Navštívili sme Ferrari múzeum – Taliansky Roadtrip
Počas nášho talianského tripu sme sa pozreli do väčšiny múzeí tuzemských automobiliek, takže výnimkou nie je ani značka so žrebcom v logu. Múzeum a fabrika Ferrari sa nachádza v malom talianskom mestečku Maranello.
Firma Ferrari bola založená Enzom Ferrari v roku 1947 a spadá pod koncern Fiat. Zaujímavosťou je, že Enzo najprv založil spoločnosť Scuderia Ferrari v roku 1929, ktorá slúžila na podporu amatérskych automobilových pretekárov. Pripravoval a pomáhal jazdcom Alfy Romeo do roku 1938, kedy bol oficiálne zamestnaný ako šéf závodného tímu Alfa Romeo. Situácia sa však počas vojny zmenila a tak Ferrari vyrobil závodný model Tipo 815, ktorý naštartoval firmu Ferrari.
F40 1987-1990
F40-tka bola predstavená pri 40-tom výročí založenia automobilky. Na pohon využíva v strede uložený 2.9 litrový dvakrát preplňovaný 8-valec, ktorý produkuje 477 konských síl a 577 Nm krútiaceho momentu. V roku 1987 bola F40-tka najrýchlejším sériovo vyrábaným autom sveta. Maximálna rýchlosť dosahovala 326 km/h, čím predbehla aj legendárne Porsche 959, ktoré dosahovalo maximálnu rýchlosť ,,len” 314 km/h. V F40 by ste vychytávky ako posilovač či ABS hľadali márne.
Enzo 2002-2004
Ferrari Enzo nesie meno po zakladateľovi automobilky, bolo vyrobené v limitovanom počte 499 kusov. O jeho pohon sa stará 6-litrový 12-valec s výkonom 660 koní a krútiaci moment 657 Nm zabezpečí zrýchlenie z 0-100 km/h za 3.2 sekundy. Maximálna rýchlosť atakuje hranicu 350 km/h. Karoséria bola vyrobená z karbónu, čo zabezpečilo váhu len 1365 Kg.
LaFerrari 2013
Nástupca Ferrari Enzo bol predstavený v roku 2013 na autosalóne v Ženeve. Vyrobených bolo 499 exemplárov vo verzii coupé. 6.3-litrový atmosférický 12-valec pochádza z okruhového Ferrari FXX. V tomto prípade produkuje 800 konských síl a 700 Nm krútiaceho momentu. To však nie je všetko, pretože LaFerrari disponuje elektromotorom, ktorý produkuje ďalších 163 koní, čo zabezpečuje kombinovaný výkon na úrovni 963 koní. Poháňaná je výhradne zadná náprava. Zrýchlenie z pokoja na 100 km/h zvládne pod 3 sekundy a tachometer sa zastaví pri rýchlosti 350 km/h.
FXX-K 2015-2017
Základ modelu FXX-K tvorí ,,klasické” LaFerrari, s tým rozdielom, že FXX-K nedisponuje cestnou homologizáciou. Je určené len na track days organizované priamo Ferrari a používať ho môžte len tam. Suchá váha auta je 1165 Kg, čo v kombinácii s 860 koňovým 12-valcom a 190 koňovým elektromotorom (kombinovaný výkon 1050 konských síl) zabezpečuje maximálnu rýchlosť 349 km/h. Čerešničkou na torte sú prvky aerodynamiky, vďaka ktorým FXX-K produkuje 540 Kg prítlaku pri rýchlosti 200 km/h.
Zdroj: ferrari.com
Foto: Samuel Zaťko