Iba skutočne pár dní po premiére faceliftovaného Range Roveru Sport nám anglická prémiová automobilka Land Rover odhalila aj svoju vynovenú vlajkovú loď – model Range Rover. Ten je vybavený najlepšími technológiami a poskytuje vysoký štandard luxusu.
Range Rover 2018
Začnime však pohonnými jednotkami. Tie v podstate zostávajú rovnaké z predchádzajúcich ročníkov, avšak rovnako ako pri verzii Sport, aj tu bude k dispozícii 2.0-litrový plug-in hybrid s výkonom 297 kW (404 koní). Ten ponúka zrýchlenie za 6,8 sekundy, maximálnu rýchlosť 220 km/h a kombinovanú spotrebu deklarovanú výrobcom 2,8l/100 km.
Za zmienku stojí, že je to druhý najlepší čas zrýchlenia z ponúkaných motorov. O 1,5 sekundy je rýchlejší len 5.0 litrový 8-valec s výkonom 386 kW (525 koní), ktorý si však za svoje „služby“ vypýta omnoho častejšie zastávky na čerpacej stanici (kombinovaná spotreba 12,8l/100 km).
V prednej časti sú novinkou svetlomety, tzv. LED Pixel Laser, ktoré osvietia vozovku do vzdialenosti až 500 metrov. Nechýba samozrejme natáčanie do zákrut či rozpoznávanie protiidúcich vozidiel. Silueta sa nijako nezmenila, naďalej má charakteristický tvar modelu Range Rover. Nové svetlá sú tiež vzadu. Dostali modernejší vzhľad a rovnako aj LED technológiu.
Vnútri je Range Rover skutočne plný luxusu. Okrem toho, že kožou môžete mať potiahnutý, okrem iného, aj strop vozidla, máte k dispozícii obrovské množstvo konfigurácie sedadiel pre dosiahnutie maximálneho pohodlia. Či už ste vodič alebo sa voziť nechávate. V ponuke sú totiž klimatizované a v 24 smeroch nastaviteľné predné i zadné sedadlá s masážnou funkciou.
Zadná lavica je za príplatok spracovaná tak, že krajné sedadlá sú takmer zhodné s tými vpredu a stredné miesto je viac-menej „núdzové“. Dá sa totiž elektricky sklopiť a „rozložiť“, čím dvom zadným pasažierom poskytne tzv. Executive-Class Seats – dve miesta oddelené stredovou konzolou. Sedadlo spolujazdca sa dá navyše posunúť o kus dopredu, čo poskytne cestujúcemu vzadu veľký priestor na nohy.
Range Rover a terénne schopnosti sú od seba dva neoddeliteľné pojmy. Patrí medzi vozidlá, ktoré sa terénu neboja a dostanú sa takmer všade, hoci len malé percento z vyrobených modelov niekedy do terénu zavíta. Je však dobré vedieť, že pokiaľ to je nutné, sedíte za volantom auta, ktoré vás prevedie aj cez ten najhorší terén vďaka kombinácii pohonu všetkých štyroch kolies a inovácií, založených na dlhoročných terénnych skúsenostiach značky Land Rover.
Nový Range Rover cenovo začína na takmer 95 000 € za najlacnejšiu verziu a 130 000 € za najvýkonnejšiu verziu Dynamic, a to bez voliteľnej výbavy.
By Dávid Žuffa
Zdroj: Land Rover, autoevolution.com