Aston Martin DBS Superleggera
Panely karosérie z karbónu a veľká V-dvanástka. To je v skratke nová Superleggera.
Pohon tejto novej vlajkovej lode značky zabezpečuje twin-turbo 12-valec s objemom 5.2 litra. Výkon pohonnej jednotky sa pohybuje na úrovni 533 kW (725 koní) pri 6500 otáčkach za minútu. Krútiaci moment 900 Nm je dostupný v rozsahu od 1800-5000 otáčok za minútu. Akcelerácia z 0-100 km/h zaberie 3.4 sekundy a ručička tachometra sa zastaví na hodnote 340 km/h. Pružná akcelerácia z 50 kilometrovej rýchlosti na 160 km/h potrvá na štvrtom rýchlostnom stupni 4.2 sekundy.
Dizajn bol do veľkej miery zameraný hlavne na výbornú aerodynamiku a je inšpirovaný staršími vlajkovými modelmi značky. Nájdeme tu však aj prvky z F1 ako napríklad dvojitý difúzor. DBS Superleggera generuje pri maximálnej rýchlosti prítlak 180 Kg. Podľa Aston Martinu je to najväčšia hodnota prítlaku na sériovom automobile v histórií značky.
Poháňané sú zadné kolesá a to prostredníctvom vzadu umiestnenej 8-stupňovej prevodovke od firmy ZF. Čerešničkou na torte je mechanický samosvorný diferenciál.
Tuhosť pruženia sa dá nastaviť v troch úrovniach. GT, Sport a Sport Plus.
Základná cena na nemeckom trhu je stanovená na 274995 €.
Pomer rozloženia váhy medzi nápravy je 51:49. Suchá váha auta je 1693 Kg. Superleggera je vďaka vyššie spomínaným karbónovým panelom karosérie ľahšia o 72 Kg v porovnaní s modelom DB11 V12.
Vo výfukovom systéme sú umiestnené elektronicky riadené klapky aby si náhodou ráno nezobudil susedov.
Interiér má koncepciu 2+2. Vpredu nájdeme športové sedadlá s výrazným bočným vedením. Panel dverí je obložený ako inak karbónom.
Aston Martin dokáže vyšperkovať všetko do najmenšieho detailu. Veď posúďte sami.
Zdroj: Aston Martin Media, TopGear, AutoCar, Auto Motor Sport