Nová Škoda Superb Combi 2024 – sofistikované combi za rozumnú cenu
Nová Škoda Superb Combi prináša čerstvý vietor do segmentu rodinných automobilov, kde si značka už roky drží stabilné miesto. Tento model je pokračovaním úspešnej línie vozidiel, ktoré si získali obľubu vďaka kombinácii priestrannosti a hospodárnej prevádzky. Pozrieme sa na to, ako sa novú generáciu podarilo vyladiť a čo môže ponúknuť nielen tradičným priaznivcom značky, ale aj novým zákazníkom, ktorí hľadajú praktické a štýlové vozidlo pre každodenné potreby.
Vlajková loď
Na prvý pohľad zaujme nový Superb Combi svojou výraznou atletickou siluetou, ktorá okamžite pritiahne pozornosť. Predná časť vozidla pôsobí majestátne a dominantne, vďaka veľkej maske chladiča, ktorá je ikonickým prvkom súčasného dizajnového štýlu značky Škoda. Táto impozantná maska je vkusne orámovaná ostrými LED svetlometmi. Bočný profil auta sa vyznačuje predĺženou líniou, ktorá zdôrazňuje praktický charakter kombi a chrómové detaily, ako sú elegantné okenné lišty, dodávajú vozidlu sofistikovaný a prémiový vzhľad.
Športovo ladené 18-palcové kolesá dodávajú vozidlu pevný postoj na ceste, čo prispieva nielen k jeho stabilite, ale aj k dynamickému vzhľadu. Zadná časť vozidla, hoci v porovnaní s jeho sesterským modelom Passat s výrazným LED svetelným pásom pôsobí o niečo minimalistickejšie, stále si zachováva moderný a atraktívny vzhľad, ktorý nepôsobí fádne. Testovaný model, hoci v základnej výbave neprekvapí výraznými prvkami, má potenciál zaujať vďaka širokým možnostiam prispôsobenia – vrátane rôznych nových farebných kombinácií. Ak by som si mohol vybrať, zvolil by som elegantnú konfiguráciu v čierno-čiernom prevedení, ktorá podčiarkuje sofistikovanosť a štýl auta.
Lounge interiér
Superb poskytuje vo svojom interiéri výrazne viac priestoru než Octavia, čo najviac ocenia cestujúci na zadných sedadlách, ktorí sa môžu cítiť doslova ako v prezidentskej limuzíne s takmer nekonečným miestom na kolená. Obdivujem odvahu automobilky Škoda, ktorá sa nebojí púšťať do experimentovania s novými a inovatívnymi materiálmi. Medzi najväčšie prekvapenia pre mňa patrí interiér v špecifikácii Lounge, kde alcantara hrá hlavnú úlohu. Tento príjemný materiál sa nachádza prakticky všade – od palubnej dosky, cez sedadlá, až po dverové výplne – a dokonale vyniká vďaka kontrastnému prešívaniu v žiarivej žltej farbe. Výbava Lounge predstavuje zlatú strednú cestu, keďže ponúka okrem alcantara výbavy aj efektné ambientné osvetlenie a stojí iba o 1 900 € viac. To je však stále výrazne menej ako kožená výbava Suite, ktorá síce vyjde na 3 600 €, ale navyše zahŕňa aj prémiovú funkciu ventilovaných sedadiel.
Simply clever
Novinkou, ktorá zaujme na prvý pohľad, sú takzvané Smart Dials, ktoré predstavujú jedinečné riešenie ovládania interiéru. Kombinujú elegantné a praktické otočné ovládače s dotykovým displejom. Prostredníctvom dotyku na stredovom tlačidle máte možnosť intuitívne nastaviť hlasitosť audiosystému, regulovať intenzitu fúkania klimatizácie alebo priblížiť mapu v navigácii, čím zaručujú maximálnu funkčnosť. Bočné tlačidlá plnia dve špecifické úlohy – umožňujú reguláciu teploty a vyhrievania sedadiel, čo zvyšuje komfort pre cestujúcich.
Predná časť interiéru upúta pozornosť rozmerným stredovým displejom, ktorý svojou grafickou čistotou a plynulým fungovaním zaručuje používateľský zážitok na vysokej úrovni. Neoceniteľným praktickým detailom je aj hubka na čistenie dotykovej obrazovky, diskrétne ukrytá v stredovej opierke, čo potvrdzuje, že dizajn bol premyslený do najmenších detailov. Ďalším mimoriadne šikovným prvkom sú premyslene navrhnuté opierky hlavy, ktoré je možné ovládať v každom smere len jediným tlačidlom, čím sa zaručuje pohodlie a individuálne prispôsobenie každému užívateľovi.
V zadnej časti vozidla si nemôžem nevšimnúť elegantne spracovaný držiak na nápoje, ktorý je súčasťou stredovej opierky a obsahuje aj praktický držiak na iPad. Tento detail dodáva zadným pasažierom nielen pohodlie, ale aj funkčnosť, a to všetko s dôrazom na moderné technológie, ktoré podporujú prítomné USB-C porty určené na nabíjanie elektronických zariadení.
