Nové BMW M2 – a že nepríde!
Debut nového modelu BMW M2 predstavuje ďalšiu vrcholnú udalosť v modelovej ofenzíve, ktorá oslavuje 50. výročie divízie BMW M. S radovým šesťvalcovým motorom a na požiadanie dodávanou šesťstupňovou manuálnou prevodovkou s pohonom zadných kolies sľubuje druhá generácia kompaktného vysokovýkonného športového vozidla nefalšovanú radosť z jazdy.
Kompakt s mohutnými proporciami
Atletický vzhľad nového modelu BMW M2 pramení z jeho kompaktných rozmerov, mimoriadne mohutných proporcií a charakteristických dizajnových prvkov M. Na vonkajšiu dĺžku meria o 214 milimetrov menej ako modely BMW M4 Coupé a má o 110 milimetrov kratší rázvor. Šírka vozidla a rozchodov kolies vpredu aj vzadu zároveň výrazne prevyšujú hodnoty nového modelu BMW radu 2 Coupé.
Stále kontroverzný dizajn?
Veľké bezrámové obličky mriežky chladiča BMW s horizontálnymi lištami sa spájajú s trojdielnym spodným prívodom vzduchu s takmer pravouhlými obrysmi, aby predná časť vozidla získala známy M vzhľad. Dizajn vznikol podľa technických požiadaviek na prívod chladiaceho vzduchu a aerodynamickú rovnováhu. Bočnému pohľadu udávajú tón jasne navrhnuté povrchy, výrazne rozšírené bočné prahy a svalnaté podbehy kolies. V zadnej časti vynikne štvorica koncoviek výfuku s nezameniteľným zvukom.
➡️NEPREHLIADNITE: Test BMW M8 Competition Cabrio – vrchol luxusu a výkonu
Peklo pod kapotou
Aj napriek obmedzeným emisným normám sa v divízii M odhodlali osedlať stále plnotučný motor. Verzia radového šesťvalcového motora s technológiou M TwinPower Turbo sa len v malých detailoch odlišuje od motora použitého v modeloch M3 a M4. Objemný trojlitrový šesťvalec dosahuje maximálny výkon 338 kW (460 k) pri otáčkach 6 250 ot/min. a 550 Nm. Redline je obmedzený na hranici 7 200 otáčok za minútu. Pulzujúci nárast výkonu sprevádza emocionálne bohatý zvukový sprievod generovaný špecifickým M výfukovým systémom s elektricky ovládanými klapkami.
Extrémne rýchly automat v základe, manuál za príplatok
Výkon motora sa prenáša na zadné kolesá cez osemstupňovú prevodovku M Steptronic so štandardne dodávaným systémom Drivelogic. Jeho extrémne športové radenie prevodových stupňov, priame spojenie s motorom a schopnosť vykonávať viacnásobné podraďovanie na najnižší dostupný prevodový stupeň tvoria ideálny základ pre očarujúce, okamžité zrýchlenie.
Šesťstupňová manuálna prevodovka je k dispozícii ako voliteľná výbava pre každého, kto hľadá zážitok z výkonu v klasickej forme, založenej na intenzívnej interakcii medzi vodičom a vozidlom. Zvyšuje zážitok zo športového štýlu jazdy nielen vďaka presne definovaným dráham radenia, ale aj asistentovi radenia prevodových stupňov Gear Shift Assistant, ktorý využíva úpravu otáčok motora pre bezpečné zaradenie požadovanej rýchlosti bez hrozby prešmykovania kolies pri podraďovaní počas brzdenia v zákrutách.
M Traction Control a M diferenciál
Bez ohľadu na výber prevodovky, tradičnú formu dynamického výkonu nového modelu BMW M2 stelesňuje aj jeho pohon zadných kolies. Štandardná funkcia M Traction Control je navrhnutá tak, aby umožnila vodičovi pozorne skúmať výkonnostné limity vozidla nastavením individuálnych prahov zásahu pre obmedzenie preklzu kolies s možnosťou výberu v desiatich stupňoch.
Ďalším príspevkom k vynikajúcej dynamike modelu BMW M2 je aktívny M diferenciál na zadnej náprave. Dopĺňa súčasť štandardnej výbavy a v prípade potreby dokáže bez problémov vytvoriť uzamykací efekt až do 100 percent. To optimalizuje trakciu na povrchu vozovky a ponúka rôzne úrovne adhézie napríklad pre ľavé a pravé zadné koleso, ako aj zlepšuje prenos sily pri prudkom zrýchľovaní zo zákrut.
Nový model BMW M2 zvládne s osemstupňovou automatickou prevodovkou M Steptronic šprint z pokoja na 100 km/h za 4,1 sekundy a za 4,3 sekundy, ak je vybavený šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Z 0 na 200 km/h zrýchli za 13,5 sekundy (automat) alebo 14,3 sekundy (manuál). Maximálka je štandardne obmedzená na 250 km/h, no s balíkom M Driver’s Package sa zvyšuje na famóznych 285 km/h.
Technologicky prepracovaný podvozok
Kompaktné rozmery nového modelu BMW M2, krátky rázvor, takmer dokonale vyvážené rozloženie hmotnosti v pomere 50 : 50 zaručujú skvelé jazdné vlastnosti. Prednú nápravu zvierajú šesťpiestikové brzdy a jednopiestikové vzadu. Nový model BMW M2 prichádza s 19-palcovými diskami kolies z ľahkej zliatiny vpredu a s 20-palcovými vzadu. Čerešničkou na torte je aj to, že k dispozícii je tiež možnosť osadiť ich do okruhových pneumatík.
Zdroj: press.bmwgroup.com