TEST: Hyundai i30 Kombi N Line+ pristane facelift [veľký redakčný test]
S príchodom faceliftu populárneho modelu Hyundai i30 sa potenciálnym kupcom otvára vzácna možnosť objednať si rodinné prevedenie kombi vo výbavovom stupni N Line. Nám sa podarilo získať takýto kúsok na redakčný test, tak si ho poďme predstaviť o čosi bližšie.
Dizajn
Testovaný Hyundai i30 Kombi N Line sme dostali vo vyzývavom červenom lakovaní spolu so špecifickými až 18-palcovými diskami kolies. V prednej časti sa výbavový stupeň N Line odlišuje štruktúrou výplne chladiča prednej masky, výrazne agresívnejšou spodnou časťou predného nárazníka a prídavnými čiernymi prvkami, ktoré dobre poznáme z ostrej verzie i30 N. Nechýbajú ani príplatkové full LED svetlomety.
Z profilu sa N Line+ od klasického kombi moc neodlišuje. Spozorujete ho len vďaka označeniam nad predným blatníkom, špecifickým diskom kolies a čierno lakovaným spätným zrkadlám. Zadnej časti novej i30 Kombi N Line dominujú svetlomety s novou grafikou, strešný spojler a dvojitá, reálna koncovka výfukového systému.
Interiér
Práve interiér výbavy N Line+ je to prečo si z veľkej časti za tento balík priplácate. Áno, oku lahodia exteriérové športové prvky, no predsa 99 % času sedíte za volantom i30 Kombi a nepozeráte sa naň, ako brázdi ulicami. Začal by som športovými sedadlami vo vyhotovení koža a brúsená koža, ktoré poznáme z najostrejšej N-kovej verzie i30-ky. Majú perfektné bočné vedenie, či už v oblasti sedáka alebo v chrbtovej časti. Aj napriek tomu, že sú športovo tvarované a vedia vás podržať v zákrutách, sú zároveň príjemné i na dlhších trasách.
Športový volant bližšie predstavovať netreba, takisto je prebratý z N-ka. Čo však v N-ku nebolo je plne digitálny prístrojový štít s modernou a prehľadnou grafikou. Sekunduje mu až 10,25-palcový displej s novou generáciou infotainmentu a podporou Apple CarPlay či Android Auto. Chválime manuálne ovládače dvojzónovej klimatizácie a športový, výborne tvarovaný volič automatickej prevodovky. Tá prichádza i s možnosťou radenia rýchlostných stupňov pod volantom.
Zadné sedadlá poskytujú kráľovský priestor nad hlavou aj na kolená. Štedrý je i batožinový priestor s objemom až 602 litrov, čo je naozaj veľmi slušná hodnota.
➡️ NEPREHLIADNITE: Test Hyundai i20
Motor
Pod kapotou nami testovaného modernizovaného Hyundai i30 Kombi sa nachádza preplňovaný dieselový agregát o objeme 1,6 litra. Srdce s označením CRDi produkuje výkon 100 kW teda 136 konských síl a krútiaci moment o hodnote 320 Nm. Spriahnutý je so 7-stupňovou automatickou prevodovkou, ktorá prenáša výkon na prednú nápravu.
Novinka i30 Kombi v prevedení N Line sa nevyhla elektrifikácii a tak automobilka Hyundai osadila do tohto modelu 48 voltovú sieť so štartér generátorom, pre vyššiu efektivitu motora. Ten môže pracovať v troch jazdných režimoch – ECO, NORMAL a SPORT, kde v režime SPORT „maká“ elektrina na plné obrátky a naopak v režime ECO jemne zasahuje do chodu motora. Samozrejmosťou je i režim plachtenia počas nízkej záťaže agregátu.
Jazdné vlastnosti
Hyundai i30 vo verzii hatchbach a fastback prichádza s iným naladením podvozka oproti základným verziám, no pri prevedení kombi tomu tak nie je. Tento variant sa ponúka s totožným podvozkom, ako napr. kombi vo výbave Style či Family. Z pohľadu rodinného auta berieme tento fakt ako jednu z výhod pre každodenné používanie.
Tým sa dostávame k jazdným vlastnostiam novinky Hyundai i30 Kombi N Line. Podvozok i30 Kombi N Line je príjemne tuhý, takže sa nemusíte báť oprieť sa do zákruty. Vyššie nastavenie podvozka mu umožňuje dostať sa tam, kde by krátky N Line skončil, no treba stále pamätať nato, že i30 Kombi N Line je športový balík a nie žiaden Allroad.
Okrem športovosti podvozka a komfortu za volantom vás asi zaujíma i spotreba paliva. Výrobcom písaný údaj predstavuje hodnotu 4,8-5,1 litra na 100 prejdených km. V teste sa ukázalo, že spotreba Hyundai i30 Kombi N Line+ je o čosi vyššia, čo sme i predpokladali. Na našom testovacom okruhu sme sa dostali na hodnotu 6,3 litra na 100 km, čo v konečnom dôsledku nie je vôbec zlá spotreba.
Záverečné hodnotenie a cena
Model Hyundai i30 Kombi N Line je vozidlo pre ľudí, ktorý hľadajú atraktívny a dynamický dizajn exteriéru. Zároveň sa chcú odlíšiť kvalitou a vyhotovením interiéru svojho vozidla od svojho suseda a potrebujú praktické vozidlo na každodenné jazdenie. Ak teda dokážete oželieť základné nastavenie podvozka pri športovo strihnutej verzii, nemáte sa čoho obávať.
Cena i30 Kombi začína na úrovni 14 690 eur, výbavový stupeň N Line+ vás bude stáť 8 600 eur. Finálna cena nami testovaného modelu sa s príplatkami vyšplhala na úroveň 28 240 eur. Z konkurencie pre vás vyberám model Renault Megane Grandtourer R.S. Line s cenou od 23 150 eur a vozidlo Kia Proceed s cenou od 23 090 eur.
Technická špecifikácia
Renault Megane Grandtourer R.S. Line | Kia Proceed | ||
Motor/palivo | 1,6 CRDi+48V /nafta | TCe 140 /benzín | 1,5 T-GDI /benzín |
Zdvihový objem (m3)/počet valcov | 1 598/4 | 1 333/4 | 1 482/4 |
Výkon motora (kW/k) | 100/136 | 103/140 | 117/160 |
Max. krútiaci moment (Nm) | 320 | 240 | 253 |
Prevodovka | Automatická DCT 7 st. | Manuálna 6 st. | Manuálna 6 st. |
Spotreba výrobca/test (WLTP) | 4,8-5,1/6,3 | 5,5 | 5,8 |
Prevádzková hmotnosť (kg) | 1 445 | 1 353 | 1 425 |
Objem batožinového priestoru (L) | 602 | 507 | 594 |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 200 | 205 | 210 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) | 10,1 | 9,7 | 8,3 |
Cena verzie od/testovaného modelu (€) | 23 290/28 240 | 23 150 | 23 090 |
Text: Matúš Toráč
Foto: Samuel Zaťko