1-litrový motor s turbom, no pod kapotou nami testovanej verzie pracovala atmosférická štvorvalcová 1,2-ka s výkonom 62 kW / 84 koní a 117,6 Nm. Nie je to žiaden trhač asfaltu, ale robil čo mohol. Keďže je to motor bez turba, trebalo ho stále držať v otáčkach. Štvorvalec to vedel potiahnuť až na hranicu 7 000 ot/min, čo dokáže máloktorý motor v tejto kategórií. Nemal som pocit, že pri plne naloženom aute by strácal ťah oproti ťahu s prázdnym autom. Avšak kameňom úrazu bola 5-stupňová manuálna prevodovka. S veľmi hlučnými a dlhými dráhami to nebolo to pravé orechové a určite by som volil automat.
Jazdné vlastnosti neboli nijako športové, no to nikto od neho ani nečakal. Vďaka krátkemu a úzkemu rázvoru dokázalo auto v zákrute trošku poskakovať, no mäkko naladený podvozok to dokázal zhltnúť. Problém nastal pri vyšších rýchlostiach, keď do interiéru prenikal veľký aerodynamický hluk od kolies a od zrkadiel.
Trošku čísel
Ako je na tom spotreba? Počas nášho testu sa spotreba ustálila na hodnote 6,9 l/100 km. Neberiem to až tak vážne, pretože drvivá väčšina jazdy bola diaľnica s plne obsadenou posádkou. Na testovacom okruhu sme dosiahli kombinovanú spotrebu 5,7 l/100 km a pri diaľničnej 130-ke s otáčkami 3 600 ot/min to bolo 6,5 l/100 km.
Záver
Ak si vezmeme základnú cenovku 8 890 eur, tak je to slušné auto za slušné peniaze. Naša testovacia verzia stála 14 980 eur a ak siahnete po výbave N Line s 1-litrovým turbomotorom a plnou výbavou, tak prekročíte hranicu 18 000 eur. Treba zvážiť, či vôbec potrebujete nabúchanú výbavu a tak astronomicky zvyšovať cenu alebo siahnuť po slabšie vybavenom kúsku a ušetriť pár tisíc eur. Ja osobne by som volil výbavu Style s drobnými príplatkami a automatickou prevodovkou.
Technická špecifikácia
Motor/palivo | 1.2 i /benzín |
---|---|
Zdvihový objem (m3)/počet valcov | 1 197 /4 |
Výkon motora (kW/k) | 62/84 |
Max. krútiaci moment (Nm) | 117,6 |
Prevodovka | 5-stupňový manuál |
Spotreba výrobca/test (WLTP) | 5,1/5,7 |
Prevádzková hmotnosť (kg) | 1059 |
Objem batožinového priestoru (L) | 252 |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 171 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) | 12,6 |
Cena verzie od/testovaného modelu (€) | 8 890/14 980 |
Foto: Samuel Zaťko