TEST: Renaul Clio E-Tech Hybrid – Clio na elektrickom dopingu
Nové Clio sme v priebehu minulého roka v redakcii testovali hneď niekoľkokrát. Či už športovo strihnutý 1-liter, úsporný diesel alebo 1.3-ku s automatom. Túto trojicu napokon doplnil hybridný variant, ktorý prišiel do ponuky len nedávno. Aké zmeny teda so sebou prináša hybridná verzia? Poďme si to spoločne zhrnúť.
Neprehliadnuteľné
Presne také bolo hybridné Clio. Kombinácia krikľavo oranžovej farby a balíku R.S. Line jednoducho priťahovala pohľady okoloidúcich. Ak sa však pýtate, ako rozlíšiť hybrid od bežnej verzie, odpoveď je nijak. Nenašiel som v exteriéri jediný detail odkazujúci na prítomnosť elektromotoru, takže aj elektrifikované Clio zostalo 100-percentne verné svojim ,,obyčajným” bratom.
Svižné, no nie rýchle
Predná kapota ukrývala dvojicu motorov. Funkciu spaľovacieho motora plnila atmosférická 1.6-ka s výkonom 91 koní a 144 Nm, ktorú dopĺňal elektromotor s výkonom ďalších 49 konských síl a 205 Nm. Clio disponovalo aj štartér-generátorom, ktorého malý elektromotor doplnil ďalších 20 koní. Výsledný systémový výkon je na malé mestské Clio slušných 140 koní.
Ak však porovnám hybrid s nami testovanou benzínovou 1.3-kou, ktorá mala o 10 koní menej, tak pocitovo bola turbom preplňovaná 1.3-ka rýchlejšia a to najmä pri vyšších rýchlostiach nad 90 km/h. Pri mestskej prevádzke mal zasa navrch hybrid, ktorý vďaka instantnému nábehu krútiaceho momentu elektromotoru okamžite vystrelil z miesta. Rozjazdy prebiehali vždy na elektrickú energiu a spaľovací motor sa prihlásil k slovu pri vyššej rýchlosti. Clio disponovalo len 1.2 kWh batériou, ktorá sa nedá nabíjať zo siete, takže jej úroveň nabitia si auto reguluje samé. Pri aktivovaní čisto elektrického pohonu pomocou EV tlačidla sa mi podarilo na elektriku prejsť 1.5 kilometra, no plyn musíte doslova hladkať inak sa ihneď prebudí aj benzínový agregát.
Jazdné vlastnosti a dobrý podvozok boli zachované z klasických, spaľovacích verzii bez zmeny. Určite vás zaujíma, ako je na tom spotreba paliva. Na našej, vyše sto kilometrovej testovacej trase kombinujúcej všetky podmienky sme dosiahli kombinovanú spotrebu 4.4 litra benzínu na sto kilometrov. Vcelku slušný údaj.
Výborný interiér
Tak ako exteriéru, nemám čo vytknúť ani interiéru. Clio má jeden z najlepších kokpitov v danej triede spolu aj s 208-ičkou od Peugeotu. Hybridná verzia sa líši vo vnútri len malými drobnosťami. Miesto ukazovateľa teploty chladiacej kvapaliny motoru nahradilo signalizovanie stavu nabitia batérie. Tlačidlo systému start-stop zastupuje tlačidlo EV, ktoré aktivuje čisto elektrický pohon. Taktiež pribudlo menu informujúce o elektrickom pohone v infotainmente a nápis E-TECH pri radiacej páke prevodovky. Zvyšok interiéru je taký, ako ho poznáme. Kvalitné materiály, spracovanie na vysokej úrovni a taktiež celková ergonómia interiéru.
Áno či nie?
Ak hľadáte auto primárne na mestské presuny, kde Clio svojím hybridným systémom vyniká najviac, chcete ušetriť nejaké to euro na pohonných hmotách, byť zelenší k našej planéte a popri tom všetkom vyzerať štýlovo, tak Clio E-TECH môže byť horúcim kandidátom na vaše nadchádzajúce auto.
Technická špecifikácia
Clio E-TECH | Yaris Hybrid | |
Motor/palivo | 1.6 benzín+elektromotor | 1.5 benzín+elektromotor |
Zdvihový objem (m3)/počet valcov | 1598/4 | 1490/3 |
Výkon motora (kW/k) | 103/140 | 85/116 |
Max. krútiaci moment (Nm) | 349 | 120 |
Prevodovka | Automatická | Automatická |
Spotreba výrobca/test (WLTP) | 4.0/4.4 | 4.9 |
Prevádzková hmotnosť (kg) | 1313 | 1165 |
Objem batožinového priestoru (L) | 299 | 286 |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 180 | 175 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) | 9.9 | 9.7 |
Cena verzie od/testovaného modelu (€) | 18 100/23 520 | 16 990 |
Foto: Samuel Zaťko