Aký je nový Mercedes-Benz GLC?
Mercedes-Benz triedy GLC bezpochyby patrí k najdôležitejším modelom značky a medzi zákazníkmi je veľmi obľúbený. Absolvovali sme prvé jazdy s novinkou a odhalili jeho najsilnejšie stránky.
Dynamický dizajn
Z prednej časti je jasné, že ide o nový model. Naznačuje to upravená predná maska, no najmä upravená grafika predných svetlometov s technológiou Digital Lights. Bočný profil charakteristicky odkazuje na predchodcu, veď predsa sú proporcie rovnaké, až na výšku, ktorá je po novom nižšia o zanedbateľné 4 mm. V zadnej časti dominuje čierna lišta medzi novými svetlometmi dizajnového jazyka značky, ktorá prirodzene nadväzuje. Ak vám náhodou neprišli na chuť nové dizajnové črty, verte tomu, že naživo je dizajn ešte príťažlivejší.
Interiér z C-éčka
Keďže naša testovacia flotila modelov pozostávala zo 6 exemplárov, veľmi príjemne ma prekvapila široká škála použitých materiálov s rôznymi farebnými odtieňmi. Táto možnosť konfigurácie jednoznačne naplní očakávania zákazníkov. Ako sme už spomínali v teste triedy C, opäť sme ostali v nemom úžase, keďže interiér je koncepčne najbližšie k vlajkovej lodi triede S.
Paleta motorov
Modely s mierne hybridnym pohonom:
* GLC 200 4MATIC | 150 kW | 320 Nm | 7,8 s (0 – 100 km/h) | 221 km/h
* GLC 300 4MATIC | 190 kW | 400 Nm | 6,2 s (0 – 100 km/h) | 240 km/h
* GLC 220 d 4MATIC | 145 kW | 440 Nm | 8,0 s (0 – 100 km/h) | 219 km/h
* GLC 300 d 4MATIC | 198 kW | 550 Nm | 6,3 s (0 – 100 km/h) | 243 km/h
Plug-in hybridy:
* GLC 300 e 4MATIC | 230 kW | 550 Nm | 6,7 s (0- 100 km/h) | 218 km/h
* GLC 400 e 4MATIC | 280 kW | 650 m | 5,6 s (0 – 100 km/h) | 237 km/h
* GLC 300 de 4MATIC | 245 kW | 750 Nm | 6.4 s (0 – 100 km/h) | 217 km/h
Jazda
Náš okruh pozostával z tretiny diaľničných kilometrov a dvoch tretín okresiek. Do rúk sa nám dostala verzia 220d a benzínová 200-vka. Benzínová verzia mala nesmierne tichý a plynulý prejav bez akýchkoľvek vibrácii. Vďaka svojej ľahkosti sa vyznačoval mrštným dojmom. Celý 400 km okruh absolvoval za 9 l / 100 km. Avšak musíme vziať do úvahy nezabehnutý motor a množstvo prestávok na prípadné fotenia.
Čo sa týka nafty, z môjho pohľadu ide o najhorúcejšieho adepta pod kapotu, pretože sa k nemu nesmierne hodí a doposiaľ ide o najpredávanejšiu motorizáciu. Veľmi pekne sa opieral o krútiaci moment 440 Nm aby prevodovka chaoticky neváhala. Pri diaľničnej 130 km/h točí na 9. prevodovom stupni hlboko pod 2000 ot/min., čo sa odzrkadlilo aj na spotrebe pod 6 l/ 100 km. Opäť na nezabehnutom motore a k tomu ešte aj s pohonom 4 MATIC.
Najväčšie highlighty
Aj napriek tomu, že s triedou C má toho nesmierne spoločného, trieda GLC môže mať AIRMATIC, respektíve vzduchový podvozok. V mojom prípade by šlo o okamžitý príplatok, pretože celkový dojem z jazdy a následný komfort je bravúrny. K tomu príplatkové audio Burmester a ideálny „cruiser“ je na svete. Vzduchový podvozok plní aj ďalšie funkcie. Jednou z nich je aj pridaná hodnota v teréne, keďže sa vie zdvihnúť o 50 mm. Prispieva aj k spotrebe, pretože v Eco režime sa naopak zníži.
Keďže sme už pri teréne, zásadnou novinkou je kamerové zobrazenie diania priamo pod vozidlom. Na 360-stupňovom pohľade je predná časť priesvitná tak, aby vodič zreteľne videl, či už danú nerovnosť prešiel poprípade ktorým smerom sa jej má vyhnúť.
Síce trieda GLC nemá dlhý rázvor, pre lepšiu manévrovateľnosť je možnosť natáčacej zadnej nápravy až o 4,5 stupňa. V hre čísel to znamená, že oproti verzii bez natáčacej nápravy sa priemer otáčania zmenší o necelý meter, čo je famózne. Natáčacia náprava nepomáha len manévrovateľnosti v úzkych uličkách, ale aj v stabilite počas prejazdov zákrut. V tom prípade sa natáča v rovnakom smere ako predná náprava a prirodzene dopomáha smerovateľnosti vozidla.
Chceli by sme sa poďakovať Mercedes-Benz Slovakia za akciu s perfektným time-managementom, krásnou scenériou a skvelou triedou GLC.