Technológie
Asistent udržovania v jazdnom pruhu pracuje vynikajúco, a preto nemám najmenší dôvod na akúkoľvek kritiku. Svetlomety však v režime stretávacích svetiel neosvetľujú cestu dostatočne do diaľky, čo môže byť spôsobené nesprávnym nastavením. Som presvedčený, že tento problém by bolo možné jednoducho vyriešiť návštevou servisu u predajcu. Na druhej strane, diaľkové svetlá fungovali bezchybne, poskytujú výborný dosvit a ich matrix technológia pracovala spoľahlivo a bez toho, aby oslepovala ostatných vodičov na ceste.
➡️ NEPREHLIADNITE: Test Škoda Octavia RS 2.0 TSI – unikát bez konkurencie
Postačí 150 koňový naftový agregát?
Testovaný štvorvalcový naftový motor s výkonom 150 koní je pre menší model Octavia viac než dostatočný, avšak v prípade Superb Combi sa jeho výkonnostné schopnosti nachádzajú na hrane svojich možností. Pri jazde bez pasažierov a batožiny poskytuje primeraný výkon, no pri plne naloženom vozidle predbiehanie na okresných cestách vyžaduje viac plánovania a stáva sa o niečo náročnejším. Preto by som pre Superb Combi jednoznačne odporúčal výkonnejší 2.0 TDI motor s výkonom 142 kW, ktorý je automaticky spojený s pohonom všetkých štyroch kolies, čo prispieva k výrazne lepším jazdným vlastnostiam.
Čo sa týka benzínového pohonu, nebol by mojím prvým výberom, avšak ak by som mal siahnuť po alternatíve, uvažoval by som o hybridnej verzii s elektrickým dojazdom cez 100 km. Aj tak však naftová verzia zostáva najlepšou voľbou.
Naftový motor zaberá silno už od nižších otáčok, bez potreby ho vytáčať, ako je to zvyčajne pri benzínových agregátoch, a jeho obstarávacia cena je navyše priaznivejšia v porovnaní s hybridnými verziami. Pri tomto naftovom agregáte môžete očakávať úctyhodný dojazd až do 1 200 kilometrov na jednu nádrž. Náš konkrétny testovací model dosiahol kombinovanú spotrebu 5,5 litra na 100 kilometrov, čo je vynikajúca hodnota a plne korešponduje s oficiálne udávanými číslami. Sedemstupňová automatická prevodovka radí mimoriadne hladko, a pri rýchlosti 130 km/h motor točí len 1 900 otáčok, čo zabezpečuje pohodlnú a tichú jazdu.
Podvozok na 1*
Aj keď nový Superb prináša fascinujúcu generáciu adaptívneho podvozka DCC Plus s dvojventilovými tlmičmi, nemám najmenší problém vychutnať si jazdu aj s jeho základným variantom. Sériový podvozok sa vyznačuje výnimočným komfortom, no prekvapivo zvláda aj dynamickú jazdu s razantným nasadením. Miestami mi prišiel až prekvapivo stabilný, ba dokonca akoby predimenzovaný pre rodinné využitie tohto vozidla. Ochotne a s eleganciou mení smer, pričom stabilita podvozka je výnimočná a jasne naznačuje jeho precízne vypracovanie. Nie je ani tvrdý, ani mäkký, skôr výnimočne tuhý – čo je nepochybne náročné dosiahnuť.
➡️ NEPREHLIADNITE: Video – najúspornejšie SUV?
Záver
Nová Škoda Superb Combi 1.5 TDI 2024 sa javí ako dokonalé rodinné vozidlo, ktoré harmonicky spája praktickosť, pohodlie a moderné technológie. S nízkou spotrebou paliva a vynikajúcim komfortom sa tento model stáva skutočne excelentnou voľbou pre tých, ktorí túžia po priestrannom a úspornom aute. Hoci Octavia ponúka porovnateľný batožinový priestor a je cenovo výrazne dostupnejšia, nemôže sa pýšiť takou sofistikovanosťou a rafinovanosťou ako Superb.
Technická špecifikácia: Škoda Superb
Superb Combi Top Selection | Octavia Combi Top Selection | VW Passat Combi Elegance | |
Motor/palivo | 2.0 / nafta | 2.0 / nafta | 2.0 / nafta |
Zdvihový objem (m3)/počet valcov | 1 968 / 4 | 1 968 / 4 | 1 968 / 4 |
Výkon motora (kW/k) | 110 / 150 | 110 / 150 | 110/ 150 |
Max. krútiaci moment (Nm) | 360 | 360 | 360 |
Prevodovka | Automatická 7-st. | Automatická 7-st. | Automatická 7-st. |
Spotreba výrobca/test (WLTP) | 5,1 / 5,5 | 4,6/ | 5,0/ |
Prevádzková hmotnosť (kg) | 1648 | 1 447 | 1 682 |
Objem batožinového priestoru (L) | 690/1920 | 640/1700 | 690/1920 |
Maximálna rýchlosť (km/h) | 222 | 225 | 223 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s) | 9,3 | 8,6 | 9,3 |
Cena verzie od/testovaného modelu od(€) | 47 380 / |
36 450/
|
44 790/ |