Modernizácie triedy S sa dočkali aj verzie od AMG. Čo sa teda skrýva pod kapotami vrcholných verzií?
Konkurencia pre BMW M760Li v podaní Mercedesu
V prípade S63 ide o 4-litrovú V8 s maximálnym výkonom 612 koní a krútiacim momentom 900Nm. Z 0-100 km/h mu to trvá 3,5 sekundy. Motor má koncepciu horúceho V. To znamená, že obe turbá sú umiestnené v strede medzi valcami. Taktiež je vybavený systémom odpájania štyroch valcov.
Sila motora sa na všetky štyri kolesá prenáša cez 9 stupňový automat AMG Speedshift MCT. S balíkom AMG driver’s package je maximálka odblokovaná na 300km/h.
S65 dostala do výbavy V12 biturbo s výkonom 630 koní a krútiacim momentom 1000Nm. Kúpite si ju však iba s pohonom zadných kolies pretože 4matic sa v kombinácií s veľkým 12-valcom nezmestil do vozidla a 7 stupňovým automatom, ktorý je stavaný na tak veľký krútiaci moment.
Z 0 na 100 km/h mu to trvá ,,až“ 4,3 sekundy (M760Li 3,7s). Maximálna rýchlosť je rovnaká ako u ,,slabšieho“ modelu.
Verzia S65 ponúka režim Curve, ktorý v spojení so vzduchovým podvozkom AirMatic a systémom na čítanie povrchu cesty pred vozidlom Magic Body Control nakláňa vozidlo do vnútra zákruty o 2,65°. Priplatiť si môžete za výkonejšie karbon-keramické brzdy.
Už ostáva iba čakať, čo s eSkom urobí Brabus.
By Samuel Zaťko