Najnovším a azda najočakávanejším modelom tohto roka od Mercedesu je dnes predstavené 4-dverové kupé. Od podlahy vyvinuté divíziou AMG sa pokúsi nadviazať na úspech už existujúcich modelov AMG. Svojou štvordverovou karosériou a väčším priestorom prináša nové možnosti využitia športového kupé.
Mercedes-AMG GT 4-Door Coupé
Jazdnú dynamiku známu z modelov AMG budú pri novom modeli zabezpečovať šesť- a osemvalcové pohonné jednotky. ModernýV6 radový šesťvalec AMG 53 4MATIC+ s EQ Boost technológiou s výkonom 320 kW (435 koní) a točivým momentom 520 Nm, ktorému pridáva EQ Boost 16 kW výkonu a 250 Nm k točivému momentu.
Osemvalcový AMG GT 63 S 4MATIC+ s priamym vstrekovaním a dvomi turbami je najvýkonnejší – produkuje 470 kW (639 koní) a900 Nm. Druhý, „slabší“, AMG GT 63 4MATIC+ dokáže vyprodukovať 430 kW (585 koní) a o 100 Nm menej. Maximmálna rýchlosť pri najvýkonnejšom V8 motore je 315 km/h a na stovku vystrelí za 3,2 sekundy. Slabší motor ponúka maximálnu rýchlosť310 km/h a zrýchlenie za 3,4 sekundy.
Všetky modely AMG GT 4-Door Coupé sú vybavené pokročilým pohonom štyroch kolies 4MATIC+. Ten neustále vypočítava ideálny pomer delenia hnacej sily medzi prednú a zadnú nápravu, s preferenciou zadnej nápravy. Zaručuje tak čo najlepšiu stabilitu za všetkých jazdných podmienok.
Ale nebolo by to športové auto, keby s ním nebola zábava. Vo verzii S štandardne, pri ostatných motorizáciách za príplatok dostupný Drift Mode aktivovaný v režime RACE vypne ESP a prevodovka sa prepne do manuálneho režimu, ovládanú pomocou páčok pod volantom a zároveň je celý výkon posielaný výhradne na zadnú nápravu.
V závislosti od motoru, na výber je až do 6 jazdných programov:Slippery, Comfort, Sport, Sport+, Race a Individual. Spolu s týmito programami spolupracujú aj tzv. AMG DYNAMICS. Tento pojem zahŕňa štyri štýly riadenia – Basic, Advanced, Pro aMaster. Parametre ako reakcia motora, odpruženie a pohon kolies sú prispôsobované ku danému jazdnému programu.Master funkcia je zahrnutá v jazdnom režime RACE a ponúkamaximálnu ovládateľnosť a zábavu z jazdy, naopak Basic je určená pre opatrnejších vodičov či nie priaznivé podmienky. Jazdný program je možné zvoliť aj pomocou otočného ovládača na volante s farebným TFT displejom.
Aj tento model nesie prvky dizajnového jazyka Sensual Purity.Jemné dizajnové línie, nestarnúca elegancia v kontraste so športovými prieduchmi, dlhou kapotou a dynamickou líniou strechy vytvárajú zaujímavý kontrast. Zároveň predná a zadná časť automobilu jasne odkazujú na príslušnosť do AMG rodiny.
Interiér je však na veľmi vysokej technologickej aj spracovateľskej úrovni. Dve 12,3 palcové obrazovky známe z modelov tried A, CLS, E, G či S sú prítomné aj tu. Stredová konzola je zase viac známa z modelu AMG GT a AMG GT Roadster. Nechýba prvotriedna koža, konektivita a množstvo luxusných prvkov.
Keďže sa jedná o Gran Tourismo, teda praktickejšiu verziu, objem kufra v základe je 395 litrov. K tomu sa dá prirátať 60 litrovpriestoru pod podlahou batožinového priestoru. Po sklopení operadiel zadných sedadiel máte k dispozícii 1324 litrov. Vďaka širokému otvoru batožinového priestoru je nakladanie a vykladanie z kufra veľmi jednoduché.
Všetky najmodernejšie technológie a jazdné asistenty od Mercedesu nechýbajú ani tu. Nové Gran Tourismo od AMG sa tak stáva priamym konkurentom napríklad pre Porsche Panamera a určite má poteniál zamiešať karty v danom segmente.
By Dávid Žuffa
Zdroj: Daimler