Lamborghini Aventador SVJ
Čo treba urobiť aby bol brutálny Aventador S ešte brutálnejší? Pre niekoho možno veľmi ťažká otázka no to by nebolo Lamborghini keby nemalo odpoveď.
Pohonná jednotka
V Sant’ Agata Bolognese si inžinieri jedného pekného dňa zobrali face-liftovaný Aventador, vložili doň novú generáciu atmosférického dvanásťvalcu, ktorého maximálny výkon 566 kW (770 koní) nastupuje pri dosiahnutí 8500 otáčok za minútu. Krútiaci moment 720 Nm je k dispozícií pri 6750 otáčkach za minútu.
Dynamické parametre
Akcelerácia z pokoja na 100 km/h zaberie len 2.8 sekundy a ručička tachometru sa zastaví na cifre 350 km/h no Lamborghini nepopiera ani vyššiu maximálku. Aventadoru SVJ stačí na zastavenie zo sto kilometrovej rýchlosti úsek dlhý len 30 metrov takže slušné preťaženie zažiješ nielen pri akcelerácií.
Aerodynamika
Výkon motoru by bol však bez výbornej aerodynamiky zbytočný. Lamborghini preto vyvinulo druhú generáciu aktívnej aerodynamiky ALA 2.0 (Aerodinamica Lamborghini Attiva). Ide o systém elektronicky riadených klapiek a vzduchových kanálov, ktoré zabezpečujú väčší prítlak a auto sa tak stáva lepšie ovládateľné pri vyšších rýchlostiach. Zadné karbónové krídlo obsahuje malé “letky” na bokoch, ktoré redukujú turbolencie pri generovaní prítlaku na rovinke ale aj pri rýchlom prejazde zákrut.
V prípade ak je ALA vypnutá, klapky riadiace prietok vzduchu sa uzavrú a auto generuje čo najväčší možný prítlak. Taktiež sa zastaví prúdenie vzduchu do zadného krídla, ktoré tak funguje ako klasický pevný spojler. Ak však zapnete systém aktívnej aerodynamiky (ALA), elektronické klapky sa aktivujú len za 500 milisekúnd a umožnia tak lepšie prúdenie vzduchu, ktoré redukuje vztlak pri akcelerácií a pri vysokých rýchlostiach.
Zadný nárazník obsahuje masívny difúzor, prvky ALA ako aj dvojicu koncoviek výfukového systému po vzore Huracánu Performante. Kryt motoru je vyrobený kompletne z karbónu a otvára sa rovnako ako u závodných vozidiel pomocou jednoduchých páčok, vďaka ktorým je zabezpečený rýchly prístup k motorovému priestoru.
Obratnosť na okruhu ale aj v nákupnom centre zabezpečuje riadenie všetkých štyroch kolies.
Interiér
Aventador SVJ je bezpochyby auto zamerané na vodiča a na jeho pocit z jazdy. Inak tomu nieje ani v interiéri, ktorý zdobia škrupinové sedačky. Pred vodičom sa nachádza digitálny TFT ukazateľ prístrojov, ktorý taktiež zobrazuje fungovanie systému ALA v reálnom čase. Po vodičovej pravej ruke sa nachádza ďalší displej, ktorý zobrazuje navigáciu a taktiež obsahuje funkciu Apple Car Play. Za príplatok je možné objednať telemetriu (nahrávanie času a parametrov jazdy na okruhu).
Zaujímavosti
Vyrobených bude len 900 kusov, z ktorých 63 bude postavených ako pocta k založeniu automobilky v roku 1963. A aby toho náhodou nebolo málo tak SVJ zajazdilo najrýchlejší čas pre produkčné autá na okruhu Nürburgring-Nordschleife (6:44.97).
Zdroj: Lamborghini media, TopGear
1 Response
[…] ste si, že po verzii Aventador SVJ už nemôže prísť nič odvážnejšie ? Mýlili ste sa ! V piatok podvečer talianska […]