Toto je nová Škoda Superb!
Štvrtá generácia Škody Superb stavia na silných stránkach svojho predchodcu a ponúka ešte sofistikovanejší dizajn, viac priestoru a komfortu a najmodernejšie technológie. Oproti svojmu sesterskému VW Passat neponúka len verziu kombi, ale aj sedan. Aká je nová Škoda Superb?
Aerodynamika na prvom mieste
Okrem skoseného čelného skla dostali línie strechy optimálnejšiu krivku a vylepšený bol aj spojler piatych dverí. Výsledkom je, že aerodynamika verzie liftback sa v porovnaní s predchodcom zlepšila o 10 % (hodnota súčiniteľa odporu vzduchu klesla na 0,23) a aerodynamika verzie kombi až o 15 % (hodnota súčiniteľa odporu vzduchu klesla na 0,25), čo prispelo k zníženiu emisií i spotreby paliva. Elektricky ovládané aktívne žalúzie za vstupom vzduchu v prednom nárazníku regulujú prúdenie podľa potreby chladenia motora. Ďalším aktívnym a automaticky ovládaným prvkom je systém chladenia predných bŕzd, ktorý využíva prúd vzduchu zabezpečovaný ventilátorom chladiča.
Exteriér
Prednú časť úplne nového Superbu definuje nová osemuholníková maska chladiča Škoda, logo Škoda na kapote a ozdobné lišty predného nárazníka. Okrem toho sa nový Superb dodáva s voliteľnou druhou generáciou LED Matrix svetlometov, ktoré sú štandardom pre Superb L&K. Dva BiLED moduly obsahujú celkom 36 jednotlivých maticových segmentov. Každý segment je možné ovládať samostatne, aby ste sa vyhli oslňovaniu protiidúcich vozidiel pri použití diaľkových svetiel, alebo aby sa osvetľovali dopravné značky. Poskytujú o 40 percent viac svetla ako prvá generácia. Zadné svetlá sú výrazne štíhlejšie ako u predchodcu a sú dostupné aj v dvoch verziách. Voliteľná najvyššia verzia, ktorá sa dodáva ako štandard pre L&K, pridáva k štandardnej verzii obsiahnutej v úrovniach výbavy Essence a Selection dynamické smerovky a animovanú funkciu Coming/Leaving Home.
Interiér so Simply Clever riešeniami
Úplne nová koncepcia interiéru zahŕňa obrazovku infotainmentu s uhlopriečkou až 13″. Volič prevodovky bol presunutý na stĺpik riadenia, vďaka čomu vznikla čistá, prehľadná a oveľa priestrannejšia stredová konzola. Nový multifunkčný panel s otočnými ovládačmi (Smart Dials) umožňuje rýchle a intuitívne nastavenie mnohých funkcií vozidla a infotainmentu a spájajú haptické a digitálne prvky. Dajú sa ovládať otáčaním a stláčaním a každý nesie digitálny farebný displej s priemerom 32 milimetrov. Dva vonkajšie inteligentné ovládače pre vodiča a spolujazdca upravujú vnútornú teplotu, vyhrievanie sedadiel a ventiláciu sedadiel. Funkcia každého inteligentného vytáčania sa zobrazuje na displeji a možno ju zmeniť jeho stlačením. Vodiči si môžu prispôsobiť stredový Smart Dial tak, aby ovládal až štyri z nasledujúcich funkcií: hlasitosť informačno-zábavného systému, rýchlosť ventilátora, smer vzduchu, inteligentnú klimatizáciu, jazdné režimy a priblíženie mapy.
Ďalšou novinkou v modeli Superb je Head-up displej, ktorý dopĺňa 10″ virtuálny kokpit. Medzi nové prvky patrí napríklad bezdrôtové nabíjanie telefónu s výkonom 15 W a chladením, ako aj ergonomické sedadlá šetrné k chrbtu s desiatimi pneumaticky ovládanými masážnymi vakmi.
Pohon
Novým základným motorom pre model Superb je benzínový motor 1,5 TSI s výkonom 150 k (110 kW), tiež z najnovšej série motorov EA211 evo2 s mild-hybridnou technológiou. Štvrtá generácia modelu Superb je k dispozícii s dvoma ďalšími benzínovými motormi a dvoma naftovými motormi. Rovnako ako 1,5 TSI sú všetky spojené so 7-stupňovou DSG. Dva agregáty 2.0 TSI poskytujú výkon 150 kW (204 k) a v najvyššom vyhotovení 265 k (195 kW). Dva dieselové motory 2.0 TDI dosahujú výkon 150 k (110 kW) a 193 k (142 kW). Posledný a najsilnejší benzínový motor sa štandardne dodáva s pohonom všetkých kolies.
Plug-in hybridný pohon novej generácie, založený na 1,5 TSI s výkonom 150 k (110 kW) z najnovšieho radu motorov EA211 evo2, je k dispozícii výhradne pre Superb kombi a poskytuje systémový výkon 204 k (150 kW). Výkon sa prenáša na predné kolesá cez 6-stupňovú DSG. S celkovou kapacitou 25,7 kWh je nová vysokonapäťová batéria približne dvakrát väčšia ako jej predchodca a umožňuje čisto elektrický dojazd viac ako 100 km v cykle WLTP. S maximálnou rýchlosťou nabíjania 11 kW v AC nabíjacích staniciach je možné batériu doplniť z nuly na 100 percent za 2 hodiny a 30 minút. Nabíjanie na verejných rýchlonabíjacích staniciach jednosmerným prúdom je ešte rýchlejšie. Vďaka maximálnej rýchlosti nabíjania 50 kW trvá nabitie batérie z 10 na 80 percent len 25 minút.
Pohonné jednotky
Pohon |
Výkon | Prevodovka |
||
[kW] | [hp] | |||
Plug-in hybrid (iba verzia kombi) | ||||
1.5 TSI PHEV | 4×2 | 150 | 204 | 6-stupňová DSG |
Benzínové motory | ||||
1.5 TSI mHEV | 4×2 | 110 | 150 | 7-stupňová DSG |
2.0 TSI | 4×2 | 150 | 204 | 7-stupňová DSG |
2.0 TSI | 4×4 | 195 | 265 | 7-stupňová DSG |
Naftové motory | ||||
2.0 TDI | 4×2 | 110 | 150 | 7-stupňová DSG |
2.0 TDI | 4×4 | 142 | 193 | 7-stupňová DSG |
Zdroj: Škoda