Nová Trieda S: prehľad 10 najdôležitejších noviniek
Trieda S patrí k najpredávanejším luxusným limuzínam na svete a dlho očakávaný príchod novej generácie (W223) sa spája s predstavením nových a prelomových technológii, ktoré nanovo definujú pojem luxusnej limuzíny. Prinášame vám prehľad 10 najdôležitejších noviniek.
1. Nový MBUX systém
Nová, už druhá generácia MBUX prináša nové funkcie a pomocou kamier sa učí a vytvára algoritmy, ktoré zjednodušujú život. Napríklad ak sa otočíte a pozriete dozadu tak sa slnečná roleta na zadnom okne automaticky stiahne. Alebo mávnete rukou smerom dozadu a roleta na panoramatickej streche sa stiahne. Okrem toho by mal byť o 50 % rýchlejší oproti predošlej generácii. Okrem osobného PIN kódu pribudli aj nové biometrické možnosti autentifikácie, ktoré sú navzájom prepojené – odtlačky prstov, rozpoznávanie tváre a reči. Novinkou sú aj dve kamery, ktoré rozpoznávajú tvár, a tak dokážu individuálne nastavenia adaptovať na vodiča. MBUX sa dá prepojiť aj s vašim smart home a viete si tak napr. overiť či máte všetky svetlá doma vypnuté. Na čínskom trhu si dokonca môžete objednať jedlo alebo rezervovať stôl v reštaurácii pomocou MBUX.
Veľkou novinkou je nový, na výšku orientovaný, centrálny OLED displej. Spolu sa nachádza v interiéri až 5 displejov. Head-up displej s rozšírenou realitou zobrazuje veľkú plochu porovnateľnú s monitorom o veľkosti 77 palcov. K highlightom jednoznačne patrí aj 3D displej vodiča, ktorý sleduje pohyb očí a umožňuje priestorové vnímanie scény bez použitia 3D okuliarov. Viac sa dozvieš TU.
3. Softvérový update bez návštevy servisu
Až 50 elektronických komponentov je možné aktualizovať bez návštevy servisu. Medzi ne patria napr. kompletný MBUX systém, asistenčné systémy, ako aj systém svetiel. Ušetríte čas a vozidlo máte vždy s najnovším systémom, podobne ako pri smartfónoch.
Ambientné osvetlenie v interiéri je prepojené s asistenčnými systémami podobne ako v novej Triede E. To znamená, že keď idete otvoriť dvere, asistent mŕtveho uhla vás prostredníctvom červeného blikania ambientného osvetlenia upozorní v prípade prichádzajúceho cyklistu či ďalšieho vozidla.
4. Bezpečnosť je na prvom mieste
V prípade zrážky s iným vozidlom sa karoséria zdvihne až o 8 cm aby náraz smeroval na robustnejšie časti vozidla. 1 000 krát za sekundu analyzujú riadiace jednotky aktuálnu situáciu a prispôsobia podvozok. Viac sa dozviete TU. Airbag pre čelný náraz pre zadných pasažierov (svetové prvenstvo) a nový stredový airbag je optimalizovaný aby pri zrážke znížil mimoriadne zaťaženie hlavy a krku.
5. Digital light premieta projekciu na vozovke
Predné svetlomety obsahujú modul, ktorý dokáže premietať na cestu napr. výstražné informácie alebo upozorní na chodcov.
6. Pohodlie
Až 19 motorov je umiestnených v sedadle aby poskytli maximálne pohodlie. 10 masážnych programov a ventilácia sú samozrejmosťou. Vibračné motory v sedadlách plnia okrem masáže aj druhú funkciu a tou je umocniť zážitok pri počuvaní hudby zvukového systému Burmester High-End 4D Surround. Hlboké tóny teda budete nielen počuť, ale po novom aj cítiť. Intezitu vibrácie si samozrejme môžte nastaviť.
Predný aj zadný pasažieri majú väčší priestor na lakte a zadný pasažieri dostanú o 1,6 cm väčší priestor na hlavu. Dodatočný vankúš pre hlavovú opierku na zadných sedadlách je po novom vyhrievaný.
7. Autonómna jazda
Predbežne v druhej polovici 2021 bude možné jazdiť autonómne na niektorých úsekoch nemeckej diaľnice.
8. Vysúvateľné kľučky dverí
Akonáhle sa priblížite k vozidlu sa elektricky ovládané kľučky vysunú. Zasunuté kľučky znižujú odpor vzduchu a ešte je to aj estetické.
9. 10-stupňové natáčanie zadnej nápravy
Až o 2 metre sa zmenší polomer otáčania vďaka natáčaniu zadných kolies. 10-stupňov je celkom dosť ako si môžte všimnúť na fotke nižšie.
10. Paleta motorov
Na začiatok budú dostupné benzínové a dieslové 6-valce a neskôr 8-valec a plug-in hybrid. Počas prezentácie spomenul predseda predstavenstva, že čoskoro predstavia aj komplet elektrickú verziu EQS – dvojičku Triedy S.
Zaujímavou informáciou je, že až 9 z 10 zákazníkov sa rozhodne pre Long verziu a až vyše jednej tretiny všetkých zákazníkov predošlej generácie pochádza z Číny.
Zdroj: Daimler media